מעצב הצעצועים האיטלקי לוקה בוסקרדין הקים לתחייה רישומים מופשטים של חיות בר, ויצר מגרש משחקים מינימליסטי שקשה להתעלם ממנו. הפרויקט, ששמו Animal Factory (מפעל החיות), כולל ארבעה פסלים סביבתיים צבעוניים שעשויים מצינורות פלדה.
בקווים מופשטים ומינימליסטיים, יצר המעצב את דמויותיהן של ג'ירפה, תנין, גורילה וזאב. כל פסל בנוי בגודל הטבעי של החיה, וצבוע בצבע עז ואחיד שמזוהה איתה. "המטרה בצבעוניות האחידה ובקווים המופשטים היא לעודד את העוברים והשבים לפתוח את המחשבה ולתת לדמיון שלהם להשתולל", מספר בוסקרדין ל-ynet. "בזמן שמזווית מסוימת נראה שצינורות המתכת לא יוצרים שום צורה מוכרת, כשזזים קצת ומתבוננים בצורה אחרת אפשר לראות בבירור צורה של גורילה או זאב".
מגרש המשחקים שובה הלב ממוקם במוקד תרבות חדש יחסית באמסטרדם - שכונת NSDM שעל גדות נהר האיי (IJ) רחב הידיים. השכונה קרויה על שמה של חברת NSDM, חברה לבנייה ולתיקון של ספינות שנסגרה לפני כארבעה עשורים והופכת בשנים האחרונות מאזור תעשייתי מלא בהאנגרים ומפעלים ישנים, למתחם בילוי צבעוני שמושך אליו אמנים צעירים. חוץ מעסקים פרטיים צעירים ומבנים שמשים יוצרות ויוצרים ללינה ויצירה, ממוקמים בשכונה גם משרדיהן של חברות כמו גרינפיס, רדבול ו-MTV.
הפרויקט של בוסקרדין הוא הזוכה בקול קורא של השכונה המתפתחת, שהזמין יוצרים שונים להגיש הצעות לפרויקט אמנות ציבורית על הרציף שליד הנהר. בוסקרדין מספר כי תהליך העיצוב החל בשרטוט של בעלי חיים בקווים מינימליסטיים וצבעוניים, שתורגמו לאחר מכן לאוסף פסלים בסיוע של אמן הפלדה איוואן סנל, הפועל בעצמו בשכונת NSDM.
"הרעיון שמאחורי הפרויקט הוא ליצור גשר בין עולם הפנטזיה לעולם המציאות ובין הטבעי לתעשייתי", הוא מסביר. "מתוך הנוף התעשייתי של המספנה שהייתה פה במשך כל כך הרבה שנים, צמחו יצורים צבעוניים ומשעשעים שעשויים מפלדה. הפרויקט כולו מושפע מאוד מתקופת הקורונה, שבה הערים הפכו ריקות, מבודדות ושקטות, אבל איכשהו גם הפכו לידידותיות יותר ועודדו את הטבע לחזור אליהן. בעלי חיים התקרבו אלינו מחדש ונכנסו פתאום לערים. יש תמונות מכל רחבי העולם בהן חיות מתוקות חוצות כביש או משחקות בחניונים ופארקים, דובים באיטליה, שועלים וזאבים בצרפת, ופילים באפריקה".
בוסקרדין הוא מעצב צעצועים ומאייר יליד איטליה, שחי ופועל באמסטרדם ומנהל את סטודיו BLUC שהקים. מרבית עבודותיו הפיזיות עושות שימוש בחומר אחר – עץ. גם פסלי וצעצועי העץ שהוא מעצב שומרים על איכות איורית קסומה ועל תלת מימדיות שמופשטת באופן שהופך אותה לסוג של איור במרחב. עבודותיו, שהוצגו בין היתר בטריאנלה לעיצוב במילאנו ובתערוכות נוספות, מתחברים ללא צורך בדבק, מסמור או הברגה, ומשמרים תפיסה של פשטות ועשייה בחומר אחד בלבד שעובר מניפולציות כמו חיתוך וצביעה, אך נשאר נאמן לתכונותיו המקוריות.
"הגישה של הפרויקט הזה מלווה את כל העבודות שלי. אני תמיד מחפש לפשט צורות וקווים, כשהרעיון הוא לעודד את הצופים להשתמש בדמיון שלהם. כמעצב צעצועים, אני לומד המון מנקודת המבט של ילדים והשפה האוניברסלית שלהם. כל ילד יודע שמקל שמחזיקים ביד הוא חרב, ובאותה נשימה שקווים צהובים וגבוהים הם ג'ירפה, וחיה ירוקה עם פה גדול היא תנין".
מתוך עמודים רבים של בעלי חיים שאייר ("התפרעתי כאן במיוחד - ציירתי פילים, גמלים, סוסי ים ובופאלו, מילאתי מחברות שלמות בציורים האלה"), נבחרו ארבע הדמויות שהפכו לחוויה שרצה בוסקרדין ליצור. "מדובר אמנם בפסלים סביבתיים, אבל כאלה שמזמינים את העוברים והשבים ליצור עמם אינטראקציה. עבור ילדים מדובר במגרש משחקים ענקי, עבור בוגרים יותר מדובר במתקני כושר אלטרנטיביים, מקום מפגש מוזר או אפילו מקום לקשור אליו אופניים".