שכשוכית עבודת יד בנור גלמפינג

חלום רטוב: הבון טון של הקיץ - שכשוכית DIY

פרויקט הקיץ המושלם, במיוחד לאור גל ביטולי החופשות, הוא שכשוכית שתקימו במו ידיכם בחצר הבית, בהשראת טיקטוק, יוטיוב, קבוצות הפייסבוק ופינטרסט. המרענן הרשמי כבר כאן

פורסם:
בימי הקיץ והחופש הגדול, אין כמו להשתכשך במים מרעננים מבלי לצאת מהבית, בין אם מבחירה או מאילוץ כי הטיסה בוטלה והחופשה נדחתה. אמנם בריכה בחצר נתפסת כפינוק לעשירים בלבד, ובצדק, אבל יש לנו בשורות – לא חייבים להוציא הון עתק על בריכת שחייה מפונפנת ולהתעסק בביורוקרטיה לקבלת היתרי בנייה, לחפור ולהקים אותה. במקום זאת, תוכלו להקים בעצמכם שכשוכית מחומרים זמינים בחצר ובעלויות נמוכות בהשוואה לבריכת שחייה בנויה. עם זאת, מדובר בתענוג יקר יותר בהשוואה לבריכה קנויה מחומרים פלסטיים שיש בשפע בשוק. שכשוכית, שמוכרת לנו מהתוכנית "האח הגדול" למשל, היא אופציה מרעננת שאפשר להקים גם לבד, בעזרת זוג ידיים טובות וקצת מחקר, והסיפוק של הקמת יחידה כזו בעשר אצבעות לא יסולא בפז.
מדובר במעין אמבט חוץ שמיועד להרטיב את הגוף ולטבול בו, בלי אפשרות לשחות, ולרוב מדובר במתקן בעל ממדים צנועים למדי. השכשוכית אמנם לא תאפשר לכם להתאמן בשחייה לאולימפיאדה, אבל מדובר בכל זאת בפינוק כיפי וקריר במיוחד, ועם בוא הקיץ מתמלאות הרשתות החברתיות ברעיונות DIY להכנת גרסה ביתית, שאגב באנגלית מכונה swimming pond או רק pond.
אז אם חיפשתם פרויקט לקיץ הקרוב, זה הזמן לשנס מותניים, להפשיל שרוולים ולהקים בעצמכם ולעצמכם שכשוכית בחצר. שימו לב, התענוג לא מיועד למרפסות, ובכל מקרה כדאי להתייעץ מבחינת בטיחות עם איש מקצוע. מגוון החומרים שבהם אפשר להשתמש הוא רב, מלבנים ומלט ועד פח, עץ ומיני יציקות של חומרים פלסטיים וצמנטיים. תוכלו אפילו להסב אמבטיה ישנה, ג'קוזי שיצא מכלל שימוש או חבית ענקית למכל טבילה מרענן, רק נשאר לדאוג לניקיון המים בעזרת כלור או בעזרת צמחים טבעיים שיפלטרו את המים וישמרו עליהם נקיים.

לפניכם כמה שכשוכיות מרשימות שתוכלו לקבל מהן השראה, כולל כזו עם מדרגות חצובות, אבנים מהטבע, ספסלי ישיבה, צל, תאורה ומיני פינוקים.
כך אפשר להסב מכל מתכת עגול גדול למקור מים מרענן:

האופציה הבנויה בסגנון חופשי-פיסולי:

לבנות ולחפות בפסיפס לתחושה של בריכה:

הגרסה שעשויה מעץ:
Get Embed Code

המדריך לשכשוכית ומפל:

הגרסה האמנותית של האמן הישראלי פילפלד:

דגנו גם כמה מדריכים שימושיים ברשת:

הטרנד: בריכה במראה מעין

אם גדול עליכם עניין ה-DIY, דעו שגם בקרב אדריכלים ולקוחותיהם המגמה היא בריכה שנראית טבעית, ממש כמו מעין בשיפולי ההר, במקום בריכה סינטטית, מהוקצעת ויוקרתית. "לקוחות רבים לא רוצים לוותר על בריכה, הם מבינים את ערכה למשפחה ולאווירה. כשהמקום אינו מאפשר, בריכות השכשוך מהוות פתרון מצוין. אלו לא בריכות שאפשר לקפוץ אליהן ראש ולשחות אלא בריכות קטנות ונעימות, שמספקות הרבה רוגע לבית", אומר שי דוד, אדריכל נוף חברת "כרכום-עיצוב נוף". "אלו בריכות שמדמות את המעיינות של הטבע, שעוצבו בחומרים טבעיים, בדרך כלל נעשה שימוש נרחב באבן".
4 צפייה בגלריה
ברריכה בתכנון כרכום עיצוב נוף
ברריכה בתכנון כרכום עיצוב נוף
בריכה קטנה מוקפת צמחייה בתכנון כרכום עיצוב נוף
(צילום: עודד סמדר)

4 צפייה בגלריה
בריכה במראה טבעי בתכנון חברת פלגים
בריכה במראה טבעי בתכנון חברת פלגים
בריכה במראה טבעי בתכנון חברת פלגים
(צילום: אורן אלון סלמן)

4 צפייה בגלריה
בריכה במראה טבעי מאבן בפרויקט שתכנן רון שפיגל
בריכה במראה טבעי מאבן בפרויקט שתכנן רון שפיגל
בריכה במראה טבעי מאבן בפרויקט שתכנן רון שפיגל
(צילום: אלעד גונן)

לדברי אבנר צדוק, מחברת פלגים: "אלה בריכות אופי, שנותנות תנועה של מים. הן מכפילות את האור, ומחזקות את מוטיב המים לפי תורת הפאנג שוואי, מה שמכניס הרבה רוגע. עם זאת חשוב לזכור כי מדובר בבריכות שיש לתחזק ולטפל בהן כדי לשמור עליהן נקיות ובריאות".
לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות ב 0 דיונים
הוספת תגובה חדשה
אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר אתתנאי השימוש של Ynet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.
The Butterfly Button