גיא לבקוב מציג גם השנה במתחם עיצוב טרי ובסיום יחזור למילואים בעזה

הלוחם שנפצע בעיניו בעזה יצר כדים בהשראת הפגיעה ומציג אותם ביריד צבע טרי

גיא לבקוב שירת בעזה כשחש פגיעה בראייה שהתבטאה בכפילות. את המקור לבעיה הרופאים לא מצאו, אבל בעקבותיה הוא מדפיס בתלת-ממד כלים מחוברים שמשקפים את הדרך שבה ראה את העולם. בשבוע הבא יחזור לסבב מילואים נוסף

פורסם:
המעצב הקרמי גיא לבקוב התגייס לשירות מילואים ב-7 באוקטובר כלוחם ביחידת מגלן ושירת ברציפות כארבעה חודשים גם בצפון וגם בעזה. "באחת הכניסות לעזה, כשהיינו בלחימה, קמתי בבוקר והרגשתי שאני רואה כפול", מספר לבקוב, בן ה-31, בוגר המחלקה לעיצוב תעשייתי ב-HIT חולון ובעל סטודיו Levakov Ceramics בקריית המלאכה.
"הראייה שלי הייתה מטושטשת במשך כחודש ומשהו, אבל היינו עמוק בתוך הרצועה ולא היה אפשר לצאת לקבלת טיפול. רופא שבדק אותי בשטח ראה שעין אחת בסדר, אז החלטנו שאעצום את השנייה ואמשיך להילחם", הוא מספר.
ממה זה קרה?
"עד היום לא ברור, גם אחרי שאושפזתי ועברתי סדרת בדיקות. ההשערה שלי היא שזה מאמצעים לראיית לילה. בתפקיד שלי אני מרבה להחליף מכשירים שונים עם צבעים ואורות מגוונים ויש סביבי הרבה מסכים. אז אולי הפגיעה בראייה נגרמה כך".
בהמשך, כחודש אחרי שחלה הפגיעה בראייה, יצאו לבקוב וצוותו לארץ והוא פנה לבית החולים איכילוב לטיפול. הוא אושפז ועבר בדיקות שונות לבירור שורש הבעיה. "לא ידעו מה זה גם אחרי הבדיקות. נתנו לי כל מיני תרופות. הרופאים משערים שאולי המקור הוא אוטואימוני כתוצאה מהלחץ ומהסטרס שהיינו נתונים בהם בפעילות המבצעית", הוא מוסיף.
6 צפייה בגלריה
גיא לבקוב, עיצוב טרי
גיא לבקוב, עיצוב טרי
הכד הכפול שיצר לבקוב בעקבות הפגיעה בעזה
(צילום: ליאת אלבלינג)

6 צפייה בגלריה
גיא לבקוב, עיצוב טרי
גיא לבקוב, עיצוב טרי
גופי תאורה מודפסים
(צילום: ליאת אלבלינג)

כמו שהגיע הטשטוש בראייה – כך הוא גם חלף מעצמו. וברגע שזה קרה – חזר לבקוב ליצור, ובקצב, כדי להספיק להציג במתחם "עיצוב טרי" ביריד "צבע טרי" שנערך בימים אלה בהיכל הספורט החדש בשכונת הדר יוסף בתל אביב.
לבקוב מציג את הכלים שהוא יוצר בחֵמר במדפסת תלת-ממד, מעין חיבור של מלאכה מסורתית עתיקה ובין חדשנות טכנולוגית. המדפסת היא כלי חדש בעולם הקרמיקאים ומאפשרת לו לפרוץ את גבולות החומר.
"כל העבודות שלי מודפסות", מספר לבקוב. "אני מדמיין או מתכנן את הכלי על הנייר, בשלב הבא אני בונה אותו בקובצי מחשב בתוכנות תלת-ממד ייעודיות, ואז מכניס חמר למדפסת ויוצר".
מדובר בחמר רגיל?
"כן, בדיוק אותו חמר המשמש לעבודת אובניים או לפיסול ידני חופשי, אך עם תוספת מים. אני לש אותו בדומה לתהליך של מחמצת. לש ונותן לנוח כך לסירוגין במשך כמה שבועות, עד שהחומר אחיד בכמות הלחות שבו. את הלישה אני מבצע ידנית אם מדובר במעט חומר, או בעזרת מערבל קטן, בדומה למערבל בטון". לאחרונה, הוא מספר, כי הצליח ליצור ידיות לכוסות בטכניקה מעניינת של הדפסת תלת-ממד.
6 צפייה בגלריה
גיא לבקוב, עיצוב טרי
גיא לבקוב, עיצוב טרי
החמר נכנס למדפסת תלת-ממד שפיתח במיוחד. כלים צבעוניים
(צילום: ליאת אלבלינג)

6 צפייה בגלריה
גיא לבקוב, עיצוב טרי
גיא לבקוב, עיצוב טרי
לבקוב פיתח דרך יצירתית להדפיס ידיות לספלים
(צילום: ליאת אלבלינג)

6 צפייה בגלריה
גיא לבקוב, עיצוב טרי
גיא לבקוב, עיצוב טרי
אחרי היריד - מתקפל ויוצא לעוד סבב לחימה בעזה
(צילום: ליאת אלבלינג)

מאיפה מגיעים הרעיונות?
"מהחיים. אני חושב על שימושיות יומיומית ולכן מכין יותר אגרטלים, כדים, גופי תאורה, כוסות אספרסו וכוסות אחרות. בעקבות הפציעה יצרתי כד כפול, שזה מעין שני כדים מחוברים. כך ראיתי את העולם במשך יותר מחודש. זה מזכיר לי את הפציעה ורציתי לתת לזה ביטוי ביצירה שלי".
מה השלב הבא?
"חוזרים למלחמה. יום אחרי יריד 'צבע טרי', ב-8 ביולי, אני מקפל את התצוגה וחוזר לסבב מילואים נוסף עם היחידה כלוחם".
לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות ב 0 דיונים
הוספת תגובה חדשה
אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר אתתנאי השימוש של Ynet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.
The Butterfly Button