בלי הפרדה בין אזור שינה לאזור רחצה, אלא שתי הפונקציות משולבות זו בזו. חג המים גרסת 2024

מים בששון על חשבון הברון: להתרחץ במקלחת של 100 אלף שקל

בדירה גבוהה באחד המגדלים הצמודים לחוף הים בצפון תל אביב הגשים דייר ירושלמי לשעבר חלום רטוב - חדר רחצה שקוף באמצע חדר השינה. לרגל חג השבועות, קפץ אסף קמר למים החמים וחזר עם חוויות של האלפיון העליון

פורסם:
לכבוד חג שבועות האהוב, ספיישל חג המים, הבאנו לכם הצצה מסקרנת למקלחת סופר־יוקרתית ויוצאת דופן. זו פנטזיה פראית ומרעננת של איש עסקים ירושלמי (ששמו שמור במערכת, א"ק), שקנה דירת פנטהאוז מהממת בגוש הגדול מול מתחם שדה דב הנטוש בצפון תל אביב, ומכל חלון בבית אפשר לראות את הים. כדי להעמיק את הקשר לים הציב בעל הבית מקלחת בעיצוב נועז במיוחד הכולל מעין אקווריום זכוכית ענק ומעוגל במרכז חדר השינה. המקלחת השקופה משמשת כתא סגור ובזכות התכנון הקפדני של החלל – אפשר לראות מתוכה את הנוף המרהיב של החוף במהלך הרחצה. במילים אחרות: ברוכים הבאים למקלחות הסודיות של בני האלפיון העליון.
לכבוד שבועות חג המים: מקלחת של האלפיון העליון
(צילום: אסף קמר וצליל גאני)

"הדירה עלתה 14 או 15 מיליון שקל, לא זוכרת בדיוק"

בשעת צהריים מוקדמת בצפון העיר יש חנייה בשפע ואני עולה במעלית של מגדל חדש ויוקרתי לאחת הקומות הגבוהות. מעצבת הפנים צביה קזיוף, המתמחה בבתי יוקרה, פוגשת אותי בדירה שתכננה, כדי להראות לי את חדר השינה שבמרכזו - המקלחת השקופה ואמבטיית free standing, הצופה אף היא לאותו נוף.
"זו דירת קבלן בשטח של 250 מ"ר, שברנו את הקירות הפנימיים שלה ובנינו אותה מחדש", מספרת קזיוף בסיור האישי. "לפי החזון של הלקוח, חולקה הדירה לשני אזורי מחייה: מצד אחד - יחידת דיור בדמות דירה כיפית של הבן הצעיר שאחרי צבא. הוא גר שם עם החברה שלו ויש להם מרפסת חמודה עם ג'קוזי שווה וגריל איכותי. מהצד השני יש סלון גדול מאוד של 100 מ"ר, פינת אוכל גדולה ומטבח - כשכל החלונות פונים לים. יש לי כבוד לנוף וחשוב מאוד לנצל אותו מבחינת הפרויקט. עוד באגף הזה נמצא חדר השינה, שבו יש מקלחת מטורפת במרכז. הדירה עלתה 14 או 15 מיליון שקל, לא זוכרת במדויק. המקלחת וארון הרחצה עלו קרוב ל־100 אלף שקל, כי הזכוכית מכופפת וגם הדלת היא חלק מהציר המעוגל, מה שהצריך עבודה ייחודית".
כמה פעמים ביום בעל הבית מתקלח שהוא צריך כזו מקלחת?
"אם אני הייתי במקומו, הייתי מתקלחת כל דקה חופשית".
7 צפייה בגלריה
דירה עם מקלחת חלומית, תכנון ועיצוב: צביה קזיוף
דירה עם מקלחת חלומית, תכנון ועיצוב: צביה קזיוף
החלל המרכזי בדירת הקבלן באחד המגדלים בגוש הגדול. הים מציץ מכל חלון
(צילום: עמית גושר)

7 צפייה בגלריה
דירה עם מקלחת חלומית, תכנון ועיצוב: צביה קזיוף
דירה עם מקלחת חלומית, תכנון ועיצוב: צביה קזיוף
חדר השינה משולב בחדר הרחצה. חלום שהתגשם
(צילום: עמית גושר)

אסלה בארון, וגם ממנה יש נוף

ללא כל ספק מדובר בדירת חלומות לרווקים עם נוף ממסטל ומנקר עיניים לים ועם שקט מוחלט שמגיע בזכות הגובה של המגדל. קזיוף רואה שאני משתהה בסלון המרווח ודוחקת בי להיכנס לחדר השינה. למרות שראיתי את המקלחת המדוברת בתמונות, במציאות היא מרשימה אפילו יותר בנוכחות הנועזת שלה במרכז החדר ובזכות הצבעים הכחולים של השמיים והים שמרצדים בתוך הזכוכית המעוגלת.
הדבר הראשון שעבר לי בראש, מעבר לתג המחיר השערורייתי והחוויה העיצובית המהנה, הוא רצון כמוס להתרחץ באקווריום המפנק, להסתבן ולראות את הים במקביל. קזיוף ממש לא מופתעת מהבקשה המוזרה שלי להתרחץ במקלחת המטורפת שעיצבה ללקוח המיליארדר שלה, וטוענת בגאווה כי לא ראתה מקלחת כזאת בשום מקום בעולם.
7 צפייה בגלריה
חדר שינה עם מקלחת שקופה באמצע. עיצוב: צביה קזיוף
חדר שינה עם מקלחת שקופה באמצע. עיצוב: צביה קזיוף
השירותים דווקא לא במרכז החדר אלא משולבים בתוך ארון הקיר
(צילום: אסף קמר)

7 צפייה בגלריה
חדר שינה עם מקלחת שקופה באמצע. עיצוב: צביה קזיוף
חדר שינה עם מקלחת שקופה באמצע. עיצוב: צביה קזיוף
בהשראת מלונות בוטיק מפנקים
(צילום: אסף קמר)

מאיפה ההשראה?
"אני לא יודעת במדויק, ניסיתי לפתור את הבעיה של בית מורכב מאוד עם הרבה קירות עגולים. אני מניחה שההשראה הגיעה מבתי מלון שראיתי. היה צריך לדמיין ולהעז, ולא כל לקוח היה מסכים לזה. אני משתדלת להיות מקורית בכל פעם, אבל את גבול המקוריות בדרך כלל מי שחוסם הוא הלקוח, שמפחד לעשות משהו שלא ראה פיזית".
אז איך הצגת את הרעיון העיצובי הנועז ללקוח? מה, אמרת "בוא נעצב מקלחת בצורת אקווריום ענק בגב המיטה"?
"כן. והוא זרם עם זה ועף על זה. זה היה רגע נורא יפה, היינו בישיבה במשרד עם הלקוח, שאז היה ירושלמי, ועם שלושת הבנים שלו, וזה היה כמו חגיגה, היה כיף. אמרתי לו 'תהיה לך בעיה לנסוע למלון אחרי שאני אעצב לך את המקלחת!'".
מה כלל התהליך אחרי שקיבלת אור ירוק?
"יצרנו קפסולת זכוכית מעוגלת. זה לא היה פשוט לעשות אותה ואת הדלת המעוגלת. לקח לנו שני טייקים, כי הדלת הראשונה שהגיעה לא הייתה מספיק טובה והיצרן היה מספיק הוגן בשביל לייצר דלת שנייה. אני אוהבת מאוד את הספקים האלה שיודעים לקחת אחריות. כל עוד יש סביבי בעלי מקצוע שיודעים להגשים לי את הפנטזיות - אני אדם מאושר".
היא מוסיפה: "כל הצנרת והחשמל של המקלחת הוסתרו בתוך קיר ההפרדה הנמוך בגב המיטה. יש גם ארון אמבטיה מעניין עם כיסוי שיש, שיוצר תא רחצה ותא ייבוש נפרדים שמונעים מהמים להגיע לארון העץ".
אני מנחש שלא היו בעיות תקציב בתכנון ובעיצוב, אבל באופן אישי אני חושב שהמראה ממש קטנה.
"נכון, בדרך כלל אני אוהבת מאוד מראות גדולות מאוד, כי זה מגדיל את חדר הרחצה ועושה שמח. אבל פה במקלחת עם הנוף לים – אין סיבה. כל מה שגוזל מהנוף הוא טעות, כל דבר שחוסם את הנוף של הים הופך לקטן וכל מה שלא מסתיר - הופך למפנק. אביזרי האמבטיה והסניטריה עשויים פליז. גם המראה היא כמו תכשיט פליז מינימליסטי שתלוי מלמעלה, יחד עם האינטרפוצים וראש הדוש".
7 צפייה בגלריה
דירה עם מקלחת חלומית, תכנון ועיצוב: צביה קזיוף
דירה עם מקלחת חלומית, תכנון ועיצוב: צביה קזיוף
תא רחצה ותא ייבוש נפרדים
(צילום: עמית גושר)

למראה יוצא הדופן של חדר השינה מצטרפת כאמור אמבטיה גדולה הצמודה לחלון כדי ליהנות מהנוף, ויש גם ארון בגדים יוקרתי עם תאורה פנימית. באופן מפתיע, מאחורי אחת הדלתות של הארון מסתתרת הכניסה לשירותים. אני ממהר להציץ וגם מחלון האסלה אפשר לראות את הים, אם תהיתם.
מדוע האסלה מסתתרת בתוך הקו של הארון?
"רציתי שכל הקיר ייראה כמקשה אחת וגם רציתי להסתיר את האסלה. הצנעתי את כל מה שלא אסתטי, אבל גם לחדר השירותים יש נוף לים, שזה מושלם".
כשאת יוצאת לדרך עם לקוח מהאלפיון העליון, יש שיחת תקציב?
"זה שונה מלקוח ללקוח, אבל תמיד יש תקציב. עוד לא נתקלתי בלקוח שאמר לי 'תעשי מה שתרצי. השמיים הם הגבול'. מה שקורה הרבה פעמים זה שעם האוכל בא התיאבון. הלקוח מחליט על תקציב ואני כמו ילדה טובה עושה מאמץ לעמוד בו, ואז הוא אומר לי פתאום: 'אולי נקנה גם את זה?'. אני מקפידה להזהיר אותו מראש שהתקציב ייפרץ כדי שלא תיפול עליי האשמה. לעצב זה פאזל עם כל כך הרבה חלקים קטנים ומעל הכול מרחף עניין התקציב".
7 צפייה בגלריה
אסף קמר במקלחת השקופה, שבועות 2024, עיצוב: צביה קזיוף
אסף קמר במקלחת השקופה, שבועות 2024, עיצוב: צביה קזיוף
העיקר שיש נוף לים. לפעמים האדים מפריעים
(צילום: צליל גאני)

חוויה רטובה בגוף ראשון

סוף־סוף הסתיים שלב השאלות והצילומים. כעיתונאי חוקר הלוקח את עבודתו ברצינות ומוכן לחרף נפשו עבור הקוראים הנאמנים של סדרת הכתבות על "החיים הסודיים של אנשי האלפיון העליון" – ביקשתי להתקלח. לשמחתי, קזיוף הסכימה. רגע לפני שאני נכנס להתקלח, אני מבקש ממנה הוראות בטיחות אחרונות.
"לא להרטיב את הרצפה של החדר ובבקשה לשמור על הניקיון. ללקוח הזה יש סטנדרט גבוה", אומרת המעצבת. "ואל תשכח לראות את הים מכל זווית אפשרית בזמן שאתה מסתבן".
כשאני נמצא בתוך תא זכוכית בוהק ומצוחצח של המקלחת, אני נזכר בחוויית רחצה במלון מפואר ולא בדירה פרטית בעיר. ראש הפליז של הדוש מטפטף עליי ברכות עדינה כמו גשם נעים של סוף האביב. המים חמים והאדים שנוצרו ממלאים את האקווריום, נדבקים לזכוכיות ופתאום הנוף היוקרתי והמפנק של הים נעלם בערפל סמיך. את הטבילה באמבט השארתי לפעם אחרת.
לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות ב 0 דיונים
הוספת תגובה חדשה
אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר אתתנאי השימוש של Ynet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.
The Butterfly Button