קים קרדשיאן מצליחה להפתיע גם במישור העיצובי והעסקי ולא רק הרכילותי. בעבר השיקה כוכבת הריאליטי חנות פופ-אפ של מותג ההלבשה התחתונה שלה, Skims, בכמה מוקדים – תחילה ברחבי ארצות הברית ואחר כך גם בפריז. כעת פועל עד 8 ביולי חלל פופ-אפ נוסף של קרדשיאן באירופה, הפעם בלב המיינסטרים הלונדוני, בבית הכלבו Selfridges היוקרתי. וזאת על רקע הדיווח בגיליון האחרון של מגזין Time על הכנסות של 500 מיליון דולר לקרדשיאן מהמותג שלה SKIMS. הוא דורג בין 100 החברות המשפיעות של השנה.
מה שמחבר בין כל חנויות הפופ-אפ של המותג סקימס וכמובן דמותה של קרדשיאן הוא קונספט מעוגל שמתאים בדיוק למותג ומשקף את האופי שלו ואת האישיות שלה. את כל חללי הפופ-אפ עד כה מעצב עבורה ווילו פרון מסטודיו Perron-Roettinger הנמצא בלוס אנג'לס. קרדשיאן לא הואשמה אף פעם בעודף טעם טוב אך נראה כי בשנה האחרונה היא עושה דרכה ללב המיינסטרים, לא מעט בזכות חנויות הפופ-אפ המעוצבות שלה.
זו הפעם הראשונה שזה יש למותג שלה שטח מסחר פיזי בבריטניה, והוא ממשיך מבחינה עיצובית את הנוסחה שהחלה בחנות הפופ-אפ בפריז ועוד קודם לכן בלוס אנג'לס, מאמי וניו יורק. גם כאן, צופו משטחים של ארונות התצוגה בפאנלים של פלסטיק מבריק והדגש הוא על קווים מעוגלים ללא זוויות חדות. העיצוב הנועז שכמובן מעוצב ומיוצר בהתאמה אישית נועד לרמז בעדינות הקימורים בגוף האנושי.
עבור הפופ-אפ הקיצי הזמני הזה, שמציע למכירה בגדי ים, נטש פרון בפעם השנייה את פלטת הצבעים האופיינית של המותג, שהתאפיינה בצבעים שמזכירים גוון עור אנושי בהם ורוד וניוד, לטובת גוון כחול חיוור שמזכיר בריכת שחייה צלולה ומרעננת. בדומה לפופ-אפ של Skims במרכז רוקפלר בניו יורק, גם כאן נעשה שימוש במקפצה כמו בבריכה כדי לחזק עוד יותר את הדמוי של בריכת שחייה.
ברוקפלר השתמשו המעצבים במעין מקפצה גבוהה מחוץ לחנות שממנה נשפכים למטה מים. מקרר הגלידות שניצב אז בסמוך חיזק אף הוא את האווירה הקיצית, אם כי קרדשיאן דואגת לשלב מתוקים או גלידות בכל חנות פופ-אפ שהיא מקימה. הפעם, בלונדון, הוכנסה המקפצה פנימה לתוך החלל של הכלבו והיא מוצגת ללא מים זורמים אך עם שלוש קומות ושלוש מקפצות. צינורות כרום מבריקים משמשים כמעקות של המקפצה וחוזרים על עצמם בכל רחבי החנות בצורה של מחיצות ומסילות.
אלמנט עיצובי נוסף הוא עץ דקל עשוי מתכת כסופה הניצב על במה מעוגלת בצבע תכלת בהיר בסמוך לחלון הראווה ומטרתו להדהד את תחושת החופשה האקזוטית שמשלימה את הרצון להתחדש בבגד ים.
החלל בפנים מעוצב ב-total look שמתחיל כבר בכניסה וכולל את הדלתות, הקירות, הרהיטים וכל האלמנטים שנועדו לתצוגה. כמעט הכל מכוסה בפלסטיק מבריק ומקומר. לוחות הפלסטיק כל כך מבריקים עד שהם נראים כמעט רטובים כשהם יוצרים את עיצוב הפנים. המעצב בחר לחפות הכל באותו חומר, החל במסגרות המראה ובמושבי הספסל ועד לקירות ולדלפק הקופה המונוליטי של החנות, שעליו מוטבע לוגו SKIMS תלת-ממדי בולט ודומיננטי.
חלל הפופ-אפ נמצא בקומת הקרקע המכונה The Corner Shop בבית הכלבו Selfridges והוא יפעל עד ה-8 ביולי. בחנות יציעו את קולקציית הליבה של המותג בדגש על בגדי ים לצד מהדורות מוגבלות וצבעים עונתיים. הלקוחות יוכלו גם לקנות גלידה שתתאים לבגדי הים שלהם, המאוחסנת במקפיאים בכחול-בייבי זהה ליתר העיצוב.
"אני נרגש להביא את SKIMS Swim ללונדון בפעם הראשונה אי פעם ולהשתלט על The Corner Shop בסלפרידג'ס עם חוויית הפופ-אפ הכי קונספטואלית שלנו עד כה", אמרה בהשקה קרדשיאן, מייסדת SKIMS והמנהלת הקריאטיבית של החברה, "יש לנו עוקבות בכל העולם. כשאנחנו נכנסים לשלב הבא של SKIMS אני מצפה להתחבר ללקוחות באמצעות חוויות קניות חדשניות בקנה מידה עולמי".
לדבריה, במהלך שלוש השנים הקרובות, היא מתכננת לפתוח גם חנויות עצמאיות ברחבי בריטניה והאיחוד האירופי ולא רק חנויות בתוך חנויות ובתי כלבו.
קימורים וקינוחים בפריז
חנות הפופ-אפ בפריז התאפיינה בגוני ורוד מעושן וניוד. קרדשיאן השיקה אז את חנות הפופ-אפ הפריזאית תוך הדגשת הריהוט הייחודי שעוצב במיוחד לחלל - יחידות תצוגה ומחיצות מבריקות מקומרות בצורתן. הפופ-אפ ההוא פעל בקומת הקרקע בכניסה לחנות הכלבו הנחשבת Galeries Lafayette. החלל אז אופיין בצבעוניות שהזכירה צבעי עור שונים כדי לשדר את הצבעוניות של המחטבים ושל ההלבשה התחתונה של המותג, המציעה מענה לגווני עור שונים. לצורניות של הרהיטים הציע אז המעצב אסוציאציה של קימורי גוף וחמוקיים, המזוהים עם קים לאורך הקריירה שלה. גם הרצון לתת מענה לכל גוון עור של נשים בכל העולם מתבטא בעיצוב הפריטים, שכן המותג שלה פועל תחת הסיסמה Solutions For Every Body.
"כל הקונספט העיצובי התבסס על כך שאין פינות חדות, הכל עגול ומעוגל", סיפר פרון בראיון ל-Dezeen, "רציתי שאנשים ירגישו שהם חייבים לגעת באלמנטים בחלל. זה גם מזכיר צורות גוף וקימורי גוף".
בגרסה הפריזאית של הפופ-אפ באוקטובר 2021 פעלה גם קונדיטוריה של השף-קונדיטור והשוקולטייר הנחשב פייר ארמה, ואף הם, כמו הבגדים והרהיטים, התאפיינו בצבעים ניטרליים המזכירים גווני עור.
קובייה מעוגלת
הפופ-אפ הראשון של המותג הושק באפריל 2021 בלוס אנג'לס והיה מעוצב כקובייה עצמאית בקניון The Grove בטיילת. החיפוי החצוני היה מקומר ובצבע ניוד ובחלל הפנימי הקטן נמכרו הפריטים על גבי מדפים ומתלים.
במרס 2022 נחתה קרדשיאן עם המותג שלה SKIMS במיאמי כדי לחגוג את השקת קו בגדי ים SKIMS Swim. הפופ-אפ SKIMS Swim התאפיין אז בגוונים כסופים ובקווים המוכרים של פרון את קרדשיאן – קימורים. הפופ-אפ פעל במבנה המדמה קופסת כרום עם נראות של התזות מים על גבי המבנה ובעלת המותג עצמה הופיעה בלבוש כסוף תואם.
בפברואר השנה השיקה קרדשיאן פופ-אפ נוסף בלוס אנג'לס, לחמישה ימים בלבד, לרגל הוולנטיינס, והוא עוצב בוורוד זרחני ובולט, אולי כדי להדהד את המתיקות של חג האוהבים המסחרי. גם הפופ-אפ בפברואר פעל בתוך קובייה עצמאית, הפעם במרכז הקניות Westfield Century City.
במאי השנה נחנך הפופ-אפ במרכז רוקפלר בניו יורק והוא פעל כשבועיים תוך שהיה הראשון מבין שניים שעוצבו בגוונים של תכלת מבריק בהשראת בריכת שחייה.
אגב, סביב השקת המותג בשנת 2019 נרשמה שערוריה קלה כשקרדשיאן בחרה את השם KIMONO למותג המחטבים שלה ונאלצה תוך זמן קצר להחליף את השם ל-Skims. היפנים זעמו על ניכוס תרבותי של השם של בגד הקימונו המסורתי שנחשב לבגד הלאומי של יפן ולסמל תרבותי שלה. קרדשיאן נכנעה ללחץ שהופעל עליה והודיעה בזמנו באינסטגרם שלה כי "כשחשפתי את שם מותג המחטבים שלי, עשיתי זאת מתוך הכוונות הטובות ביותר. אך לאחר מחשבה מעמיקה החלטתי שאשיק את המותג תחת שם חדש".