קבוצת הרובוטיקה של אופקים אחרי הניצחון
(צילום: גיל חן)

לראשונה מאז הוקמה לפני כעשור: קבוצת הרובוטיקה של תלמידי אופקים זכתה בתחרות הארצית של קבוצות FRC.
את הרובוט הראשון של העונה בנתה הנבחרת לזכר אנשים יקרים לליבם שנפלו במלחמת חרבות ברזל: בוגר התוכנית שנפל בעזה - סמל יהונתן מימון (20) מסיירת נח"ל; אביה של אחת המשתתפות, השוטר רנ"ג דניס בלנקי (47) שנפל בקרב על שדרות, וכן אריאל ביליה (28) שנלחם במחבלים והציל עשרה מבני משפחתו, ששניים מקרוביו הם גם חברי הנבחרת.
2 צפייה בגלריה
קבוצת הרובוטיקה של אופקים ניצחה בתחרות הארצית
קבוצת הרובוטיקה של אופקים ניצחה בתחרות הארצית
הרובוט שהנבחרת בנתה לזכר נופלי "חרבות ברזל"
(צילום: מאיר אבן חיים )
"מי שהיה לידי ותמך בי היו האנשים מקבוצת הרובוטיקה", סיפרה חברת הנבחרת פולינה בלנקי (14), בתו של דניס ז"ל. "אני חושבת שהדרך להתמודד עם מה שקרה זה להבין שהאדם שאיבדת היה רוצה שתמשיכי בחייך, תשמחי ותתפתחי. כשאבא היה נכנס לחדר, הוא היה מאיר הכול. אני מרגישה שאני ממשיכה את דרכו".
רס"ב דניס בלנקירנ"ג דניס בלנקי ז"ל. אביה של חברת הנבחרת
תלמידי אופקים זכו לליווי של חניכי שנת שירות של FIRST ISRAEL, עמותת חינוך מובילה ללימודי STEM בקרב ילדים ובני נוער. "עשינו את זה בכוח האדם הקטן שלנו", תיאר אפק אסף (17), חבר הנבחרת. אפק, מתגורר בשכונת "מישור הגפן" בעיר - אחת מהשכונות שאליהן פלשו מחבלי החמאס ב-7 באוקטובר. למעלה מ-50 מתושבי השכונה נרצחו באותה שבת.
"באותו בוקר שמעתי קולות ירי קרובים, וראיתי את הטנדרים הלבנים של המחבלים עוברים ליד הבית ואת אחד מהמחבלים נכנס לחניה שלנו ו-30 חיילי מג"ב רודפים אחריו", הוא משחזר. "זה היה מלחיץ מאוד, ולמרות זאת בחרנו לחזור לפעילות כמה שיותר מוקדם ולהמשיך לעבוד על הרובוטים שלנו לקראת התחרות".
2 צפייה בגלריה
קבוצת הרובוטיקה של אופקים ניצחה בתחרות הארצית
קבוצת הרובוטיקה של אופקים ניצחה בתחרות הארצית
קבוצת הרובוטיקה של אופקים. נקודה של אור בצל האסון
(צילום: מאיר אבן חיים )
תחרות סוכות היא אמנם תחרות סיכום שנה ארצית לא רשמית, אבל חברי הקבוצה מקווים שגם בתחרויות הרשמיות שייערכו בחודש מרץ הם ינצחו ויגיעו לתחרות העולמית. "הקבוצה הזו היא העתיד של אופקים", אמרה רותי נעמני, מנהלת מרכז המדעים באופקים. "הקבוצה הוקמה ב-2016 ומאז ועד עכשיו לא רשמה ניצחונות, ודווקא בצל האסון הכבד שפקד את העיר ואת המדינה כולה - חברי הנבחרת נתנו לנו נקודה של אור, והוכיחו את הכוח של בני הנוער באופקים".
יהונתן מימוןסמ"ל יהונתן מימון ז"ל. בוגר התוכנית שנפל במלחמהללא
פורסם לראשונה: 00:00, 27.10.24