הפרויקט הנושא את השם "וילה 48" הוא בית דו-משפחתי באופקים שבדרום, שמעוצב סביב הרעיון של הבילוי המשפחתי. בבית, בשטח של 160 מ"ר, גרים זוג ושלושה ילדים. הם פנו למעצבת הפנים בת חן בן משה בשלב ראשוני כדי שתיצור עבורם בית נעים ונוח.
בני הזוג רכשו בית גדול עם חמישה חדרים בדרום הארץ עם חלל ציבורי מעט מאתגר. אם המשפחה ביקשה מהמעצבת לעצב בית מונוכרומטי, ללא צבעים רועשים ועם אלמנטים חזקים ואילו אב המשפחה רצה בית חמים ומזמין. וכך יצאנו למסע של שנה להגשמת בית חלומותיהם", מספרת בן משה.
עוד בעיצוב ואדריכלות:
מבית ערום ולבן לבית מלא אופי
"יש לי היכרות מוקדמת עם הלקוחות המקסימים האלה", מספרת בן משה, "גרנו בשכנות בבניין הקודם שלהם, ואת הפגישה הראשונה שלנו קיימתי בדירה הקודמת שלהם, שתי קומות מתחת לדירה שלי. כשהגעתי לביתם החדש הדבר הראשון שנאמר לי זה 'כפי שאת רואה את הבית כך קיבלנו - ערום, לבן, ללא צבעים וללא חיות, ובתכנון שגוי'".
בן משה מספרת כי "ראשית גיבשנו קונספט ומניפת צבעים, והתחלנו במלאכת התכנון. הבקשות העיקריות היו מטבח נקי ובית פרקטי התואם את אורח חייהם עם שלושה ילדים קטנים. בחרנו באריחי ריצוף בסגנון על זמני שיהוו תשתית טובה עבור כל צבע שנבחר. את המטבח תכננתי בהעמדה מקבילה, כשאזור הארונות הגבוהים סגור כולו ומכיל את כל הפונקציות הנדרשות, בהן מקרר אינטגרלי, מזווה גדול וחללים סגורים שמסתירים את כל הפונקציות - מכונת קפה, מיקסר, בלנד וכדומה". מול קיר הארונות הגבוהים תכננה בן משה אי רחב ידיים שעליו הכיור והכיריים מונחים. האי מאפשר ישיבה של כל דיירי הבית ומכיל בתוכו אחסון רב.
"מניפת הצבעים במטבח הייתה השוס הרציני בפרויקט. לארונות בחרנו בירוק חאקי מאוד מיוחד ולא קונבנציונלי בעל אופי ייחודי, ועם זאת רגוע ועל זמני, ואת משטח האי חיפינו עם פורצלן דמוי אבן טרוונטין טבעית שמשלימה היטב את חומרי הגלם המטבח. יחד יצרנו חלל נקי וחמים, בצבעוניות שקטה ובעל אופי ואמירה עיצובית ייחודית", אומרת בן משה.
פינת האוכל המשפחתית בצבע שחור עם כיסאות שחורים מרופדים מחברת סגנונית ופיזית בין המטבח לסלון, ומהווה את לב הבית
פינת האוכל מקשרת את חלקי החלל
גולת הכותרת בחלל היא פינת האוכל המשפחתית בצבע שחור עם כיסאות שחורים מרופדים המחברת סגנונית ופיזית בין המטבח לסלון, ומהווה את לב הבית. בני הזוג ובן משה בחרו את פינת האוכל בחברת זגה פינות אוכל והיא ניצבת במרכז החלל הציבורי.
"את החלל המרכזי עיצבתי באותו קו, מאחר והבית ארוך וצר, רציתי 'לשבור' את מראה תחנת הרכבת ותכננתי קיר כוח מרכזי, המחופה בפורניר מושחר מחורץ עם מדרגה מאותו משטח הפורצלן שיישמנו במטבח", מסבירה בן משה, "בחרתי ברהיטים מינימליסטים הן בצבעים והן בעיצוב, ואת הכל תחמתי בתקרה מעוצבת שמחמיאה לחלל כולו. החלל המרכזי קיבל מראה אלגנטי ויוקרתי, ועם זאת שקט ורגוע".
חדרים בעיצוב מינימליסטי
באגף הפרטי, ויתרו בן משה ובני הבית על שירותי אורחים לטובת הגדלת חדר ילדים וחדר הרחצה. לחדר הרחצה הראשי נבחרו אריחים בהירים ורגועים, שישרתו נאמנה את הילדים. "לטובת ילדי המשפחה עיצבתי יחידת נגרות בעלת כיור כפול, גדול מאוד ורחב ידיים. את הכיור יצרנו משיש בעיצוב שוקת המגיע כיחידה אחת עם המשכיות ואורך. תכננתי זוג מראות בשילוב מסגרות שישלימו את המראה הנקי ורחב הידיים. התוצאה היא חדר רחצה מפנק התואם לצורכי הבית, בדגש על הדור הצעיר", אומרת בן משה.
לחדרי הבית נבחרה רצפת פרקט חמימה ונעימה ולחדר המאסטר של ההורים נבחר פרקט בדוגמת פישבון שמעניק מראה יוקרתי ומיוחד. "מכיוון שהלקוחה שלי מאוד רצתה לשמור על קו נקי עם צבעים מינימליסטים, המשכתי את הקו הנקי לחלל הפרטי של הבית, הן בחדרי הרחצה והן בחדרי השינה. בחדר השינה של ההורים בחרתי ברצפת פישבון בגוון אלון שמהווה תשתית עוטפת לחלל, ותכננתי ארון בגדים בגוון לבן עם חיתוך מיוחד שאותו המשכתי ברקע לקיר טלוויזיה. הלבשתי את החדר באותה צבעוניות כד להעניק מראה אחיד וכולל", אומרת בן משה.
את חדר הרחצה של ההורים חיפו באריחים בגוון גרייז' – בין אפור לבז'. בן משה תכננה יחידת נגרות בהירה בהתאמה אישית וכן מראה בצורת חצי ירח גדולה כדי להכניס אור בעזרת השתקפות פנימה לחלל.
"גם בחדרי הילדים שמרנו על עיצוב מינימליסטי כמו ביתר הבית, אך העזנו עם צבעים אבל ממש מעט", היא אומרת לסיכום.