להרים, להוריד ולסבסב: התריסים הוונציאניים החשמליים כובשים את עולם העיצוב

תשכחו מתריסי הגלילה הכבדים והמסורבלים בסלון - התריסים הוונציאנים החשמליים הקלילים הם הדבר הכי חם היום בתחום עיצוב הבית. הם נחשבים לפתרון אידיאלי למי שמחפש עיצוב, פרקטיות והצללה מותאמת אישית. איזה סוגים של תריסים יש היום בשוק? למה חשוב לבחור בתריס כחול לבן ואיך המנוע יכול לעשות את ההבדל?

מוגש מטעם סומפי
פורסם:
השקעתם בשיפוץ הבית, שדרגתם את המטבח, החלפתם את הריהוט בסלון והתחדשתם באקססוריז מעוצבים וטרנדיים, ואז אתם נאלצים להתמודד עם הפיל הגדול שבחדר (תרתי משמע): תריס הגלילה הישן והמסורבל שהתקנתם לפני שנים פוגע בנראות המעוצבת של הבית.
בשנים האחרונות, את תריסי הגלילה החשמליים, שמצויים בעיקר בפתחים הגדולים שבחללים המשותפים בבית, מחליפים התריסים הוונציאנים החשמליים. לא מעט אדריכלים ומעצבים אף בוחרים היום לבנות בתים חדשים עם הכנה לתריס וונציאני. התריס הוונציאני הוא חלופה פרקטית ומעוצבת, שמספקת לא רק שליטה מקסימלית על כמות האור שנכנס לתוך הבית, הוא גם מוסיף לחלל טאץ' אלגנטי ומעוצב. אז מה אתם צריכים לדעת לפני שאתם בוחרים תריס וונציאני?

אלירם שלו, מנהל השיווק בחברת צאלון, אחת היצרניות הגדולות של תריסים וונציאנים בישראל בעשור האחרון, מפרט על כל היתרונות של התריס הוונציאני ונותן גם כמה טיפים.

התריס הוונציאני מתחבר לחשמל

תריס וונציאני הוא תריס משודרג שלא רק עולה ויורד, אלא גם מסתבסב בזוויות שונות, כך שניתן לשלוט בכמות האור שנכנס פנימה. בניגוד לווילון הוונציאני, שמצוי לרוב בבנייני משרדים ונוטה להישבר ולהתקמט כל פעם שמושכים את המנגנון הידני שלו, התריס הוונציאני שמיועד לחוץ עשוי לרוב מאלומיניום איכותי וחזק, שעמיד לפגעי מזג האוויר. ניתן גם לבחור את התריס בקשת רחבה של צבעים שמותאמים לעיצוב של הבית.
עד לפני כמה שנים, התריס הוונציאני החשמלי היה מוצר ששווק בעיקר לווילות יוקרה, אבל לאחרונה הוא הפך לנגיש יותר בעקבות יצרני התריסים הישראליים שנכנסו לתחום, שהגדילו את השוק, הקטינו את זמני האספקה והחלו להציע גם שירות לקוחות.

אל תשכחו את מה שמניע את התריס

את המנוע של התריס אנחנו לא רואים וכשהוא איכותי - גם לא שומעים. אבל הוא אחד הפרמטרים החשובים ביותר, שיכולים להאריך את חיי התריס הוונציאני ואת עמידותו. שלו מסביר כי ישנם שני סוגים של מנועי תריסים חשמליים - תריס עם מנוע שמחובר עם כבלים בתוך הקיר ואינו ניתן לסבסוב (אפשר להוסיף מקלט ייעודי להוספת אפשרות הסבסוב), ותריס ממונע בטכנולוגיית הרדיו החדשנית שאינו דורש חיווטים בקיר ועובד באמצעות שלט.
4 צפייה בגלריה
(צילום: סומפי)
אחת החברות החלוציות שמתמחות במנועים בטכנולוגיית רדיו היא סומפי, מותג צרפתי וותיק שיש לה נציגות בישראל. סומפי היא היחידה שמתמחה בהתאמת מנועים לכל פתחי הבית – תריסי גלילה, שערים, תריסים וונציאנים, וילונות וסוככים – ולכן המנועים שלה מאפשרים לשלוט בכל הפתחים החשמליים בבית באמצעות שלטים רב ערוציים בטכנולוגיית הרדיו (RTS)."אנחנו בצאלון עובדים רק עם המנועים של חברת סומפי, היא היחידה שיש לה מנוע ייעודי לתריסים וונציאנים חיצוניים. יש להם פתרונות שאין לחברות אחרות", אומר שלו.
שני פיצ'רים בלעדיים של מנועי סומפי הם מערכות ההגנה הייחודיות שלהם והאפשרות להתחבר לבית החכם. "מערכות הגנה כמו השבשבת שומרות על התריס הוונציאני לאורך זמן", מסביר גדעון פינגל, מנהל ההדרכה בתחום האוטומציה הביתית בסומפי. "ברגע שיש למשל רוחות חזקות, השבשבת מקפלת באופן אוטומטי את התריס ומגנה עליו מפני תקלות".
החיבור לבית החכם הוא אפשרות ייחודית ומתקדמת למנועי סומפי. באמצעות אפליקציה ייעודית בשם Connexoon, ניתן לשלוט דרך הטלפון החכם בתריס הוונציאני – ובשאר פתחי הבית – מכל מקום, וכן ליצור תרחישים, כמו למשל שעון שבת.

ירוק, קל וחסכוני

מעבר לפרקטיות ולעיצוביות שלו, התריס הוונציאני החיצוני, מסביר שלו, הופך פופולרי יותר ויותר כיוון שהוא מתאים לשיטות הבנייה הירוקות הנהוגות היום. הסיבה לכך היא שהתריס מסנן את קרני השמש ומפחית את הטמפרטורה בתוך הבית. ניתן לבחור בשני סוגים של שלבי תריס וונציאני לשליטה על כמות האור - דגם בצורת C שמספק 80% הצללה ודגם בצורת Z שמספק 90% הצללה.
4 צפייה בגלריה
(צילום: סומפי)
עוד יתרון של התריס הוונציאני הוא המשקל הקל שלו בהשוואה לתריסי הגלילה, מה שמאפשר התקנה פשוטה בפתחים גדולים של מעל 3 מטר וחצי. כיוון שמדובר במוצר קל יחסית, גם ההכנה לתריס פשוטה ולכן חסכונית יותר. "אין צורך בארגז כבד ומסורבל. אפשר להרכיב את התריס הוונציאני בתוך ארגז חיצוני או בהכנה פנימית נסתרת ייעודית".

מה עם תקלות?

"התקלות בתחום התריסים הוונציאנים הן נדירות ביחס לתריסי גלילה רגילים", אומר שלו. "בגלל שהם קלי משקל, הם לא דורשים תחזוקה מלבד ניקוי במטלית. באמצעות מנוע הפרוטקט הייחודי של סומפי, הוא נותן גם הגנה של מעצור בעת מכשול".
4 צפייה בגלריה
(צילום: סומפי)

והכי חשוב – כחול לבן

כשאתם בוחרים להתקין בבית תריס וונציאני, חשוב לבקש ממתקין התריסים להתקין לכם תריס ונציאני כחול לבן שיוצר בישראל, לא רק כדי לעודד ייצור מקומי, אלא כדי להיות בטוחים שבמקרה הצורך תוכלו לפנות לקבלת שירות. "אין הבדלים בחומרי הגלם ובמחירים בין תריס מיובא לתריס מיוצר כחול לבן, ולכן עדיף לבחור בתריסים וונציאנים ישראליים. ההבדלים הם באספקה ובשירות. זמינות האספקה של תריסים כחול לבן גבוהה יותר, כך גם היכולת להתאים את התריס באופן מלא לפתחי הבית, וכן הזמינות של חלקי החילוף, כמו למשל החלפת שלבים במקרה הצורך - כל אלו לא קיימים בתריסים מיובאים". ".
או התייעצו עם צוות השירות של סומפי בטלפון: 073-3266756
לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות ב 0 דיונים
הוספת תגובה חדשה
אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר אתתנאי השימוש של Ynet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.
The Butterfly Button