כבר שמונה עונות שהמתווכים, ובעיקר המתווכות, של סדרת הריאליטי "מסמנים את סאנסט" (Selling Sunset, המשודרת בנטפליקס) מככבים על המסך שלנו. מדובר בהצצה לחייהם האישיים והמקצועיים של העובדים בסוכנות הנדל"ן של קבוצת אופנהיים, הנחשבת לגדולה ולמצליחה בחוף המערבי של ארצות הברית, ומתמחה במכירת בתי יוקרה מפוארים בעשרות מיליוני דולרים לקונים עשירים בלוס אנג'לס. וכשהכול בנוי על יחס אישי, המשמעות היא בדרך כלל דרמות גדולות.
כך גם המשרדים החדשים של החברה שנחשפו בעונה האחרונה. המעריצים יכולים עכשיו להתרשם ממטה חברת The Oppenheim Group בלוס אנג'לס, שהם בבחינת הסנדלר לא הולך יחף אלא מטופף על נעלי עקב. הסוכנות, שמתרחבת מדי שנה, השיקה בעבר שני משרדים חדשים – בקאבו ובניופורט ביץ'. במקביל לתוכניות לפתיחת משרד בסן דייגו החברה עברה מהמשרד הוותיק, המרכזי והראשי בשדרות סאנסט (ומכאן שם הסדרה) בלוס אנג'לס לחלל גדול ומפואר יותר ממש ליד, כי הם מבינים שלא מוותרים על לוקיישן מנצח.
עם חגיגות עשור לפעילות קבוצת אופנהיים, הנשיא והמייסד ג'ייסון אופנהיים (יחד עם אחיו התאום ברט) הרגיש שהגיע הזמן לשדרוג המשרד. כשהעסק השכן התפנה, הוא קפץ על ההזדמנות להשיג מקום גדול יותר ולעצב אותו ברוח החברה שהוא עומד בראשה זה חמישה דורות (סבא רבא שלו ושל ברט הקים את העסק המשפחתי, שהלך והתרחב עם השנים). "אני אוהב את המיקום שלי. אף פעם לא רציתי לעבור, אבל אם כבר לעבור ולהתרחב, אז ממש ליד. כיף להתרחב", אמר אופנהיים בריאיון לרגל חנוכת החלל.
גלאם בועט ותוסס
כדי לעצב את המשרד החדש, ששטחו כפול מזה של הישן, אופנהיים פנה שוב למעצבים הקבועים שלו, אלכס בקרו ואליס קוואן בקרו מחברת White Glove Estates. השניים שאבו השראה מהצבעים העשירים ומהזוהר של הוליווד הישנה ושילבו אותם עם נגיעות מודרניות יותר כדי ליצור תמהיל מעניין של סגנון קלאסי ועכשווי.
המשרד החדש דרמטי וכהה, משובץ באלמנטים במגוון חומרים ועתיר שכבות, הכי רחוק ממינימליזם או מאיפוק עיצובי. במידה רבה יש הלימה בין אופי כוכבי הסדרה לאופי החלל שבו הם עובדים ונפגשים, כשהם לא מראים בתים שומטי לסת. קיר גלריה באחד מצידי המשרד מורכב מטלוויזיות עם מסגרות בעיצוב וינטג'. ויש גם בשורה לחובבי העיצוב בארץ: חלק מהאלמנטים ששולבו בחלל הם של המותג הלונדוני הבועט Buster + Punch ולאחרונה הוא נחת בישראל.
ספות קטיפה בצבע ירוק מרווה ממוקמות על רקע קירות בגוון כחול עמוק ומעושן ומוסיפות נגיעות דרמטיות בהשראת הוליווד הישנה, בעוד סוקולנטים (מלאכותיים, כמו לא מעט אלמנטים אחרים בסדרה) מרככים את המראה הדרמטי.
עמוד תמיכה רחב שהפך לספה עגולה עם צינורות פלדה מוארים מוכיח שאפשר להפוך חיסרון קונסטרוקטיבי ליתרון עיצובי. המעצבים התגברו על המכשול והפכו אותו לאלמנט מרשים ולמוקד מעניין עם אפשרות לשבת סביבו, כולל אלמנט תאורה דומיננטי שמורכב ממאות נורות. לא רחוק ממנו תלוי הפעמון המפורסם שבו מצלצלים בחוזקה כשנסגרת עסקת נדל"ן.
החלל המרכזי כולל שולחנות עבודה מעץ כהה עבור כל המתווכות. על כל עמדה יש מנורות פטרייה מפליז וכלי לנר עשוי פליז מלוטש ביד שעליו מוטבע סמל של Buster + Punch. המחיר אגב נגיש למדי: העששית ממתכת עולה מ0497 שקל באתר החברה.
שולחן ביליארד שחור מודרני וקליעה למטרה ממוקמים באחת מפינות המשרד, לצד בר עשוי שיש עם גידים ושולחנות שיש בצורות גיאומטריות. על אחד הקירות הרחבים בחלל ניצבת גם ספרייה ענפה עם ספרי וינטג' והרבה חפצי נוי ולצידה קמין עשוי שיש זהה לזה של הבר.
אופנהיים, כך נראה, לא חסך בהוצאות בעיצוב החלל, והוא כולל גם מערכות שמע לטובת מסיבות ואירועים, עם רמקולים משושים בצבעים שונים המשובצים על הקיר. אלמנטים מרשימים נוספים הם גופי התאורה הדרמטיים שעוצבו בהזמנה מיוחדת, הכוללים נורות לד ותלויים מהתקרה בסגנון נברשות של פעם אך בפרשנות מודרנית. גולת הכותרת היא האמנות הצבעונית בקנה מידה גדול המשולבת על הקירות, רובה בסגנון מודרני מופשט.
חדרי השירותים ממשיכים את הקו המודרני, עם חדר כחול לבנים ואדום לבנות. בחללי השירותים יש מתקן לנייר טואלט שעליו סמל של המותג הלונדוני האהוב על אופנהיים, וכן מראה עגולה מתכווננת, גם היא בשילוב פליז, ומדף תלייה למקלחת. המראה אם תהיתם נמכרת ב-1,490 שקל ומתלה או מדף מ-597 שקל ליחידה.
אגב, חובבי הז'אנר יוכלו לצפות בנטפליקס מתחילת ינואר גם בסדרה מסמנים את ניו יורק (Selling the City) מבית היוצר של "מסמנים את סאנסט".
הכול התחיל מאופנועים
המותג הבריטי Buster + Punch הוקם ב-2013 ומציע מוצרי עיצוב משלל מתכות. לאחרונה התאהב היבואן הישראלי דילן ריהאן במוצרים והחליט לייבא אותם לארץ. לדבריו, הוא השקיע כמיליון שקל במיזם והחל לשווק אונליין, באתר ייעודי, גופי תאורה, מראות, ידיות, מדפים, מתלים, מפסקים, מוצרי פרזול ועוד מוצרים נבחרים מהקולקציות השונות של המותג. "זה מותג שהוקם על ידי מעצב אופנועים לונדוני", אומר ריהאן. "הוא שיתף פעולה עם אמני רחוב, בוני אופנועים ומעצבי אופנה שמספקים זווית ראייה שונה ובעיקר מדליקה ולא שגרתית. אחרי שגרתי בלונדון שנים, התאהבתי במוצרים יוצאי הדופן ואני חושב שהם יתאימו מאוד בארץ".