הכיסאות וגופי התאורה הוזמנו מעלי אקספרס ועשו דרך ארוכה במשלוח ימי עד סניף הדואר הקרוב

ספה ב-2,700 שקל במקום ב-9,000: המעצבת שמזמינה הכול לבית מעלי אקספרס

סלון קומפלט, תאורה, כיסאות אוכל בשיק נורדי ושלל אקססוריז הזמינה משפיענית העיצוב אל לדוביץ' מהאתר הסיני – ונסעה לדואר עם טנדר כדי לאסוף בנגלות. למרות החשש שאולי המוצר לא יגיע או יהיה שונה מהפרסום – היא מסבירה איך היא עושה את זה

פורסם:
הזמנת פריטים לעיצוב הבית מעלי אקספרס כבר מזמן נעשתה חלק מחיינו בעולם שבו אביזר מסין יכול להגיע בתוך כמה ימים לכל בית בארץ. אמנם לאחרונה צץ איום על ספינות השילוח בדמות החות'ים התוקפניים מתימן, אבל עדיין, להזמין ולקבל כמה פיצ'פקעס הוא עניין די פשוט. חות'ים או לא – לא בטוח שהייתם מזמינים מהאתר הסיני המפורסם סלון, פינת אוכל, גופי תאורה ואקססוריז לילדים וליתר חללי הבית. בדברים גדולים אנחנו עדיין מעדיפים לשבת, למשש או לפחות לדבר בטלפון ולהתרשם מהמוכר ומטיב המוצר ומהאחריות שחלה עליו. לכו תדעו, אולי הקשר בין התמונה למוצר מקרי בהחלט. זאת בהנחה שהוא יגיע בכלל.
אז תכירו אחת שלא חוששת מהתהליך – אל לדוביץ' הזמינה סלון קומפלט מעלי אקספרס ולא רק אותו. לדוביץ', הנדסאית אדריכלות ומעצבת פנים שלמדה בשנקר ומשפיענית רשת בתחום האימהות והעיצוב, ממש לא חוששת להזמין הכול, אבל הכול לעיצוב הבית אונליין מעלי אקספרס, ואף להמליץ לאחרים לנהוג כך.
9 צפייה בגלריה
הבית של אל לדוביץ', הזמנות מעלי אקספרס
הבית של אל לדוביץ', הזמנות מעלי אקספרס
ספה באורך 2.60 מטרים, 4 כורסאות רביצה ואקססוריז. הסלון הגיע כולו מסין
(צילום: אל לדוביץ')

ספה ב-2,700 שקל במקום ב-9,000 שקל

לדוביץ', אם לשלושה ילדים, כבר מזמן עברה למגרש של הגדולים בהזמנות שלה וקפצה מהזמנת מנורות להזמנת פופים, כיסאות, שולחן ואפילו ספות לסלון. "הקנייה הכי גדולה שלי היא ספת סלון באורך 2.6 מטרים", היא מספרת. "ראיתי תמונה של ספה שאהבתי מאוד, חיפשתי בעלי אקספרס לפי תמונה, וזה מצא לי יותר מ-100 חנויות שמוכרות את הספה הזו. שמרתי חנויות שהיו נראות לי הכי אמינות לפי הקריטריונים לרכישה, ואחרי שצמצמתי למספר קטן של חנויות התחלתי להתכתב עם המוכרים, לשאול שאלות, לבקש תמונות וסרטונים, ולפי זה בחרתי את הספק. הספה עלתה 1,700 שקל והמשלוח עוד 500 עוד שקל ועוד תשלום של מכס באזור ה-500 שקל. סך הכול יצא לי 2,700 שקל. לצורך העניין, בארץ ביקשו ממני על ספה שנראת דומה מאוד 9,000 שקל. הספות שקניתי מודולריות, זאת אומרת שהן מגיעות בשלושה חלקים, כל חלק ארוז בקרטון נפרד, הבאתי אותן מסניף הדואר הביתה בשתי נגלות". לספה היא שידכה עוד ארבע כורסאות רביצה בסגנון תואם וכן שולחן צד ומנורה עומדת – הכול הגיע במשלוחים מסין בזה אחר זה.
9 צפייה בגלריה
הבית של אל לדוביץ', הזמנות מעלי אקספרס
הבית של אל לדוביץ', הזמנות מעלי אקספרס
עוד זווית של הסלון. השטיח בדרך?
(צילום: אל לדוביץ')

מה עוד הזמנת?
"בעבר הזמנתי גם שישה כיסאות מרופדים בסגנון נורדי, כל כיסא עלה יותר מ-1,250 שקל. את ששת הכיסאות שהזמנתי הלכתי לאסוף עם טנדר. בנוסף הזמנתי גם גופי תאורה אמורפיים בעלות כוללת של פחות מאלף שקל לכולם. מנורה אחת עולה סביב 48 שקל".
לאחר שהעלתה תמונה לאינסטגרם שלה – המונה יותר מ-70 אלף עוקבים – עם גופי התאורה שרכשה, פנו אליה כמה אנשים ואמרו לה שהם פשוט המומים כי הם רכשו לבית שלהם גופי תאורה דומים מאוד שעלו להם 10,000 שקל, שזה פי עשרה מהעלות שהיא שילמה. זה הזמן לציין כי חשוב לבדוק את התקן של המוצרים שאותם קונים מאתרים בסין (ראו בהמשך).
עוד מקרה שנתקלה בו לדוביץ' בעלויות השונות בין הארץ ובין אתר עלי אקספרס היה בבית שאותו עיצבה ללקוחות. לדוביץ' הזמינה ספוטים וטעתה בחישוב והיה חסר לה ספוט אחד שאותו נאלצה לרכוש בארץ. מחירו של הספוט היחיד עלה לה כמו מחיר של ארבעה ספוטים מעלי אקספרס, ומדובר במוצר דומה מאוד עד זהה, שכן רובם המכריע של יבואנים בארץ מייבאים את הסחורה שלהם מסין, בייחוד בכל הנוגע לגופי תאורה.
9 צפייה בגלריה
הבית של אל לדוביץ', הזמנות מעלי אקספרס
הבית של אל לדוביץ', הזמנות מעלי אקספרס
סט ישיבה לילדים בהתאמה אישית. הגיע מפורק והורכב בבית
(צילום: אל לדוביץ')
9 צפייה בגלריה
הבית של אל לדוביץ', הזמנות מעלי אקספרס
הבית של אל לדוביץ', הזמנות מעלי אקספרס
המטבח הוזמן בארץ אבל האקססוריז וחלק ממכשירי החשמל הוזמנו און-ליין מאתרים כמו אמזון
(צילום: אל לדוביץ')

את הלינקים למוצרים שהיא קנתה, בהם אקססוריז רבים ולא רק רהיטים גדולים, היא משתפת באינסטגרם שלה, למשל שעון קיר, צעצועים לחדר המשחקים, סט כלים לחדר הרחצה מאמזון ועוד. שימו לב לשינויים, יש מוצרים שכבר לא נמכרים שכן מדובר בתחום דינמי.

מאקססוריז קטנים לכלים סניטריים

"מגיל קטן מאוד היה לי תחביב לנסוע ברכב עם אחי בשכונה חדשה של וילות ולהסתכל על כל שלבי הבנייה. כשהייתי חוזרת הביתה, הייתי מדמיינת בראש וילה-וילה וחושבת מה אהבתי ומה אני הייתי משנה. בסביבות גיל 14 רציתי לעצב את החדר שלי. חיפשתי באינטרנט תוכנת עיצוב תלת-ממדית, והגעתי לסקצ'אפ. בהתחלה הכול היה כמו סינית בשבילי, אבל כל כך רציתי לבנות הדמיה, שפשוט ישבתי על התוכנה ימים עד שהצלחתי להבין איך להשתמש בה. התמכרתי, מצאתי את עצמי מדמיינת חללים וישר מעלה אותם בסקצ'אפ בשביל הכיף. כשהשתחררתי מהצבא, ישר ידעתי שאני רוצה ללמוד משהו שקשור לעיצוב. התלבטתי בין אדריכלות לעיצוב פנים, בסוף מצאתי תואר משולב", מספרת לדוביץ'.
בתקופת לימודיה היא נחשפה לאתר עלי אקספרס. זה היה בשנת 2011, כשהאתר עוד היה בחיתוליו ולקנות אונליין נחשב באותה תקופה מעשה לאמיצים בלבד, בטח בהקשר של הזמנות מסין הרחוקה. "יש לי אופי של להשיג כל מה שאני רוצה ולא משנה במה זה כרוך. רציתי לקנות אקססוריז לכלבה שלי, אני ממש זוכרת שחיכיתי הרבה זמן וכבר התחלתי לחשוב שמדובר בעוקץ, ואז זה הגיע. מאותו הרגע עולם חדש נפתח בפניי. בהתחלה זה היה בעיקר פיצ'פקעס, עד שעברתי לגור לבד בדירה בתל-אביב, ולא רציתי להשקיע בדירה שכורה, אז אמרתי לעצמי, אני אזמין פריטים מעלי אקספרס, מה כבר יכול להיות?", היא מספרת. "הזמנתי תאורה, אביזרים וכלים סניטריים, והכול הגיע באופן מושלם".
9 צפייה בגלריה
הבית של אל לדוביץ', הזמנות מעלי אקספרס
הבית של אל לדוביץ', הזמנות מעלי אקספרס
אקססוריז רבים לילדים הוזמנו באתרים בינלאומיים, אך יש לבדוק את התקנים
(צילום: אל לדוביץ')

9 צפייה בגלריה
רהיטים ואביזרים שאל הזמינה מעלי אקספרס
רהיטים ואביזרים שאל הזמינה מעלי אקספרס
שעון עשוי אבן וגופי התאורה מעל פינת האוכל מתוך האתר
(צילום מסך)

9 צפייה בגלריה
רהיטים ואביזרים שאל הזמינה מעלי אקספרס
רהיטים ואביזרים שאל הזמינה מעלי אקספרס
כיסאות לילדים שהוזמנו און-ליין ושולבו ברחבי הבית. המחיר לזוג כיסאות במוצר הימני
(צילום מסך)

כשלדוביץ' סיימה את לימודיה היא החלה להיחשף לעולם העיצוב – מחנויות וסגנונות ועד מותגים ומחירים. היא ראתה שאותם דברים שראתה בחנויות, היא מצאה בעלי אקספרס במחיר נמוך יותר. יש כמובן מצב שמדובר בחיקויים וברפליקות, אך היא הזמינה את המוצרים כדי לנסות בעצמה ולעמוד על טיבם. לדבריה, היא השוותה וגילתה כי בהרבה מקרים מדובר במוצר זהה ורק המחיר נמוך יותר באופן ניכר. עם זאת היא מסבירה כי לא הכול מושלם, היו לה גם נפילות לאורך הדרך, כמו הזמנות שלא הגיעו כמו שהופיעו בתמונה או שלא הגיעו בכלל, ולא תמיד נמצא המענה ההולם מהעבר השני של העולם. חשוב לציין כי רשימת המאוכזבים ארוכה לא פחות מרשימת המרוצים בכל הנוגע להזמנות אונליין.
איך מתחילים בכלל לחפש באוקיינוס המוצרים באתר הסיני?
"את הרעיונות למוצרים אני מוצאת בפינטרסט ומשם מחפשת אותם ישירות בעלי אקספרס בעזרת התמונה. אני עושה תחילה סינון ראשוני של המוכר, התמונה, ציון וכדומה, ואז נשארת עם כמה חנויות מצומצמות שאליהן אני פונה כדי לקבל את המשך המידע על המוצר. המוכר שולח לי תמונות של קטלוגים של בדים, עם מק"טים (מספר קטלוגי, עס"ט), ולמעשה כך גיליתי כי חלק מהבדים זהים למוצרים מקבילים שנמכרים בארץ. פשוט לא טורחים לשנות את המק"ט".

9 צפייה בגלריה
אח עם תאורה לעיצוב חדר המשחקים לילדים
אח עם תאורה לעיצוב חדר המשחקים לילדים
אח עם תאורה לעיצוב חדר המשחקים לילדים
(צילום מסך מתוך האתר)

הטיפים של לדוביץ' להזמנות פריטי עיצוב

אז איך לא נופלים ברכישות באתר הסיני המפורסם ובאתרים דומים (שגם מהם היא נוהגת להזמין)?
הנה כמה דברים שמומלץ לבדוק לפני כל רכישה:
1. מה הציון שהחנות קיבלה.
2. כמה אנשים רכשו את המוצר.
3. ציון + ביקורת + פידבקים של אנשים שרכשו את המוצר. יש אנשים שמצרפים את התמונה של המוצר בביתם ואז רואים איך המוצר נראה במציאות ולא רק על רקע לבן (פקשוט) באתר. עם זאת, יש לקחת בחשבון שיש ביקורות פיקטיביות שנועדו לעשות מניפולציה על הרוכש הפוטנציאלי.
מה עושים כשעדיין אין ביקורות?
"קורה שלמוצר שאני רוצה לרכוש אין ביקורות ואין רכישות קודמות, אז מה שאני עושה, אני מתחילה להתכתב עם המוכר, מבקשת תמונות, הוכחות, סרטונים, ממש הכול. אם אני מקבלת תשובות ותמונות שאני אוהבת – אני מזמינה", מסבירה לדוביץ'.
יש החזר או פיצוי אם משהו משתבש?
"מה שרובנו לא יודעים, ובגלל זה אנחנו חוששים להזמין מוצרים יקרים או גדולים שמא לא יגיעו, יישברו או שיהיה פער בין התמונות למציאות, זה שלאתר עלי אקספרס יש מוקד תלונות דרך האפליקציה. משמע, אם המוצר מגיע שבור או אולי לא מגיע, פותחים פנייה, מצרפים תמונה ומבקשים לקבל החזר כספי. לרוב נותנים באתר החזר כספי מלא ומזכים גם את מחיר המשלוח", היא אומרת.
אך זה לא תמיד כך ויש להביא בחשבון שלעתים תיתקלו באטימות או בהתעלמות מוחלטת ותפסידו את כספכם.
חשוב להבין, ברגע שמאשרים שהמוצר הגיע תקין – אין אחריות לאחר מכן. ועוד משהו שחשוב לדעת – יש תקופה של חודש לפתוח תלונה, אז אם אתם לא מרוצים, אל תדחו את הטיפול בעניין.
מה בנוגע לזמן המשלוח?
זמן הגעת המוצר תלויה בדרך שבה הוא מגיע – משלוח ימי או משלוח אווירי. תחת קטגוריית המוצר יצוין אם המשלוח אווירי או ימי. המשלוח האווירי יקר יותר, אך קצר יותר ואורך שבועיים עד שלושה. לרוב, נשלחים המוצרים הקטנים בדרך זו בחינם. למשלוח ימי לוקח בין 40 ל-60 ימים להגיע, בהנחה שמדובר בשגרה ולא בזמן מלחמה כפי שאנחנו חווים כעת.
הטיפ של לדוביץ' למשלוח: "אם נתקלתם במשלוח אווירי יקר מדי למוצר, תמיד תוכלו לפנות למוכר ולהגיד לו שאין לכם בעיה להמתין לזמן המשלוח הימי, ומחיר המשלוח יכול להתקזז לכם בעלות המוצר, מה שהופך את המוצר לאידיאלי להזמנה, וזה בעיקר משתלם במוצרים גדולים כמו ריהוט, תאורה, סניטריה וכדומה".
איך ספה או כיסאות מגיעים הביתה מסין?
"מה שהרבה אנשים לא יודעים זה שהחבילות מגיעות לסניף הדואר הקרוב לביתכם בדיוק כמו כל חבילה אחרת – קטנה או גדולה. תמיד מצחיק לקבל את הטלפון מהפקיד שהחבילה נוחתת אצלו בסניף, 'בואי מהר, החבילה חוסמת לי את כל הסניף, בואי בלי תור מקבל אותך ראשונה, רק תבואי'", מספרת לדוביץ'.
אמנם עלי אקספרס הקימה בארץ מרכזים לוגיסטיים ומחסנים, ובהדרגה המלאי שם צפוי לגדול וזמן השילוח להתקצר משמעותית, אך צפויות להיות עלויות אחרות, למשל משלוח יקר יותר דווקא בתוך הארץ, תוספת מע"מ למחיר ותמחור גבוה יותר שכן כעת יצטרכו המוצרים שנמכרים מהארץ לעמוד בתקני יבואנים ישראליים (למשל תקע ישראלי, חוברות הוראות בעברית ועוד תנאי רגולציה).

מה אומר התקן הישראלי?

לפני שאתם רצים להזמין, כדאי לתת את הדעת לתקנים בארץ. מכון התקנים בודק את רוב המוצרים שמשווקים בארץ ואינו בודק מוצרים שנרכשים מחו"ל. לכן, כשמזמינים מוצרים מחו"ל, צריך להביא בחשבון גם את הסכנות שעלולות להיות חלק מהעניין. מכון התקנים בודק גם מוצרי חשמל, אביזרי אוכל ופריטים לתינוקות, אך לא בודק ספות, כורסאות, ברזים ומוצרי סניטריה.
התקן במוצרי חשמל:
לפי מכון התקנים, יש חשיבות רבה לרכישתם של מוצרי חשמל ותאורה במקום מסודר כדי לוודא שהם אכן עברו בדיקה ועומדים בתקן. לדבריהם, יש כמה סכנות שיש לתת עליהן את הדעת:
1. תקע ושקע: מידות התקנים והשקעים שונים ממדינה למדינה, לכן חייבים לוודא שגודל התקע מתאים בדיוק לשקע. אם התקעים לא מתאימים, לדוגמה שקע עם חורים גדולים מדי, יהיה בין התקע לשקע מגע רופף עם ההתקן, כך שבמקרה הטוב המכשיר לא יעבוד, ובמקרה הרע יש חשש להתחממות יתר שעלולה להוביל לקצר ולשריפה.
2. בנוסף, מכשירי החשמל צריכים להיות מוגנים בחומרים מעכבי בעירה, למקרה שתפרוץ שריפה. אם אין בדיקה של מעבדה מוסמכת, פלסטיק שיתחמם כתוצאה מליקוי או מחוטי חשמל לא תקינים עלול להוביל לקצר ולשריפה. כשיש זרימת יתר ברשת החשמל, חוטי החשמל יכולים להתחמם, להמיס את הפלסטיק, ואם הוא לא עמיד מספיק, הוא עלול ליצור קצר ולהתלקח ולגרום לשריפה.
התקן בריהוט ילדים:
מוצרי ילדים ותינוקות לרוב יקרים מאוד, בעוד שבחו"ל אפשר למצוא אותם במחיר זול יותר, ולכן הפיתוי גדול. עם זאת, חשוב לשים לב לתקנים של מכון התקנים במוצרים מסוימים, שכן אי-עמידה בתקן עלולה לגרום לאסון.
1. במיטות ועריסות של תינוקות קיימים סורגים שמורכבים לפי תקן של מכון התקנים, עם רווח שבין 4.5 ס"מ ל-6.5 ס"מ. ברכישת מוצר מחו"ל חשוב לוודא את המרווחים בסורגים ואת הגובה בין המזרן לקצה העליון של המיטה.
2. חוזק ושימוש החומר: המוצרים צריכים להיות עמידים לאורך זמן, למשל כיסא אוכל, מיטה, עגלות וכדומה, כדי שהמוצר לא יקרוס יחד עם הילד בתוכו. ממכון התקנים נמסר כי בשנה שעברה היו לא מעט מקרים של עגלות ילדים שקרסו, כיסא אוכל שהתפרק בזמן שימוש, וגם היה מקרה של מוות מהילכדות ראש של פעוט.
3. רעילות: בחומרים שמשמשים בריהוט ילדים, בהם עץ, דבק, מתכות, צבעים וכדומה, יש לוודא שהם נטולי רעלים. יש מוצרים המכילים פורמלדהיד שמשתחרר בהדרגה מהמוצר ונחשב לחומר מסרטן. משקל הגוף הנמוך של הילדים גורם לכך שגם כמות קטנה של מזהם היא קריטית לגוף הקטן שלהם, מבהירים שם.
מידע נוסף באתר מכון התקנים
התקן באביזרי אוכל:
מוצר שנשמע פשוט ותמים, כמו כלי פלסטיק מאויר לילדים, עלול להיות לא בטיחותי עבורנו ועבור ילדינו. במכון התקנים עוברים אביזרי האכלה לילדים ולמבוגרים בדיקות תקינות. יש חלקים קטנים שיכולים להתנתק ולגרום לחנק ולמוות, למשל ראש כפית שיכולה להתנתק בגלל נשיכה של הילד, איכות החומר הירודה או המבנה הלא בטיחותי. במכון מדמים בתנאי מעבדה נשיכה וכיפוף הכפית כדי לוודא את עמידותה.
בנוסף, במתכות ובמיני חומרים אחרים (פלסטיק, סיליקון ועוד) עלולים להשתחרר חומרים רעילים כמו עופרת ושאר חומרים מסרטנים נדיפים. במכון מסבירים כי בעידן של בעיות בשרשרת אספקת החומרים ועליית מחיר חומרי הגלם, מנסים היצרנים לעבור לחומרי גלם זולים שעלולים לפגוע בנו. הם שוב מדגישים כי בילדים זה משמעותי יותר, בשל משקלם הנמוך, ולכן חשיפתם לרעלים מסוכנת באופן דרמטי.
לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות ב 0 דיונים
הוספת תגובה חדשה
אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר אתתנאי השימוש של Ynet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.
The Butterfly Button