אחרי יותר משנה שבה חייהם התהפכו במתקפת הפתע, זולי גיונגיושי ועמית עידן, יוצאים למסע הרצאות בארץ - לספר את סיפורה של משפחת עידן, רועי וסמדר ז"ל מקיבוץ כפר עזה, לקהל הרחב.
"אני בא לדבר מהלב, לשתף. אני חושב שכל עם ישראל צריך לשמוע את הסיפור לפרטי פרטים", אומר זולי. לירון מור, אחותה של סמדר ז"ל ובעלה זולי, החליטו לאמץ את שלושת האחיינים שלהם, לאחר שרועי וסמדר עידן ז"ל נרצחו בביתם בכפר עזה ב-7 באוקטובר ושלושת ילדיהם שרדו; בנוסף לשלושת ילדיהם הביולוגים של לירון וזולי.
2 צפייה בגלריה
yk14115166
yk14115166
סמדר ז"ל, עמליה, מיכאל, רועי ז"ל ואביגיל
מיכאל (10) ועמליה (7), ילדיהם הגדולים של רועי, צלם "ידיעות אחרונות" ו-ynet בדרום, ואשתו סמדר שעבדה בשב"כ, הסתתרו בארון בבית במשך שעות עד שחולצו בשעות הערב. אביגיל הקטנה (4) נמלטה לשכנים, משפחת ברודץ', ומשם נחטפה לרצועת עזה יחד עם הגר ברודץ' וילדיה. לאחר יותר מ-50 יום, שוחררו כולם.
עמית, אחיו של רועי ז"ל, היה בקשר עם מיכאל ועמליה באותו יום ותידרך אותם בטלפון כיצד לנהוג ומה לעשות, עד שלבסוף הגיע לאזור ואסף אותם. "חטיפת אביגיל ושובה מעזה העסיקו מדינה שלמה, וגם את העולם", סיפר עמית. "יש הרבה מאוד סקרנות לגביה. אנחנו רוצים לפגוש את האנשים, בכל מקום בארץ, לענות על כל השאלות. זה גם צורך שלנו, וזה נותן לנו המון כוחות להמשך הדרך".
2 צפייה בגלריה
yk14114916
yk14114916
עמית עידן (מימין) וזולי גיונגיושי. "חטיפת אביגיל העסיקה מדינה שלמה"
"אנחנו לא אנשים שרגילים לעמוד מול קהל, ואם לומר את האמת, אני מתכוון לדבר ולספר ללא יותר מדי הכנה", שיתף זולי. "אנחנו רוצים גם להנציח את רועי וסמדר, וגם לתת השראה לאנשים".
פורסם לראשונה: 00:00, 14.10.24