יסמין עמידן, אמנית מקרמה מעוטף עזה

האמנית המפונה מנחל עוז מצליחה ליצור מחדש: "מאוהבת בקיבוץ, אך לא אחזור"

יסמין עמידן הצליחה לחזור ליצור מביתה החדש בקיבוץ משמר העמק, שאליו פונתה עם בעלה אחרי 22 שעות בממ"ד ב-7 באוקטובר. כעת היא עוסקת בתרפיה דרך יצירה, מציגה את יצירותיה בפסטיבל חוצות היוצר בירושלים ומחכה לחברים החטופים

אלכסנדרה לוקש
פורסם:
"אני מאוהבת בקיבוץ, אני מאוהבת באנשים, אבל אני לא אחזור הביתה. אני 12 שנה בנחל עוז ובעלי 15, אבל אנחנו לא נחזור. היה לנו קושי רב בשבעה באוקטובר, ואין אני לא אחזור לשם, לצערי. אני אחפש בית חדש", כך אמרה בריאיון ל-ynet יסמין עמידן, אמנית מקרמה מנחל עוז שמשתתפת בפסטיבל חוצות היוצר הירושלמי הוותיק בבריכת הסולטן שהחל אתמול ויתקיים עד 26 באוגוסט.
עמידן שהתה בממ"ד עם בן זוגה במשך 22 שעות ב-7 באוקטובר ועדיין מפונה, הרחק מהבית בנחל עוז, שאליו ככל הנראה כבר לא תשוב.
האומנית המפונה מנחל עוז מצליחה ליצור מחדש - ראיון עם יסמין עמידן
(צילום: ירון ברנר)

בעצם הכול מתחיל כשבן זוגך חוזר ממסיבת הנובה עשר דקות לפני שמחבלים חודרים ליישוב.
"כן, האמת היא לא מסיבת הנובה, הפסיידק, שזה המסיבה הקטנה יותר, שזה ליד ניר עוז. הוא ממש במזל בגלל איזה חבר שרצה לחזור, הוא חזר עשר דקות לפני, וברגע שהוא התיישב בספה בסלון, התחיל מטח מטורף שאנחנו לא רגילים אליו. נכנסנו לממ"ד והיינו שם 22 שעות. בעלי החזיק את הידית של הדלת מעל 12 שעות. במזל, באמת, באמת. עשר דקות אחרי הייתי צריכה להתמודד גם עם להחזיק את הדלת וגם עם לשמור על השקט. היו אצלנו גם מחבלים בתוך הבית, ובעלי החזיק כל כך חזק. במזל, ממש באמת. אני מודה שאנחנו במזל פה".
צריך להגיד, זה עניין כל כך אקראי לפעמים, האקראיות הזאת שהייתה ביישובים עם חוליות המחבלים שהסתובבו, כי אחד החברים הכי טובים שלך הוא עמרי מירן, שכולנו גם כמובן מכירים את הסיפור, גם של לישי, של הבנות.
"נכון. הנה, זה גם בשבילו, כי הוא כל הזמן בלב שלי וגם צחי עידן, שהוא גם פה מהקיבוץ, והמשפחה מדהימה שלו".
5 צפייה בגלריה
יסמין עמידן, אמנית מקרמה מעוטף עזה
יסמין עמידן, אמנית מקרמה מעוטף עזה
עבודות המקרמה מוצגות עכשיו למכירה ביריד חוצות היוצר בירושלים. עד 26 באוגוסט
(צילום: נעמה הילל מלמד)

5 צפייה בגלריה
יסמין עמידן, אמנית מקרמה מעוטף עזה
יסמין עמידן, אמנית מקרמה מעוטף עזה
היצירות של עמידן. הצליחה להמשיך ליצור ולהעביר סדנאות
(צילום: נעמה הילל מלמד)

"היצירה היא ריפוי"

מאז הטבח נמצאת עמידן בקיבוץ משמר העמק וממשיכה, על אף הקושי, ליצור משם. "מדהימים פה כולם, באמת. אני עושה פה חוג למשמר העמק, ובאמת מהרגע שהגענו לפה, אז רק עוטפים אותנו באהבה ובאמת עכשיו הייתה ההצבעה של הקיבוץ לתת לנו להישאר פה עוד שנה. אני עברתי בדיוק לקרווילה, לפני איזה חודש וחצי בערך, ואנחנו באמת עטופים פה באהבה", מספרת עמידן.
כבר אין לך בית אמיתי כבר יותר מעשרה חודשים. כמה זה משפיע על היצירה, על האומנות?
"זה מאוד משפיע. האמת היא שזה מצד אחד זה תרפיה, כי באמת זה עוזר להתמודד או לא להתמודד, זה ממש ריפוי בעיסוק. אבל מאז 7.10 בגלל שאנחנו לא בבית וכל השגרה שלי השתבשה וכל החיים שלנו השתנו, אז כל העניין של הניהול זמן וההזמנות והכל אצלי קצת יותר איטי, וכל יום מחדש. אבל לפחות יש לי את היצירה שלי, שזה המון".
5 צפייה בגלריה
יסמין עמידן, אמנית מקרמה מעוטף עזה
יסמין עמידן, אמנית מקרמה מעוטף עזה
הפוגה ובריחה מהמציאות
(צילום: נעמה הילל מלמד)

5 צפייה בגלריה
יסמין עמידן, אמנית מקרמה מעוטף עזה
יסמין עמידן, אמנית מקרמה מעוטף עזה
הדבר הראשון שלקחה מביתה בנחל עוז היו חומרי היצירה
(צילום: נעמה הילל מלמד)

פסטיבל חוצות היוצר בירושלים יצא לדרך, שכולל מצד אחד גם הופעות, אבל גם הרבה מאוד דוכנים ואומנים שמציגים את האומנות שלהם, גם את תיקחי חלק שם.
"נכון. ביחד איתי יהיו יותר מ-80 אמנים, יש שם כל מיני יצירה וצעצועים ויהיה מופעי מוזיקה ומתחם קולינרי ענק ומיצבי וידאו חדשים והכל יהיה כיף, ובמחיר של 35 שקל. בואו, אני אשמח להגיד לכם שלום".
עמידן מוסיפה כי היצירה היוותה עבורה עוגן בימים קשים: "אחרי חודשיים שלא יכולתי להיכנס, הדבר הראשון שלקחתי זה באמת היצירה שלי. לא לקחתי בגדים, לא לקחתי שום דבר, כי באמת זה חשוב לי, וזה הפרנסה שלי והפרנסה של כולנו נפגעה. עשיתי פה לבנות מנחל עוז יצירה, שיהיה להן קצת זמן הפוגה ובריחה קצת מהמציאות".
לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות ב 0 דיונים
הוספת תגובה חדשה
אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר אתתנאי השימוש של Ynet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.
The Butterfly Button