משחקים גיאומטריה בעיצוב חלל חדר הרחצה להשיג ב- HeziBank

גיאומטריה שימושית בעיצוב הפנים

הטרנד הגיאומטרי בעיצוב הפנים עושה "פלשבק" לשנות ה-80, לעידן שבו הצבע והצורה והקצב שלהם יצרו סביבת מחיה תזזיתית ומרעננת במיוחד

מוגש מטעם HeziBank
פורסם:
את שורשיה של המגמה הצורנית של האייטיז אפשר למצוא בזרם האר דקו מראשית המאה. הזרם פירק ושילב מוטיבים גיאומטריים ומתועשים שהוצגו על גבי חיפויים, משטחים, פרטי ריהוט ואקססוריז. נעשה שימוש בחומרים אצילים וברצף של צורות בסיסיות היוצרות תבנית דקורטיבית שמשחקת תפקיד ראשי בעיצוב החלל.

8 צפייה בגלריה
שחור לבן גיאומטריה ריצוף
שחור לבן גיאומטריה ריצוף
שחור ולבן נצחי להשיג ב- HeziBank
(צילום DEVON&DEVON))

קלאסי ואוונגרדי
החזרה לשימוש בפטרן, דפוס שחוזר על עצמו שוב ושוב, באה כתגובה לעידן המינימליסטי, הקר והמנוכר, ואפשר לחלק את התופעה לשתי מגמות עיקריות. האחת מחווה לממפיס (Memphis), לצבעים העזים (יסוד וזרחני) ולפטרנים הדינמיים. דוגמה לכך היא קולקציית השטיחים החדשה Tramato של המותג האיטלקי Antoniolupi, שעיצב סטודיו Gumdesign, וכוללת מגוון של שטיחים גיאומטריים בצורתם, כשהאריגה נעשית בשילוב גופים גיאומטריים וצורות גרפיות שמעניקות אפקט של תעתוע אופטי המעורר תחושה של תנועה מתמדת ומרצדת.

החזרה לשימוש בפטרן, דפוס שחוזר על עצמו שוב ושוב, באה כתגובה לעידן המינימליסטי, הקר והמנוכר

קולקציה נוספת, Flying Geometries בעיצוב פאולו פסטוריני, יוצרת דיאלוג אמנותי עם פרטי הריהוט בחלל. השטיחים בסגנון ממפיס מזוהים עם צבעוניות נועזת, צורות גיאומטריות גדולות כעיגולים, משולשים, מלבנים וקווי קונטור בולטים שתוחמים ומפרידים ביניהם.

8 צפייה בגלריה
עיצוב גיאומטריה צבעוניות נועזת
עיצוב גיאומטריה צבעוניות נועזת
מחווה לממפיס עם צבעוניות נועזת וצורות גיאומטריות גדולות של ANTONIOLUPI
(צילום באדיבות HeziBank))
לצדם יש גם שטיחים העשויים קטיפה דחוסה בטכניקת Tufting המתאימים לשימוש גם בחדרי רחצה וחללים רטובים. לצד קולקציית השטיחים עוצבה קולקציית מראות יוצאת דופן המשלבת צורות גיאומטריות המחוברות זו לזו כתצרף לא שגרתי – חצאי עיגולים, מלבנים ומשולשים שמזכירים קולאז' קוביסטי, וציורים מופשטים בצבעי אדום, צהוב, ירוק המזוהים עם ממפיס האוונגרדית, כך שהיצירתיות והרוח האמנותית משתלבות בפרטי העיצוב השימושיים בבית.

8 צפייה בגלריה
ריצוף שיש גאומטריה
ריצוף שיש גאומטריה
ריצוף שיש גאומטרי משתלב גם בסגנון קלאסי על זמני DEVON&DEVON
(צילום באדיבות HeziBank)
סימטריה ותלת ממד
מקור ההשראה הנוסף לטרנד הגיאומטרי מזכיר את "משחקי הסימטריה" של האמן Escher שיצר במאה הקודמת עושר של דפוסים מרתקים בשני צבעים קונטרסטיים. רישומיו של אשר חקרו צורות משתלבות שהתפתחו עם הזמן לאשליות אופטיות תלת ממדיות. דוגמה לכך נמצא בקולקציית הריצוף והחיפוי של Devon&Devon שמתמחה בריצוף, חיפוי ועיצוב בסגנון קלאסי על-זמני, כך שזה יכול להתמזג לכדי שלמות אסתטית דקורטיבית אחת, ולמרות המראה הקלאסי החיפויים מאופיינים באיכות וברמת פונקציונליות. חיפויי שיש, עץ, פורצלן ואבן טבעית בפטרן משתלב במלאכת מחשבת.


8 צפייה בגלריה
ריצוף גרניט פורצלן מאוייר גיאומטריה
ריצוף גרניט פורצלן מאוייר גיאומטריה
ריצוף גרניט פורצלן מאוייר גיאומטריה
(צילום HERLGI)

למרות המראה הקלאסי החיפויים מאופיינים באיכות וברמת פונקציונליות. חיפויי שיש, עץ, פורצלן ואבן טבעית בפטרן משתלב במלאכת מחשבת

משושים, ריבועים, ומשולשים יוצרים שטיחים מרצדים על הרצפה, ועל הקירות יש חיפויי קיר וטפטים המיוצרים בשיטות מתקדמות ובמראה קלאסי על-זמני שיכולים להשלים קונספט עיצובי טוטאלי ולהפך, להשתלב בחלל אדריכלי עכשווי.
ממעבה האדמה לריצוף עכשווי

8 צפייה בגלריה
ריצוף גיאומטריה
ריצוף גיאומטריה
MARMO קולקציית ריצופי שיש בחיתוכים גיאומטריים של BISAZZA
(צילום באדיבות HeziBank)

ענקית הפסיפס האיטלקית השיקה השנה את Marmo, קולקציית ריצופי שיש בחיתוכים גיאומטריים בהשראת מסורת הריצוף הקלאסי האיטלקי, Bisazza שנודעת בשפת העיצוב הדקורטיבית העשירה שלה. קולקציית השיש החדשה משלבת גיאומטריה עם אקלקטיות הודות לשיש הצבעוני שנכנס הביתה – לא רק שיש נימי לבן ואפור אלא גוני ורוד, צהוב כחול וירוק, עשירים בנימים ושכבתיות רנדומלית ממעבי האדמה. ריבועים, משושים, משולשים וטרפזים מתאחדים בדוגמאות דו גווניות ובעיצובים דקורטיביים במראה תלת-ממדי ססגוני. את קולקציית הריצוף הגיאומטרית הזאת מלטשים ומשייפים בשטח עצמו כדי ליצור התאמה מושלמת ועוצרת נשימה בחלל.
לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות ב 0 דיונים
הוספת תגובה חדשה
אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר אתתנאי השימוש של Ynet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.
The Butterfly Button