בימים אלו משדרגים חברי קולקטיב ברוקן פינגאז את המבנה

הופעות במקום סחורות: המבנה ההיסטורי בנמל חיפה הוסב להאנגר ענק למופעי מוזיקה

מחסן 15 המיתולוגי עבר שימור, שיפוץ וקישוט בגרפיטי בהובלת קולקטיב האמנים החיפאי "ברוקן פינגאז", ויושק כמתחם "הטרמינל" - חלל המופעים הגדול ביותר בצפון, שיארח זמרים ופסטיבלים מ-1 ביוני

פורסם:
שטח "האנגר 15" ההיסטורי בנמל חיפה, שהוקם בשנות ה-50, שימש לאורך השנים את צורכי הנמל השונים, בעיקר בכל הנוגע לפריקת סחורות שהגיעו מעבר לים. לפני כחמש שנים הופסקה עבודת הפריקה והתקבלה ההחלטה להפוך את מערב הנמל לחזית ים עירונית לצורכי בילוי ופנאי. כעת, לאחר ההפרטה והאישור, יחל המבנה שעבר שימור ושיפוץ לפעול כחלל למופעים, פסטיבלים ומסיבות.
מתחם ההופעות יפעל על שטח של כ-3,000 מ"ר אחרי שעבר שיפוץ יסודי הכולל הקמת במה, הטמעת מערכות סאונד ותאורה מתקדמות, הקמת מתחם של ברים ואוכל ושדרוג הנראות הפנימית והחיצונית. החלל יוכל לאכלס בו זמנית עד 2,000 איש.
"מחסן 15 מוגדר בתוכנית המאושרת לחזית הים כמבנה לשימור קל", מסבירה אדריכלית רוני בורג ממשרד רן וולף תכנון אורבני המלווה את הפרויקט. "בראשית שנות ה-2000 נצבע הבטון החשוף בלבן ובכחול. היצירה העכשווית של אמני הגרפיטי 'ברוקן פינגאז' מקשרת, הלכה למעשה, בין יצירות הרחוב המאפיינות את העיר התחתית בחיפה לבין הנמל, שלאורך שנים עמד מאחורי הגדר ולא היה נגיש לציבור". הפרויקט של הטרמינל מגיע כמה חודשים אחרי שהוחלט כי בית המינהל המנדטורי בנמל חיפה יהפוך למרכז תיירות חדש.
בימים אלו משדרגים את פנים המבנה, המשמש במקביל כטרמינל לקרוזים בחלקו, ואת הנראות החיצונית. ביצירה המעטרת את הקירות החיצוניים - Memory of a voyage - משתמשים חברי קולקטיב "ברוקן פינגאז" בצבעים עזים, שמזמינים את הצופה לחוויה פראית, בצבעוניות שמזכירה נופים רחוקים וריביירות ססגוניות.
5 צפייה בגלריה
האנגר 15 בנמל חיפה בשנות ה-60
האנגר 15 בנמל חיפה בשנות ה-60
פורקים סחורה. האנגר 15 בנמל חיפה בשנות ה-60
(צילום באדיבות ארכיון נמל חיפה)

5 צפייה בגלריה
ברוקן פינגאז  בפעולה - מאיירים על הטרמינל בנמל חיפה
ברוקן פינגאז  בפעולה - מאיירים על הטרמינל בנמל חיפה
ברוקן פינגאז בפעולה - מאיירים על הטרמינל בנמל חיפה בימים אלו ולקראת הפתיחה
(צילום: Jon Steiner)

היצירה מורכבת מסדרת "גלויות" שחושפת סצנות המתייחסות לנמל, לעיר ולחשיבות של מחסן 15, שבו פועל גם טרמינל הנוסעים הימי הראשי של ישראל, שער הכניסה הימי למדינה. עבור חברי הקבוצה מדובר ביצירה מרגשת במיוחד שמאחדת את חברי הקולקטיב בעיר שבה החלו את פעילותם בתחילת שנות ה-2000 וממנה נדדו לקריירה בינלאומית ענפה. חלק מהגלויות מתבססות על צילומים משפחתיים של בני משפחותיהם של החברים בקולקטיב שעבדו בעבר בנמל חיפה.

מרמי פורטיס עד נגה ארז

מ-1 ביוני יופיעו ב"טרמינל" - מתחם ההופעות הגדול ביותר בצפון הארץ - כמה מהאמנים הבולטים, בהם רביד פלוטניק, רמי פורטיס, נגה ארז, אביתר בנאי ועוד רבים.
פתיחת המתחם החדש, ביוזמת נמל חיפה, בשיתוף פעולה וניהול אמנותי של אסף בן דוד, ממקימי ומפיקי פסטיבל inDnegev, צפויה להיות המיזם הראשון בנמל שייפתח לציבור באופן סדיר ויביא בשורה תרבותית לצפון בכלל ולתושבי חיפה בפרט. בשלב ראשון ייפתח המתחם בסופי שבוע, וצפוי לארח כשתי הופעות בשבוע, בהמשך תתרחב הפעילות לשלל אירועי תרבות, ליינים מיוחדים ועוד.
5 צפייה בגלריה
טרמינל ההופעות בנמל חיפה
טרמינל ההופעות בנמל חיפה
היום: מבנה הטרמינל יחבר בין הים לעיר
(צילום: דוברות נמל חיפה)

5 צפייה בגלריה
האנגר 15 בנמל חיפה בשנות ה-60
האנגר 15 בנמל חיפה בשנות ה-60
אז: האנגר 15 בשנות ה-60
(צילום באדיבות ארכיון נמל חיפה)

נוסעים לצד בליינים

לצד מתחם ההופעות החדש ובשטח ההאנגר העצום ימשיך לפעול טרמינל הנוסעים של נמל חיפה, שממנו יוצאים הנוסעים להפלגות באגן הים התיכון. טרמינל הנוסעים צפוי לחדש את פעילותו במהלך חודש מאי הקרוב, לראשונה מאז פרוץ המלחמה.
"עיריית חיפה רואה בחזית הים העירונית פרויקט אסטרטגי, שעתיד למצב את חיפה במקום הראוי לה, כעיר תיירותית ותרבותית מובילה בקנה מידה בינלאומי", אומר ראש העיר, יונה יהב. "מתחם ההופעות החדש יהווה מרכיב חשוב במימוש פרויקט זה ועתיד לשמש כעוגן מרכזי בחיבור תושבי העיר לנמל".
רון מלכא, יו"ר נמל חיפה, אומר כי "מתחם ההופעות 'הטרמינל' בנמל חיפה יביא בשורה תרבותית חדשה לצפון ולחיפה בפרט. אין לי ספק, שבשיתוף פעולה עם עיריית חיפה, המתחם החדש יתרום רבות לענף התיירות, הבילוי והפנאי בעיר חיפה ויאיץ את פעילות ההקמה של חזית הים".
ארז בהריר, מנכ"ל נדל''ן וחזית הים נמל חיפה מוסיף: "פתיחת טרמינל ההופעות החדש הוא צעד ראשון משמעותי לקראת פתיחה נרחבת של הנמל לקהל הרחב בפרויקט חזית הים. הפרויקט יציב את העיר חיפה בשורה אחת עם ערים מובילות בעולם שעברו תהליך של חיבור מחודש בין העיר לבין הנמל ובין קו המים תוך ניצול מיטבי של שטחי הנמל לרווחת התושבים".
לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות ב 0 דיונים
הוספת תגובה חדשה
אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר אתתנאי השימוש של Ynet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.
The Butterfly Button