חלל בעיצוב של נינה מגון

המעצבת המועדפת על בית המלוכה באיחוד האמירויות ועל סלבס אמריקאים

מעצבת הפנים נינה מגון יוצרת חללים יוקרתיים ונועזים – פרטיים ומסחריים כאחד. על אף השם שמצלצל ישראלי, היא קנדית המעצבת חללים לבית המלוכה באיחוד האמירויות, וגם לידוענים כמו שחקן הבייסבול חוסה אלטובה. מגון שומרת על מסתוריות לגבי רוב לקוחותיה אך מעניקה הצצה לעבודותיה

פורסם:
עם יותר מ-240 אלף עוקבים באינסטגרם ורשימה של בתים בעיצובה עבור עשירי האמירויות - נינה מגון היא מעצבת בינלאומית שכדאי להכיר. מגון, על אף השם שאולי נשמע ישראלי, היא ילידת קנדה, בת למהגרים מהודו. מגון ראתה עולם מגיל צעיר, ומצאה מהר מאוד את הקול הפנימי שלה בכל הנוגע לעיצוב. היא עברה עם משפחתה לטקסס, ארצות הברית, הצטרפה למסעותיהם של הוריה, אנשי עסקים בעולם, ולאט לאט החלה לממש את הפן היצירתי שבה.
ב-2008 ייסדה את הסטודיו שלה לעיצוב פנים, שבו היא מעסיקה צוות של מעצבים מכל העולם ואיתם היא יוצרת פרויקטים בעלי אסתטיקה עיצובית עשירה ואקסטרווגנטית. בנוסף, היא יוצרת פריטי לייפסטייל שונים, ולאחרונה השיקה גם שמונה משטחי Dekton בעיצובה, בשיתוף פעולה עם חברת Cosentino. היא משלבת בעיצובים שלה את תפיסת עולמה, הרצון לשדך בין ישן ובין חדש, ולשלב בין מסורתיות לבין טכנולוגיה מתקדמת. "האתוס שלי הוא תמיד להסתכל אחורה, לעבר, לכבד ולשמר, אך בו בעת להיות עם הפנים קדימה, לעתיד, וליצור אלמנטים מרהיבים, עם אלגנטיות ומראה על-זמני", היא אומרת בראיון.

מה ההבדל בין עיצוב ללקוח עשיר מהאמירויות לבין עיצוב עבור לקוח ממוצע?
"ההבדל מתבטא בעיקר בתקציב וביכולת להשיג יצירות אמנות נחשבות. פעמים רבות לקוחות מגיעים אלינו כי הם מבקשים חוויה יוקרתית וייחודית, חלל שידהים כל אחד שנכנס אליו, אבל התקציב לא תואם את רמת הציפיות הגבוהה שלהם. כשאנחנו מבינים שלא נוכל 'לספק את הסחורה', בגלל מגבלות תקציב, אנחנו נאלצים לסרב, בצער רב".
מגון עיצבה בתים גם לדמויות מובילות בארצות הברית, בהם שחקן הבייסבול חוסה אלטובה.

לפעמים חלומות מתגשמים

כמי שביקשה לצעוד בעקבות הוריה ולהפוך לבעלת עסק מצליח בבוא היום, שמה הולך לפניה, אם כי בארץ היא פחות מוכרת. עם כרגע מילון עוקבים באינסטגרם, מגון נחשבת גם לאושיה טלוויזיונית, הודות להשתתפותה בתוכנית "בוני החלומות האמריקאיים" (American Dream Builders) של רשת NBC, שבה התמודדו 12 מעצבים ובנאים מרחבי ארצות הברית. בתוכנית, ששודרה בשנת 2014, היא העפילה לשלב חצי הגמר, וזכתה לשבחים על טעמה ועל יכולות העיצוב הגבוהות שהפגינה. היא מספרת כי השתתפותה בתחרות חשפה אותה לקהלים רבים ומגוונים וסייעה להזניק את הקריירה שלה.
6 צפייה בגלריה
Saks 51fifteen בעיצוב נינה מגון
Saks 51fifteen בעיצוב נינה מגון
Saks 51fifteen - חלל בעיצובה של נינה מגון בשילוב המשטחים שעיצבה
(צילום: Julie Soefer)

"תמיד אהבתי ללכת נגד המוסכמות ולחשוב מחוץ לקופסה. אני מאוד מעריכה יצירתיות וייחודיות, שבעיניי הם הבסיס להצלחתי, ובתוספת הרקע שלי בעסקים, הצלחתי להקים עסק משגשג", היא אומרת. על הרקע שלה בעסקים עבדה לפני שפנתה לתחום העיצוב, כשלמדה והשיגה תארים בתחום הכלכלה והפיננסים. רק לאחר מכן החליטה לפנות לעיצוב, והתמקדה בלימודי עיצוב אופנה, מה שחשבה כתשוקה האמיתית שלה. משגילתה את עולם עיצוב הפנים, הבינה שהייעוד האמיתי שלה הוא ביצירת סביבות מעוררות רגש וחושים.
6 צפייה בגלריה
Nina Magon
Nina Magon
נינה מגון. עשתה הסבה מעיצוב אופנה ומהעולם העסקי
(צילום: Par Bengtsson)

מגון זכתה במגוון פרסים והערכות על עבודותיה, כמו "מעצבת השנה" של מגזין Interior Design, והאחרון שבהם Luxe RED awards, פרס אזורי על עיצוב חדר שינה בבית בפאלם ביץ', פלורידה. בין שיתופי הפעולה שיצרה עם השנים נמנות חברות כמו ברגדורף, סטודיו M, חברת יוניברסל רהיטים, חברת החיפויים האיטלקית Wall&deco ו-Cosentino.
6 צפייה בגלריה
HW Residence, עיצוב נינה מגון
HW Residence, עיצוב נינה מגון
HW Residence, עיצוב פנים של מגון
(צילום: Julie Soefer)

טעימה מהעולם הגדול

את הכרת העבר וההתוודעות למסורות עיצוב שונות היא חבה להוריה, שצירפו אותה לנסיעות העסקים שלהם בעולם. כבר מגיל שלוש ביקרה מגון בערים מרכזיות ברחבי הגלובוס, והבינה שמצד אחד "זה עולם קטן, אחרי הכל", אך מאידך יש בו כל כך הרבה רבדים שיכולים להפוך אותו לעצום ואדיר ממדים.
6 צפייה בגלריה
  בעיצוב נינה מגון
  בעיצוב נינה מגון
משלבת אובייקטים נוצצים
(צילום: Julie Soefer)

מכל המדינות, דווקא הודו, מורשתה, הטביעה בה חותם עמוק. היא בחנה מקרוב מבנים היסטוריים כמו הטאג' מאהל, המבצר האדום ומקדש הזהב, ערכה קניות בבזארים מקומיים וביקרה בתצוגות אופנה, מה שהוביל אותה להישבות בקסמם של החומרים. "במשי, בשיפון, בחרוזים, בעבודות המתכת, בתכשיטים ובכל האובייקטים הנוצצים", היא מספרת, "הכל הפך למרתק בעיניי, והבנתי שלהודו יש כל כך הרבה להציע מבחינה תרבותית, שזו כנראה נקודת פתיחה מצוינת כמחקר עיצובי, גם במדינות אחרות".

כור היתוך עיצובי

העובדה שזכתה לחזות בסגנונות עיצוב רבים ומגוונים בעולם, ניכרת בעבודתה. את הפרויקטים השונים שלה היא יוצרת בהשראת תרבויות עולמיות, כמעין כור היתוך, ומשדכת בין סגנונות תוך שימוש באלמנטים נועזים, בצבע ובטקסטיל רך ושופע.
"התרבויות השונות מגלמות השקפה גלובלית של עיצוב", היא מסבירה, "וכשרואים עיצובים שונים בעולם, חייבים בראש ובראשונה לכבד את הקיים, אבל בו בעת להיות פתוחים לאפשרויות רבות בעיצוב. לי זה מאפשר ליצור עיצובים שמשלבים בין חדש וישן, מתוך מחשבה עדכנית שרואה קדימה". מגון מוסיפה כי לעולם יש הרבה מה להציע, ויכול להעניק השראה על בסיס יומי. צריך רק לדעת על מה להתבונן. "אפילו לסדקים על משטחי בטון ישנים אפשר לתת פרשנות מודרנית בעזרת טפט משי טקסטורלי על קיר מרכזי", היא אומרת.
6 צפייה בגלריה
Nina Magon Lounge
Nina Magon Lounge
Nina Magon Lounge, שואבת השראה ממסעות בעולם
(צילום: Julie Soefer)

איך הגעת לשתף פעולה עם Cosentino?
"הכרתי את Dekton והתוודעתי לחומרים שלהם ב-2016, כשעבדתי על עיצוב מסעדה בסאקס פיפת' אווניו ביוסטון, טקסס. חיפשתי חומר גלם יפה ועמיד לחיפוי הקירות, הרצפות, משטחי העבודה, השולחנות הבר, כל מקום אפשרי כמעט, ומצאתי את החומר הוורסטילי והיפהפה הזה, שגם קל לטיפול ולתחזוקה. מאז לא הפסקתי להשתמש בו לפרויקטים של בתי מגורים, מסחר ואירוח. לאט לאט מצאתי את עצמי חולמת על עיצובים וגוונים אחרים שלא היו קיימים בשוק, ולאחר שהתיידדתי עם אדוארדו קוסנטינו, מנכ"ל Cosentino בצפון אמריקה, התחלנו ביחד מסע של עיצוב מוצר והפקנו שמונה משטחים שונים ומרהיבים בשם Onirika. אני מאוד גאה בשיתוף הפעולה הזה".

לאילו עיצובים את נמשכת?
"אני מוצאת את עצמי נמשכת למותגים איטלקיים בגלל הפרטים המורכבים שהאיטלקים משלבים בכל מוצר שהם יוצרים, כמו הקישוט המלוטש בתחתית ספה, או הקימורים האלגנטיים של הכיסאות. הפרטים האלה יוצרים מוצר מרהיב ויפהפה בדרגת שלמות, שזה בעצם מה שאני חותרת אליו בעיצובים שלי. ליצור סביבות מפוארות, יוקרתיות וייחודיות מסוגן. אני אוהבת לשלב בחללים אמנות נועזת, שיכולה גם להיות האביזר הגדול בחדר, ולהיראות כמו תכשיט. האמנות המתאימה יכולה לחפות גם על כל חלל ריק ונטול צבע. דבר נוסף שאני אוהבת להכניס באמצעותו אמירה הם גופי תאורה. גוף תאורה נועז, יוקרתי ונוצץ יכול להעלות את העיצוב רמה אחת למעלה ולהוות נקודת מוקד בחלל".

מה הכי מרגש אותך בעבודתך?
"הלקוחות שלי, הצוות שלי והפרויקטים שלי. לא רק הלקוחות בוחרים בנו, אלא גם אנחנו בהם. אנחנו בוחרים את אלה שאנחנו רוצים לעבוד איתם ושיש להם תהליך חשיבה דומה לאתוס החשיבה שלנו. היופי טמון בפרטים הקטנים, אבל אלה נבחנים ברמת האיכות והמורכבות של היצירה כולה. כל פרויקט שאנחנו לוקחים על עצמנו, בין אם מסחרי, פרטי, או קשור לאירוח, הוא בעל מאפיינים ייחודיים שמאתגרים אותנו כצוות, ולשמחתי אנחנו עומדים בהם בהצלחה".
על מה את עובדת כרגע?
"אנחנו עובדים על כמה פרויקטים מדהימים, אבל לא יכולים להסגיר פרטים. אני כן יכולה לשתף שב-2023 נשיק ספר עיצוב מפואר בהוצאת Monacelli ואנחנו כבר נרגשים".
לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות ב 0 דיונים
הוספת תגובה חדשה
אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר אתתנאי השימוש של Ynet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.
The Butterfly Button