בשיתוף ארגון ״ידידים״
צופיה ונתי דרי מטבריה הם זוג נשוי והורים לשלושה ילדים הסובלים ממחלות כרוניות המחייבות טיפול צמוד ואינטנסיבי. למרות האתגרים והקשיים, כבר שש שנים שהשניים נמצאים חזק בתוך משפחת המתנדבים של ארגון "ידידים". במקביל להתנדבות, נתי עובד לפרנסתו כטכנאי מזגנים באזור הצפון וצופיה מעניקה את כל כולה בטיפול הילדים והבית.
5 צפייה בגלריה
ידידים נתי וצופיה
ידידים נתי וצופיה
נתי וצופיה דרי יחד עם שלושת ילדיהם

הכל התחיל מבלון גז, אז שמע נתי על "ידידים" במסגרת פעילות בה היה בצבא. "ביום שישי אחד, באמצע פעילות, ממש לפני כניסת השבת, המ"פ קיבל טלפון מאשתו ש׳נתקעה׳ ללא גז לבישול, רגע לפני סוף השבוע", מספר נתי. "המ"פ הציע לה להתקשר לארגון ׳ידידים׳. קצת אחרי שדיברו היא חזרה אליו וסיפרה שהכל הסתדר. מתנדב ידידים הגיע עם בלון גז, חיבר אותו ואמר לה שיסתדרו עם כל השאר בהמשך, והלך".
נתי, שהופתע והביע פליאה על מה שקרה, שאל את המ"פ מה זה "ידידים", וכשחזר הביתה סיפר לצופיה על מה שקרה. יחד איתה הוא החליט להצטרף לארגון בסניף טבריה, שם הם מתגוררים. תחילה, שימש נתי כמוקדן וכיום הוא משמש כסגן מנהל מחוז צפון, ואחראי על יותר מ-15 אלף מתנדבות ומתנדבים בצפון הארץ.
5 צפייה בגלריה
ידידים נתי וצופיה
ידידים נתי וצופיה
נתי דרי, סגן מנהל מחוז צפון בארגון "ידידים"
בבית משפחת דרי, נתי הוא המתנדב בפועל אבל צופיה היא לגמרי שותפה מלאה. "אני רואה את אשתי כמתנדבת בכך שהיא מאפשרת לי להתנדב בשטח בזמן שהיא ׳מחזיקה׳ את הבית. אנחנו שותפים להתנדבות", הוא מספר. למעשה, הבית כולו מגויס לארגון. "הילדים יוצאים איתי לקריאות ורוצים לתקן ולחלץ נהגים בעצמם", הוא מספר בחיוך, "הם רואים אנשים בצידי הדרך וברור להם שנעצור לעזור".
5 צפייה בגלריה
ידידים נתי וצופיה
ידידים נתי וצופיה
"כל אחד יכול לעשות את זה ולעזור"
איך אתה משלב את העבודה עם ההתנדבות?
״תוך כדי או אחרי שעות העבודה, ולעיתים גם על חשבון העבודה אם צריך", מספר נתי, "אין ספק שזה יותר קל כשאתה עצמאי, אבל אני חייב לציין שבכל מקומות העבודה שיש בהם עובדים שמתנדבים ב׳ידידים׳, לא עוצרים את המתנדבים, אלא מתחשבים ומבינים".
"אני מאוד גאה בו ובמה שהוא עושה", אומרת צופיה, "נכון שזה מצריך מאמץ משפחתי, אז אני אחראית לטיפול בילדים והחלק הרפואי, אבל מבחינתי, ההתנדבות שלו היא גם ההתנדבות שלי. נתי מתנדב בשבילי ובשביל המשפחה כולה".
אם לא די בכך, משפחת דרי מקיימת בביתה לא מעט אירועים ופעילויות של הארגון. "אני מפנקת את המתנדבים וזה ממלא אותי", מוסיפה צופיה, "לא תמיד נוח חיי המשפחה עם טלפונים בלי סוף, אבל בסופו של דבר כשאני שומעת סיפורי הצלחה של הארגון על חיפושי נעדרים וחילוצים, אני מרגישה שאני חלק מזה".
5 צפייה בגלריה
ידידים נתי וצופיה
ידידים נתי וצופיה
"הכוח שלהם נתון לנו כהורים כוח להתמודד עם הכל"
מתנדבי הארגון מעידים לא מעט שכל חילוץ או סיוע בשטח מגביר אצלם את המוטיבציה לצאת לקריאות ומודים שהתחושה ממכרת. "התמורה שמקבלים מאדם שקיבל סיוע היא עולם ומלואו. והאמת היא שכל אחד יכול לעשות את זה ולעזור", אומר נתי, וגם צופיה מוסיפה ואומרת: "בעיניים של המחולצים, המתנדבים הם מושיעים, אבל בעצם כל אחד יכול להתנדב לפי היכולות שלו - אם לא בחילוץ אז בשיווק או במוקד".
את הארגון לא מעניין גזע, מין או דת. כולם עוזרים לכולם ."יש מתנדבים יהודים וערבים, יש נשים וגברים ויש מתנדבים עם ובלי מוגבלויות", אומר נתי, "מעולם זה לא היה פרמטר בארגון״.
5 צפייה בגלריה
ידידים נתי וצופיה
ידידים נתי וצופיה
"ה'ידידים' מסייעים גם לצה"ל
לפני מספר שנים, נתי יצא למרפסת ביתם לתלות כביסה, פעולה שלא היה עושה לעיתים קרובות אם בכלל, ושמע קריאות לעזרה. הוא ירד במהירות למטה ונדהם לראות את בנו זועק שמישהו יחלץ אותו מהרכב שהיה נעול. הוא ירד וחילץ אותו במהירות. את הנס הזה הוא 'תולה' בסיפור נוסף שקרה שלושה ימים קודם לכן. בקבוצות הווטסאפ של הארגון הגיעה בקשה על קשיש אונקולוגי שנזקק למכונת כביסה. אחד המתנדבים קנה עבורו מכונת כביסה חדשה ונתי התחלק איתו בהוצאות ונסע יחד להתקין אותה בבית הקשיש. "אני מרגיש שהיתה כאן ׳צדקה תציל ממוות' ממש", הוא אומר ומודה שמאז הוא בהחלט עושה כביסה בבית.
איך מחזיקים בית עם שלושה ילדים המחייבים טיפול צמוד, מתפרנסים ומתנדבים בו זמנית?
"כהורים לילדים עם בעיות רפואיות אני מסתכלת על השנאה בתוך העם בחוסר הבנה מוחלט. אנחנו מתמודדים עם אתגרים ולמרות זאת אני מסתכלת על הילדים וחושבת לעצמי: אם הם מתמודדים, אני כאישה בריאה לא צריכה להתלונן. הכוח שלהם נותן לנו את הכוח להתמודד עם הכל. ויחד עם "ידידים", החיים שלנו מלאים בשמחה, סיפוק ומשמעות", מסכמת צופיה.
בשיתוף ארגון ״ידידים״
פורסם לראשונה: 10:02, 30.07.23