בשנות ה-40 של המאה הקודמת, הגה האמן הצרפתי ז'אן דובופה (1985-1901) את זרם האמנות הגולמית, או בצרפתית Art Brut – אמנות שחורגת מגבולות התרבות הממוסדת, כזאת שנוצרה בידי קהילות שוליים כמו אסירים בבתי סוהר או חולים בבתי חולים פסיכיאטריים. לפי דובופה, דווקא קבוצות אלה יכולות להפיק יצירות אותנטיות ורגשיות, שאינן נכנעות למוסכמות ונורמות תרבותיות. זאת בניגוד לאמנים מומחים שמושפעים ביצירתם מידע טכני, אקדמי וממסדי.
זה הרעיון שהעניק השראה למייסד הגלרייה הפריזאית פיליה (Philia), המעצב יגאאל אטאלי, להשיק את תכנית Design Brut (עיצוב גולמי), סדרת שיתופי פעולה וסדנאות שמטרתן למצוא דרכים חדשות לעורר שיח עיצוב עכשווי שחורג מעבר למוסכמות, ומבקש לעודד חשיבה מחודשת על פריטים יומיומיים שלרוב נלקחים כמובנים מאליהם.
הפרויקט הראשון של אטאלי הוא שיתוף פעולה מרתק עם צמד המעצבים התעשיתיים הצרפתים אנטואן בהאג'ל ואלכסיס פויני, בעלי הסטודיו behaghelfoiny לעיצוב עכשווי. במסגרת שיתוף הפעולה, יצרו המעצבים סדרת רהיטים שעוצבו ותוכננו בידי תלמידי בית הספר היסודי Breil sur Roya שבדרום-מזרח צרפת. במשך חמישה חודשים השתתפו ילדים בני שש ושבע בסדנה שניהלו השניים, והוזמנו לצייר צורות ורעיונות על נייר כדי ליצור פרשנויות משלהם לרהיטים ולעיצוב פיסולי. בהאג'ל ופויני הקימו את הרישומים לחיים ופיסלו סדרת רהיטים משונים ומתוקים שהופקו מעצי זית מקומיים. התוצרים מצליחים להזרים אל עולם העיצוב, שמונע בדרך כלל משיקולים מסחריים, משב מרענן של תמימות ילדותית ודמיון.
אחרי שהפכו לעיצובים פיזיים, הוצגו הרהיטים בתצוגה קטנה בקפלת נוטרדאם דה-מונט שבכפר הצרפתי שבו ממוקם בית הספר, בעמק רויה בפרובנס, בנוכחות הילדים והקהילה המקומית. בימים אלה ועד 8 בצדמבר, מוצגת התערוכה בגלריה Espace Meyer Zafra, שבמסגרתה מוצג גם סרט תיעודי שמתעד את תהליך העבודה.
"מחוז פרובנס ידוע בעצי הזית היפהפיים שלו", מספר אטאלי בריאיון למגזין Metal. "הבנו שזה יכול להיות חומר גלם מצוין שיבטא את הערכים של הגלריה ושל התוכנית החדשה – חומרים מקומיים, יצירה מוקמית ותצוגה מקומית. במקביל, ביקשנו למצוא ילדים צעירים ככל שניתן, שיהיו מושפעים מעט ככל שניתן מנורמות וידע אמנותי ועיצובי. רצינו לקבל תוצאה ספונטנית, ובאמת להצליח להקים את הדמיון שלהם לחיים. הפילטרים התרבותיים של ילדים כמעט ולא קיימים, מה שנותן להם חופש יצירתי שלמבוגרים פשוט אין. כל המושג של גבולות אצל ילדים הוא מעורפל, מה שהופך את היצירה למרתקת ומאתגרת".
בראיון אחר למגזין WallPaper, הסביר אטאלי על יישום הרעיון העיצובי של דובופה בתכנית העיצוב הגולמי שהוא משיק. "אמנות גולמית מוגדרת בידי גישה בלתי מזויפת והיעדר גבולות בשדה היצירתי. המשמעות של עיצוב תעשייתי ועיצוב רהיטים במסגרת הזו היא אמנם התגלמות פיזית של רעיונות ילדיים בציורים, אך גם כאן פונקציונאליות, פרופורציה ואיזון נשמרים. הם המרכיב המרכזי בעיצוב פיסולי".