חדרי הטיפול בכוכב הים

"זה כמו מסאז' ללב": הצצה לחדרי הטיפול של נפגעי הנובה

כדי להכיל ולעטוף את הצעירות והצעירים שנפגעו במסיבה ברעים ב-7 באוקטובר עוצבו שלושה חדרי טיפול אינטימיים במתחם כוכב הים. במקום שבו מתארגנות כלות בשגרה - מקבלים היום הפגועים טיפולים רגשיים מקצועיים

פורסם:
המבלים בפסטיבל המוזיקה נובה ברעים עדיין אוספים את השברים מאותה שבת שחורה, ב-7 באוקטובר. חלקם זקוקים לטיפול רפואי ועומדים בפני שיקום פיזי ארוך ומאתגר, וזו לא תהיה טעות לומר שרובם ככולם זקוקים לליווי נפשי בעקבות הטראומה שעברו. לפחות שני מתחמים גדולים במרכז הארץ הוסבו כדי לטפל במבלים מהפסטיבל שהפך לרצחני – בחוות רונית ובכוכב הים בשדות ים ליד קיסריה, ממש על חוף הים, בחלל שחלקו פתוח וחלקו סגור ומשמש בשגרה כגן אירועים פופולרי.
לצד יותר מ-300 מטפלים מכל הקשת הצטרפו למיזם נובה הלפ, שכעת נקרא SafeHeart (עמותת "לב בטוח"), גם מתנדבים מתחומים אחרים, בהם גם מעצבי ומעצבות פנים שהופכים את החללים המשמשים לטיפול – לנעימים ומכילים יותר עבור הניצולים מהמסיבה שמנסים לאסוף את השברים. חלקם נפצעו, חלקם איבדו חברים שנרצחו או נחטפו ועבור רובם - כל התשובות נכונות.

עיצוב פנים בשירות התמיכה הרגשית

אחת המתנדבות היא מעצבת הפנים מיכל פינק, בעלת מותג העיצוב mecasa, המתנדבת גם במיזם "חזית הבית" שנרתם לעצב בתים זמניים וקבועים עבור המפונים מעוטף עזה ועבורם הפליטים בארצם. כך, חדרים מחופים בעץ, שבשגרה משמשים להתארגנות של כלות וחתנים או ילדי בת ובר מצווה – הוסבו לחדרי טיפול. חיפוי העץ החמים מראש נתפס עוטף ומגונן, ואליהם הוסיפה פינק טקסטיל נעים וכורסאות נוחות.
5 צפייה בגלריה
חדרי הטיפול בכוכב הים, קיסריה
חדרי הטיפול בכוכב הים, קיסריה
מעצבות הפנים התנדבו לעזור לנפגעי המסיבה. חדר טיפול בכוכב הים
(צילום: מיכל פינק)


פינק עיצבה במתחם כוכב הים שלושה חדרי טיפול שבהם נערכים סשנים של אנשי המקצוע בפורמט אינטימי של אחד על אחד. "חיפשתי צבעים בהירים ונעימים", אומרת פינק, "בעיקר זה היה פרויקט של יש מאין. הסתובבתי המתחם וליקטתי דברים. חברה מעצבת תרמה לוכד חלומות, אחרות עשו לי מובייל. את אחד השטיחים קניתי והשטיח השני נרתם". פינק הוסיפה וילונות בהירים ורכים וכריות נוי, כמו גם פרחים, עציצים ונרות להוספת חמימות ומגע של טבע לחדרי הטיפול, המהווים מפלט גם בימים גשומים.
מה הייתה המטרה בעיצוב החדרים?
"הרצון היה לייצר מקום רגוע למפגש אישי פרטי בתוך המתחם הגדול. כרגע עיצבנו חדרים זמניים ויש שלושה חדרי טיפול כאלה. ויש עוד מתחם טיפול מרכזי שנמצא בתוך החלל הגדול של האולם אירועים, שמיועד לטיפול קבוצתי".
5 צפייה בגלריה
חדרי הטיפול בכוכב הים, קיסריה
חדרי הטיפול בכוכב הים, קיסריה
עץ, פרחים וחמימות מהטבע. חדרי הטיפול בכוכב הים
(צילום: מיכל פינק)

עוד מוסיפה פינק כי "נובה הלפ הוא מתחם מדהים של מוזיקה וטיפולים שקם על מנת לשקם ולתמוך בשורדי המסיבה. זו הפקה מטורפת של פעילויות עבור השורדים, בהם סדנאות, טיפולי מגע, טיפול רגשי, הופעות מוזיקה ועוד. הכל בהתנדבות ובעזרת תרומות של אנשים טובים".
על פעילותה במיזם חזית הבית היא אומרת: "האמת היא שהיוזמה הזו מדהימה ממש. זה ממש הבית הרגשי, או כמו שמישהי מבארי אמרה לי - זה כמו מסז' ללב".

איך מעצבות פנים קשורות לטיפול?
"לנו, המעצבות, היה ברור שיש לנו קריאה להיות חלק. התברכנו בזכות לעזור בעיצוב החלל של מתחם הטיפולים עצמו ושל חדרי הטיפולים האישיים שנתרמו לאירוע. זה נעשה ללא תקציב, ללא זמן, עם הרבה אהבה בלב".
5 צפייה בגלריה
אוסף פרטי ציוד החללים והניצולים משטח פסטיבל נובה ברעים
אוסף פרטי ציוד החללים והניצולים משטח פסטיבל נובה ברעים
מתחם כוכב הים הוסב למתחם טיפולי עבור נפגעי המסיבה
(צילום: גיל נחושתן)

Nova Help או בשמו העדכני SafeHeart הוא אחד המיזמים שנועדו להעניק תמיכה מקצועית טיפולית בתחום בריאות הנפש, והוא מופעל על ידי שורה של פסיכולוגים, פסיכיאטרים, עובדים סוציאליים קליניים, פסיכותרפיסטים ומדריכים קליניים מוסמכים, כולם בעלי ניסיון בטיפול בחוויות טראומתיות ובתחום מזעור הנזקים כתוצאה משימוש בחומרים משני תודעה. לצידם התגייסו אנשים מקצועי משלימים נוספים כמו מדריכי אמנות, יוגה, מדיטציה, תנועה ועוד.

5 צפייה בגלריה
אוסף פרטי ציוד החללים והניצולים משטח פסטיבל נובה ברעים
אוסף פרטי ציוד החללים והניצולים משטח פסטיבל נובה ברעים
ציוד שנאסף מהשטח של החללים והניצולים מפסטיבל נובה ברעים
(צילום: גיל נחושתן)

בכוכב הים ריכזו מפיקי המסיבה ברעים את הציוד שנאסף מהשטח, הכולל תיקים, נעליים, משקפי שמש, בגדים, טלפונים סלולריים, תכשיטים ועוד. החפצים שנאספו מהשטח סודרו במעין צורה של חנות בגדים באולם והם נועדו להקל על המשפחות שבאות לחפש פריטים של יקיריהם.
לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות ב 0 דיונים
הוספת תגובה חדשה
אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר אתתנאי השימוש של Ynet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.
The Butterfly Button