בשיתוף פורום בתי הדיור המוגן
תרצה וייזר (73), סבתא ל-11 נכדים, חיה בבית הדיור המוגן "אחוזת פולג" מרשת אחוזות רובינשטיין כבר הרבה שנים. חצי מהזמן היא בבית, בחצי השני היא בבריכה. "אני ילידת בת-ים והמים ואני חברים טובים", היא אומרת בחיוך, "ההתעמלות שאני הכי אוהבת לעשות זו התעמלות במים. למה? כי לא מזיעים במים, אז ממש נעים. המים חמימים, זה משחרר את השרירים, את המפרקים, וההרגשה מאוד טובה. גם לנפש. ממש עושה טוב".
תרצה וייזר
(צילום: הדר יואביאן)

כבר 13 שנים, כמעט באופן יומיומי, היא לובשת בגד ים ומשתתפת בשיעורים בבריכה. "רק כשהגעתי לדיור המוגן התחלתי לעשות התעמלות במים", היא מספרת, "זה ספורט מדהים. אנשים באים עם כאבי גב, כאבי ברכיים והתרגילים מאוד עוזרים. המים נותנים לך טווח תנועה, גמישות. יש אנשים שקשה להם ללכת בחוץ או הולכים עם הליכון, ובמים הם יכולים ללכת".
2 צפייה בגלריה
תרצה וייזר
תרצה וייזר
תרצה וייזר, "אחוזת פולג"
(צילום: הדר יואביאן)
כשהיא לא במים, וייזר לוקחת חלק בחוגים אחרים. "יש לנו פה חדר כושר, פילאטיס, יוגה ומחשבת הגוף, פלדנקרייז, פטאנק, ואני גם רוכבת על אופניים. חוץ מספורט, אני שרה במקהלה, יש לנו חוג לצרפתית, חוג לתפירה, חוג ברידג' – ובכולם אני משתתפת. ואם אני בבית, אני תמיד עם מוזיקה. שתכניס אותי לקצב ותיתן מצב רוח".
המעבר לדיור מוגן, מבחינתה, נועד להקנות שקט נפשי. "הילדים שלי גרים רחוק ויש להם את החיים שלהם", היא מסבירה, "פה, אם אני צריכה מישהו יש לי למי לפנות. יש קשרי דיירים, הם באים לבית, שואלים אם צריך משהו, באים לבקר. יש כאן ביטחון, יש רופאה ואחיות, כל מה שאנחנו צריכים".
וייזר מודה שתקופת הקורונה עברה עליה בקלות יחסית. "אנשים שנמצאים היום בתקופת הקורונה בבית הם לבד, אין להם חוגים ופעילויות כמו שלנו יש פה. נכון שאי אפשר לצאת, נכון שלא רואים את המשפחה שזה מאד קשה, אבל זה קשה לכולם. לנו יש את היתרון שבחוגים ואת החברה, אם את לא רוצה להיות לבד כל מה שאת צריכה לעשות זה להגיע למועדון. אני יכולה להגיד שזו הקייטנה הכי טובה, ואני נמצאת בה עד סוף ימי".
2 צפייה בגלריה
תרצה וייזר
תרצה וייזר
תרצה וייזר, "אחוזת פולג"
(צילום: הדר יואביאן)
אפילו לטיולים לחו"ל היא כבר לא ממש מתגעגעת. "לומר את האמת, הייתי בכל כך הרבה מקומות בעולם שבגיל שלי, הגיל השלישי, אני מוכנה לוותר על התחביב הזה ולראות הכל בתמונות או בטלוויזיה".
כשאנחנו שואלים אותה איך היא שומרת על החיוך, היא משתפת אותנו שמוזיקה ואנשים הם הפתרון. "כשאני בבית אני תמיד עם מוזיקה שתכניס אותי לקצב הרבה יותר מהר, ובכלל - לצאת ולהיות עם אנשים. ותמיד אפשר למצוא פה אנשים".
בשיתוף פורום בתי הדיור המוגן
פורסם לראשונה: 08:00, 28.02.21