האוטובוס-סוויטה הוא התגשמות חלומו של עופר שם טוב, נהג אוטובוס, שאחרי 30 שנה בחברת "אגד" יצא לפנסיה

שיהיה במזל: אוטובוס נהפך לסוויטה ניידת לחתן-כלה ב-800 אלף שקל

כמעט ארבע שנים לקח להפוך אוטובוס רגיל ל-20 מ"ר של שיק הכוללים חדר שינה, סלון, פינת אוכל, עמדת איפור, מטבחון וחדר רחצה בעיצוב מינימליסטי, בהיר ומודרני. והנוף המתחלף הוא הבונוס האמיתי

פורסם:
מבחוץ הוא נראה כמו אוטובוס רגיל של חברת הסעות, אבל כשנכנסים פנימה מתגלה חלל שלם ומעוצב למשעי עם סלון נוח, חדר שינה מפנק, מטבח מאובזר, חדר רחצה, שירותים ופינת איפור. האוטובוס הזה הוא סוויטת בוטיק ניידת, עם חלל להתארגנות עבור חתן וכלה, הפקות צילום וליווי אמנים. כך למשל, אם זוג בוחר להתחתן בחוף הים או ביער, הוא נהנה מסוויטת התארגנות והתרעננות שמגיעה איתו לכל מקום במהלך הצילומים וההכנות לקראת אירוע הנכסף.
לבלות כל הדרך לחופה: אוטובוס חתן וכלה DayDream
(צילום: אדיר אסרף)


8 צפייה בגלריה
סוויטת DayDream באוטובוס. עיצוב: עדי זילברברג
סוויטת DayDream באוטובוס. עיצוב: עדי זילברברג
במקום צימר או חדר במלון - חלל נע שצמוד לבני הזוג ביום שמחתם
(צילום: צחי קיבנשטיין)

סוויטת DayDream על גלגלים היא התגשמות חלומו של עופר שם טוב – נהג אוטובוס, שאחרי 30 שנה בחברת "אגד" יצא לפנסיה והקים עסק משלו. הוא רכש אוטובוס והחליט להסב אותו לחלל התארגנות לליווי חתן וכלה ולימי צילומים ואירועים משמחים מגוונים. הגשמת החלום עלתה כ-800 אלף שקל.
"כשעופר סיפר לי על הרעיון שלו נדלקתי מיד. מבחינתי אין סיפוק גדול יותר מלהגשים חלום לאנשים. עופר הגיע אליי אחרי שקולגה שלי אמרה לו שהוא צריך מעצבת משוגעת לפרויקט הזה, ואני שמחה להיות המשוגעת הזאת. שאלתי אותו מה החזון העיצובי שלו, וכשהבנתי שהוא משאיר הכול לידיים שלי – עוד יותר התלהבתי", מספרת עדי זילברברג, בעלת משרד לתכנון ולעיצוב ביקנעם עלית.
8 צפייה בגלריה
סוויטת DayDream באוטובוס. עיצוב: עדי זילברברג
סוויטת DayDream באוטובוס. עיצוב: עדי זילברברג
החלל המרכזי - סלון, פינת אוכל, מטבחון ועמדת איפור
(צילום: צחי קיבנשטיין)

8 צפייה בגלריה
סוויטת DayDream באוטובוס. עיצוב: עדי זילברברג
סוויטת DayDream באוטובוס. עיצוב: עדי זילברברג
נדרשו תעוזה וידע בתכנון חללים קטנים
(צילום: צחי קיבנשטיין)

לזילברברג יש ותק של 12 שנה בתחום, אך זו הייתה הפעם הראשונה שקיבלה לידיה את המשימה המאתגרת – לעצב יחידת אירוח באוטובוס. "לא נתקלתי בלקוח שהגיע אליי עם רעיון כזה. עופר הביא את כל הצד הטכני של האוטובוס, ואני הבאתי בעיקר את התעוזה שלי ואת הידע בתכנון ובעיצוב חללים קטנים", אומרת המעצבת.

הרבה פחות חלונות ובלי דלת אחורית

תהליך העבודה החל בשנת 2020, בעיצומה של הקורונה, והסתיים ממש לאחרונה. "אחרי שהחלטנו לצאת לדרך, הגעתי לחנייה ושם חיכה לי אוטובוס שמבחוץ היה עם מיתוג של חברת הסעות ומבפנים היה מפורק כולו. למעשה, קיבלתי לידיי שלדה של אוטובוס עם רצפת עץ בשני גבהים שונים וכבלים רופפים בכל מקום", אומרת זילברברג. "כשהסתכלתי על החלל, לרגע שאלתי את עצמי, 'מה עשית? מאיפה מתחילים בכלל?'. ובכל זאת, חשבתי שיהיה מעניין. צילמתי את האוטובוס, עשינו מדידות, ועופר הסביר לי את הנתונים הטכניים על המערכות של האוטובוס כדי שנדע לתכנן ולחלק את החלל בהתאם".
תהליך התכנון ארך כשלושה חודשים עד שהמעצבת הגיעה לסקיצה האולטימטיבית. מי שבנתה את חלל ההתארגנות הייתה חברת "הארגז", שמתמחה בבניית אוטובוסים של חברות "אגד" ו"דן". "הצגנו למנהל הצוות הטכני את התוכניות והרעיון, והוא התלהב ורצה להיות חלק מזה. החברה בנתה את מחיצות הפנים מפרופילי ברזל. נוסף על כך, היא צבעה את האוטובוס, פירקה את כל החלונות המקוריים ופתחה חלונות חדשים בחללים הרלוונטיים. למעשה, יש באוטובוס רק חמישה חלונות: שניים בחלל האירוח, שניים בחדר הרחצה ואחד בחדר השינה. מעבר לכך היה צריך לפרק את הדשבורד באזור הנהג, להחליף את החלון הקדמי, לסדר את מערכת המיזוג ולהוסיף כיסאות וחיפוי רצפה. האוטובוס היה בחברת 'הארגז' קרוב לחצי שנה עד שסיימנו את כל העבודות שם", מספרת המעצבת.
"הרעיון היה ליצור ללקוחות חוויית משתמש אחרת – מבחוץ מראה של אוטובוס די רגיל, לא מנקר עיניים, לעומת זאת, מבפנים רציתי ליצור את אפקט הוואו"
הפיכת האוטובוס לחלל התארגנות מפנק הייתה כרוכה בלא מעט אתגרים ובראשם החלל המוגבל שלו – "האוטובוס באורך 11 מטר על רוחב 2.45 מטרים. כמו כן יש תקנים שלפיהם כל אזור הנוסעים (האזור הקדמי) חייב להיות באורך שלושה מטרים, מה שמשאיר למעשה חלל מגורים באורך שמונה מטרים על רוחב 2.45 מטרים. בפועל, כל שטח הסוויטה הוא קצת פחות מ-20 מ"ר", מסבירה זילברברג. "בתוך החלל הזה הייתי צריכה להכניס סלון, פינת אוכל, מטבחון, פינת איפור, חדר רחצה שכלל מקלחון, כיור, שירותים, וחדר שינה. כדי להרוויח כמה שיותר גובה בחלל הנמכנו את הרצפה למינימום האפשרי, יישרנו אותה והשתמשנו בחומרי חיפוי בעובי מינימלי. הרצפה חופתה ב-PVC שעוביו לא יותר מ-3 מ"מ והתקרה חופתה, כמו כל האוטובוס, באלומיניום בעובי 3 מ"מ. בנוסף ביטלנו את הדלת האחורית של האוטובוס לצורך ניצול מקסימלי של החלל. בחרנו להשתמש ב-PVC מכיוון שזהו חומר גמיש שבתנועה של האוטובוס לא יכול להישבר או להיסדק, בניגוד לקרמיקות או לחיפוי פורצלן. במקלחת אמנם חיפינו בפורצלן, אך בחרנו אריחי פסיפס קטנים על רשת גמישה שאפשר לחפות גם את הדפנות המעוגלות של האוטובוס".
8 צפייה בגלריה
סוויטת DayDream באוטובוס. עיצוב: עדי זילברברג
סוויטת DayDream באוטובוס. עיצוב: עדי זילברברג
כל מה שצריך ליום התארגנות מוצלח. המטבחון המאובזר
(צילום: צחי קיבנשטיין)

8 צפייה בגלריה
סוויטת DayDream באוטובוס. עיצוב: עדי זילברברג
סוויטת DayDream באוטובוס. עיצוב: עדי זילברברג
טלוויזיה נשלפת לצד פינת האוכל
(צילום: צחי קיבנשטיין)

מראה עתידני מנותק מהחוץ

אתגר נוסף היה מיקום המזגנים. "כדי ליצור מראה אסתטי החלטנו לבחור מזגנים עיליים נסתרים שאחד ממוקם בתוך יחידת המטבחון. עשינו לו פתח מיזוג בחיתוך CNC תואם לשפה העיצובית של המטבחון. המזגן השני ממוקם בנישה בין המקלחון לחדר השינה, וגם שם יש פתח מיזוג כלפי חדר השינה", היא מסבירה.
פתחי השירות שברצפה נשארו לצורך טיפול בעניינים טכניים, מה שהכתיב את חלוקת החלל. בעת התכנון הביאה המעצבת בחשבון את מיקום הפתחים ואת גודלם כדי שלא ימוקמו מתחת לדלת, מחיצה או רהיט. בנוסף, מכיוון שהאוטובוס נמצא בתנועה, הוחלט לשלב בריהוט ידיות מגנט, כדי להבטיח שהדלתות או המגירות לא ייטרקו ושלא ייפלו חפצים בזמן הנסיעה.
לדברי זילברברג, השפה העיצובית מינימליסטית ומודרנית. "הרעיון היה ליצור ללקוחות חוויית משתמש אחרת – מבחוץ מראה של אוטובוס די רגיל, לא מנקר עיניים, שנצבע בגוון קלאסי עם הלוגו. לעומת זאת, מבפנים רציתי ליצור את אפקט הוואו", היא אומרת. "החזון שלי היה ליצור תחושת ניתוק מהחוץ, עם מראה עתידני ונקי בגוונים בהירים המעניקים תחושת מרחב בחלל הקטן. גם היה לי חשוב לשמור על המראה הטבעי של צורת האוטובוס ולא לנסות להתנגד לה. כל הדפנות, התקרה, המחיצות, הדלתות והרהיטים של האוטובוס בנויים מאלומיניום בגלל העובי הדק שלו והיכולת לכופף אותו בקלות. גם הרהיטים נבנו מאלומיניום כדי לשמור על שפה עיצובית אחידה. כמו כן בין השלדה של האוטובוס לחיפוי הפנימי יש שכבת בידוד של ספוגים".
הכניסה היא ממש כמו כניסה לכל אוטובוס תיירים רגיל – עם כיסא נהג (שבו יושב עופר) ומקומות ישיבה זוגיים. אלא שמאחורי המושבים יש מחיצה שמפרידה בין החלל הקדמי – תא הנוסעים – לחלל המרכזי – תא המגורים. "לפי התקן, מחויבת להיות מחיצת הפרדה. כשהאוטובוס נוסע, הנוסעים חייבים לשבת בתא הנוסעים כשהם חגורים. השהייה בחלל ההתארגנות היא רק בעת העצירה", מוסיפה המעצבת.
8 צפייה בגלריה
סוויטת DayDream באוטובוס. עיצוב: עדי זילברברג
סוויטת DayDream באוטובוס. עיצוב: עדי זילברברג
עמדת איפור מוארת. כל הדלתות והמגירות עם סגירת מגנט למניעת פתיחה במהלך נסיעה
(צילום: צחי קיבנשטיין)

ממכונת קפה ועד מיטה מרופדת

בחלל ההתארגנות יש ספת אירוח באורך 1.80 מטרים וממול ממוקמת פינת אוכל זוגית. הספה והכורסאות בפינת האוכל נבנו אצל רפדית בהתאמה אישית ומבדים פרקטיים וקלים לניקוי. בפינת האוכל יש שולחן מקובע שצמודה אליו מעין קופסה ובה מוסתרת הטלוויזיה. היא נמצאת על מתקן חשמלי שעולה ויורד במידת הצורך, כך שהנוסעים יכולים לבחור אם לצפות בטלוויזיה או ליהנות מהנוף.
בהמשך לספה ממוקמים פינת איפור מאובזרת עם מגירות אחסון, מראה גדולה ותאורה. ממול יש יחידת מטבחון עם ארונות ומדפים, מכונת קפה, מקרר, מיקרוגל, כיור וברז וקומקום חשמלי. שם נמצא גם מגבר שמתחבר לרמקולים שמפוזרים בחלל.
בסוף החלל יש דלת שמובילה לחדר הרחצה. מצד ימין נמצא המקלחון ומצד שמאל תא השירותים עם כיור. ליד השירותים נבנו מדפים לאחסון נייר טואלט. ביניהם יש עמדה לתליית מגבות וחלוקים וארון למוצרי ניקיון ולמגבות.
8 צפייה בגלריה
סוויטת DayDream באוטובוס. עיצוב: עדי זילברברג
סוויטת DayDream באוטובוס. עיצוב: עדי זילברברג
התלבטו בין צבעים כהים ועץ לסגנון בהיר ומינימליסטי. חדר השינה המרופד
(צילום: צחי קיבנשטיין)

בחדר הרחצה יש דלת נוספת שמובילה לחדר השינה, שבו מוצבת מיטה גדולה עם שידת לילה וקולבים. "בחדר השינה החלטנו לחפות את הקירות בכריות מרופדות מהרצפה ועד התקרה כדי להעניק מראה יותר מחבק וחמים", מסבירה המעצבת, "בחרנו בד דמוי סקיי לתחזוקה קלה. תכננו מיטה גדולה במידות לא סטנדרטיות לנוחות מקסימלית, והזמנו מצעים ושמיכות במידות מיוחדות. כשנכנסים מרגישים שנמצאים בסוויטה מפוארת, כשהנוף שבחוץ משתנה".
לבסוף, אחרי שנתיים וחצי של עבודה בפועל, הושלם הפרויקט: "תוך כדי התהליך עופר לא היה בטוח בנוגע לבחירת הסגנון המינימליסטי והציע להשתמש בגוונים כהים ולשלב עץ. אבל כשהוא ראה את התוצאה הסופית הוא התאהב באוטובוס וכמוהו כל האנשים שסביבו. DayDream הושק ממש עכשיו, ואני מאמינה שהוא ישמח הרבה מאוד לקוחות. אני מרגישה כמו אמא גאה".
לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות ב 0 דיונים
הוספת תגובה חדשה
אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר אתתנאי השימוש של Ynet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.
The Butterfly Button