הבנייה תושלם עד 2025: מטה אמזון PenPlace

ספירלת זכוכית מוקפת יער: המבנה החדש של אמזון מביא את הטבע למשרד

יותר משני מיליארד דולר יושקעו בבניית מתחם המטה השני של ענקית המסחר והטכנולוגיה במדינת וירג'יניה, כאשר במרכזו ספירלת זכוכית אקולוגית שתבקש ליצור חיבור בין עבודה, קהילה וטבע

גל פרייליך
פורסם:
ענקית המסחר והטכנולוגיה אמזון הכריזה השבוע באופן רשמי על התוכנית לבניית המטה השני שלה במדינת וירג'יניה שבארצות הברית. המתחם, שיקרא PenPlace, ייבנה בהשקעה של יותר משני מיליארד דולר, יכלול שלושה מבני משרדים בני 22 קומות ואת גולת הכותרת - מבנה זכוכית ספירלי משובץ צמחייה בגובה של 107 מטרים, שיהיה פתוח בחלקו לציבור. בניית המתחם תושלם, כך צופים, עד שנת 2025.
כמעין תשובה למסורת העבודה והיחס לסביבה השנויים במחלוקת שהשאיר אחריו מנכ"ל ומייסד החברה היוצא, ג'ף בזוס, המבנה הספירלי, ה-Helix שמו, יכיל בתוכו גינות ירוקות פנימיות שיאפשרו לעובדים לעבוד "בחיק הטבע" (או פשוט לוותר על הצורך לצאת מהמשרדים אל חיק הטבע) ושביל חיצוני שיקיף את המבנה וישקיף אל העיר. המבנה, כך הצהירו בחברה, יהיה פתוח לציבור רק פעמיים בחודש, אך מסביבו יוקם מתחם שיחלוש על למעלה מעשרת אלפים מ"ר ויעמיד לרשות הציבור פארקים, מדשאות, אמפיתיאטרון, שווקים וגינות כלבים.
6 צפייה בגלריה
מטה אמזון Helix
מטה אמזון Helix
מביאים את הטבע למשרד. מבנה ה-Helix יהיה פתוח לציבור פעמיים בחודש
(NBBJ/Amazon)
6 צפייה בגלריה
ה-Helix מהרחוב אמזון
ה-Helix מהרחוב אמזון
הדמית מבט מהרחוב על מבנה ה-Helix של אמזון
(NBBJ/Amazon)
ה-Helix, בדומה למבני כיפות הזכוכית (ה-Amazon Spheres) של אמזון בסיאטל, תוכנן בידי משרד האדריכלים האמריקני הוותיק NBBJ שתכנן, בין היתר, מבני ענק עבור חברת סמסונג ומייקרוסופט. "המבנים מבוססים על עקרון הביופיליה - כמיהתו של האדם להתחבר עם הטבע", כתב ג'ון שוטלר, סגן נשיא הנדל"ן של אמזון, באתר החברה. "ניתן לראות את צורת הספירלה במקומות שונים בעולם שלנו - החל בצורת ה-DNA שבגופנו, דרך מבנה הצדפות ועד לצורה שבה מסודרות גלקסיות".
6 צפייה בגלריה
מטה אמזון Helix
מטה אמזון Helix
לא רק לעובדי אמזון: למעלה מעשרת אלפים מ"ר של פארקים לציבור
(NBBJ/Amazon)
כיפות הזכוכית בסיאטל הן למעשה מעין גן בוטני שעומד לרשות עובדי אמזון ופתוח לעתים גם לציבור, בתוכן למעלה מ-40 אלף צמחים מ-50 מדינות שונות ברחבי העולם. ה-Helix ימשיך את המסורת הירוקה בגניו - שאת הצמחייה שבתוכו ומסביב לו יאספו מאזורי הטבע של מדינת וירג'יניה - אך גם באמצעות מערכות שישמרו מי גשם ואנרגיה סולרית שתזרים חשמל לקומפלקס כולו.
6 צפייה בגלריה
כיפות זכוכית אמזון
כיפות זכוכית אמזון
כיפות הזכוכית (Amazon Spheres) בסיאטל
(ShutterStock)
"אנחנו עושים הרבה כדי לחבר את האדם לטבע", אמר בריאיון ל-BBC האדריכל ומנהל חברת NBBJ, דייל אלברדה. "עם תכנון מבנה ה-Helix, לקחנו את זה צעד אחד קדימה. אנחנו בונים סדרה של מבני אטריום (חלל גדול בעל תקרה שקופה, ג"פ) וגנים שמהווים לא רק מקומות לבקר בהם, אלא מקומות שאפשר ממש לעבוד בהם".
יש לציין כי למרות החזות האקולוגית ומחבקת הקהילה, הצעות קודמות להקים את הפרויקט בלונג-איילנד שבניו-יורק עלו בתוהו אחרי מחאה ציבורית. המוחים כנגד ההחלטה טענו כי היא לא משרתת את משלמי המיסים, תפגע בצביון השכונה ובסופו של דבר תייקר את מחירי הדיור ותאלץ אותם לעבור מבתיהם.
לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות ב 0 דיונים
הוספת תגובה חדשה
אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר אתתנאי השימוש של Ynet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.
The Butterfly Button