אומרים שבני דור המילניום הם מפונקים וחוששים מעבודה קשה, אבל אם יש מילניאלית חרוצה ושאפתנית במיוחד, זו הדר דנן. בגיל 30, דנן המכונה "מלכת הסרטונים", היא בעלת חברה של הפקת תוכן וייעוץ אסטרטגי בתחום השיווק. יש לה יותר מ־450 לקוחות, יותר מ־50 אלף עוקבים באינסטגרם, והמחזור החודשי של העסק שלה, לדבריה, הוא מיליון ו־300 אלף שקל. ממש לאחרונה היא עברה למשרדים חדשים ומעוצבים במתחם הבורסה ברמת גן, שם היא מתכננת לצלם הרבה מאוד סרטונים שיככבו ברשתות החברתיות. "כל החיים רציתי להגיע להצלחה ורציתי שיראו אותי. אני שמחה שסוף סוף זה קרה והיום אני נמצאת במקום הזה שבו אני האישה החזקה ביותר בארץ בתחום השיווק", היא אומרת.
דנן, רווקה מתל אביב, הגיעה בכלל מעולם המשחק. "למדתי משחק בבית הספר למשחק גודמן במשך ארבע שנים, וכשסיימתי את הלימודים הגעתי לאודישנים, אבל לא חיכו לי בתור תפקידים. קיבלתי תפקידים קטנים ואף פעם לא תפקידים ראשיים – תמיד הייתי השושבינה ולא הכלה. ואז הגיעה הקורונה וזאת הייתה עבורי עוד מכה. לא ידעתי מה לעשות עם עצמי. הקריירה שלי לא המריאה וחוויתי משבר גדול. היו לי התקפי חרדה קשים. הקריירה היא הזהות שלי, והרגשתי שאם אין לי קריירה, אז מי אני בעולם?", מספרת דנן.
בניסיון למצוא את עצמה מבחינת קריירה, דנן פנתה לטיפול NLP (שיטת טיפול המיועדת להוביל לשינוי דפוסי חשיבה והתנהגות) ועברה אימון אישי. "אחרי הטיפול והאימון התחלתי לעבוד כעוזרת אישית בחברת מיתוג ושיווק ותוך שנה הפכתי להיות המנכ"לית של החברה", מספרת דנן. "אז גיליתי מה אני שווה והבנתי שאני יכולה להביא עוד דברים לשולחן חוץ מאת יכולות המשחק שלי".
למרות התפקיד הבכיר שהגיעה אליו, דנן הרגישה שזה לא בשבילה. "הרגשתי שאני לא רוצה לנהל אנשים ואני יותר בן אדם של אמנות. התשוקה שלי היא יצירה. חשבתי אולי לכתוב נדרים לחופות, כי אני טובה בכתיבה, וכל אדם שצריך טקסט אני יכולה לכתוב לו. אלא שמהכתיבה עברתי לווידיאו", היא נזכרת, "הבנתי שבעולם הווידיאו, שבו אני מצליחה להביא את עצמי לידי ביטוי, לאחרים קשה. זיהיתי את הצורך של עסקים ביצירת סרטונים איכותיים שיקדמו את העסק שלהם. זה נפל עליי כמו רעם ביום בהיר. תוך שלוש דקות כבר היה לי עסק בידיים".
כל המשרד - במה
למסע שלה בעולם העסקי עוד נגיע, אבל אחד הרעיונות שדנן הוציאה לפועל ממש לאחרונה הוא המעבר למשרדים חדשים ומעוצבים המהווים סוג של סט צילומים. "המשרדים מיועדים לצילומי הסרטונים עבור החברות ובעלי העסקים. כל חדר וחלל במשרד הוא לוקיישן של צילום", מספרת דנן. "בכל יום מגיעים חמישה בעלי עסקים שונים להצטלם לסרטונים. המקום הוא בדיוק מה שדמיינתי לי. עדיין לא עיכלתי שאלה המשרדים שלי".
לא עדיף שבעלי העסקים יצטלמו בבתי העסק שלהם?
"אני לא מאמינה בזה. יש את העסק ויש את הפרסונה. אם יש קוסמטיקאית, היא לא חייבת להצטלם בקליניקה שלה עם חלוק כשהיא מוציאה שחורים. העניין הוא לצאת מהשבלונה. בעל העסק הוא אדם בפני עצמו ולא זקוק ללוגו מאחוריו כדי להבין שהוא טוב במה שהוא עושה. היה לי חשוב שהמשרדים שלי יהיו מקום צבעוני, משוגע ולא שגרתי. שזה לא ייראה כמו משרד הייטק, אלא מקום שכשנכנסים אליו יהיה ברור שזה המשרד שלי ומה המהות שלו. כשהלקוחות שלי מגיעים הם מתרשמים מאוד מהאווירה במקום עד כדי כך שבא להם לעבוד במשרדים האלה".
מי שקיבלה לידיה את משימת העיצוב היא מעצבת הפנים מור געש, בעלת סטודיו OMG. היא מתמחה במה שהיא מגדירה חוויית אירוח ובפורטפוליו שלה תכנון ועיצוב מסעדות, ברים, משרדים, חדרי כושר, מלונות בוטיק וחנויות. "היום הכול מצטלם והכול עולה לרשתות. לכן כל עסק צריך שיווק וחלק מהשיווק זה איך המקום נראה ומצטלם", אומרת געש. "היה לנו חשוב לתכנן משרדים מאוד שונים מכל מה שקיים בשוק. בגלל שמשרדים מיועדים לצילומים, יש חשיבות רבה לתאורה ולצבעוניות. התכנון היה מפורט יותר מעיצוב משרדים רגילים וראינו לנגד עינינו את המצלמה. כל אזור במשרד מיועד לצילומים ומתפקד כסוג של תפאורה גדולה ומאוד פוטוגנית ואינסטגרמית. יצרנו חלל בועט, שיקי וצעיר, שלא דומה לשום מקום אחר. עכשיו אפשר לערוך צילומים מגוונים, שמייצרים נראות חדשה ואחרת בכל פעם".
המשרדים מתפרסים על פני 320 מ"ר, וכוללים שני חללי צילום משניים וחלל צילום מרכזי שהוא, לדברי המעצבת, הלב של המקום. "החלל המרכזי כולל סלון מפנק, פינת אוכל לעובדים ומטבח. החלל משרת גם את הלקוחות וגם את 33 העובדים במשרד, כדי שכולם ירגישו חלק מהדבר הזה שנקרא 'הדר דנן'".
במרכז החלל עומד המשרד של דנן, שמעוצב כמעין קובייה שקופה. "העיצוב השקוף מאפשר להדר להיות חלק ממה שקורה וגם משדר זמינות עבור הלקוחות והעובדים", אומרת המעצבת.
לדברי געש, אחד האתגרים בתכנון ובעיצוב המקום היה האקוסטיקה: "במקום יש צוות מכירות ולקוחות רבים שמגיעים והדבר יוצר רעש ותנועה רבים. כדי ליצור אקוסטיקה טובה, השתמשנו בטפטים עבים, בווילונות קטיפה, בשטיחים מיוחדים ובהרבה צמחייה. בנוסף, במקום שולחן סלון רגיל יצרנו שולחן ספסלי מרופד, לצד כיסאות מרופדים, וכל האלמנטים האלו משמשים סופגי רעשים".
כל חלל צילום מחולק לארבע פינות, שלכל אחת מהן עיצוב אחר. החללים מעוצבים כמו סטים בתוכנית אירוח עם רקעים מתחלפים - סט אחד מאופיין באווירה של ג'ונגל עם טפט תואם וסט אחר מעוצב כמו לובי יוקרתי של מלון וכן הלאה. כל רהיט, גוף תאורה וטפט עוצבו במיוחד עבור המקום.
בחלל ההרצאות, שבו דנן מארחת ומראיינת מומחים, עורכת הרצאות וגם מקליטה פודקאסטים, יש במה בצבע סגול, שהוא צבע המיתוג שלה. מעל לבמה פרוס שטיח עם הדפס של פרה. על הבמה ניצבות כורסאות בד בצבע חרדל ופינת ישיבה בצורת כוס יין בצבע בורגונדי.
גם המטבח במתחם הוא לא מטבח שאפשר למצוא לרוב במשרדים רגילים. "הלכנו על מטבח בגוני כחול בשילוב זהב, שבא לידי ביטוי בברז ובידיות. החלל מקושט בפסלי וינטג' בסגנון הלניסטי שנמצאו בשוק הפשפשים. במקום אריחים השתמשנו במראות בצבע ברונזה ושילבנו תאורה סמויה. המטרה הייתה שהמטבח ייראה כמו בר יוקרתי כדי שבעלי העסקים שמגיעים יוכלו להרגיש משוחררים ולהרים צ'ייסר בבר לפני הצילומים", אומרת געש.
"בעקבות עיצוב המשרדים גם אני בעצמי הפכתי להיות לקוחה של הדר וזה אומר הרבה", אומרת געש. "כשמעצבים משרד, חשוב לחשוב מי העסק שלנו, מהם הצרכים של העסק ומה צריך מבחינה פונקציונלית. לאחר מכן, צריך לחשוב על המיתוג ועל העיצוב, מה הצבעים שמלווים את העסק שלי ואיזו תחושה אני רוצה להעניק ללקוחות כשהם נכנסים לחלל".
כמו זיקית
עוד לפני עיצוב המשרדים החדשים, לפני כשנתיים, העסק של דנן התפוצץ, כמו שאומרים. תוך שלושה חודשים היא הפכה מאנונימית לאחת מהאושיות המצליחות ביותר ברשתות החברתיות. כיום היא נותנת שירותים של הפקה ובימוי סרטוני תדמית לעסקים ולחברות, מעבירה סדנאות עמידה מול מצלמה, מלמדת ומרצה על עולם השיווק הדיגיטלי – וכעת יש לה מקום חדש ומעוצב לעשות זאת בו.
"בעידן של היום היכולת לדבר ולהביע את עצמך מול מצלמה חשובה מאוד לבעלי עסקים", היא מספרת. "הסרטונים האלה רצים ברשתות החברתיות ויכולים לעזור לעסקים לקדם את עצמם ולהגדיל רווחים. מצד שני, בגלל עודף הסרטונים שקיימים ברשת והתחרות הקשה, אנשים משתבללים ולא עושים כלום".
מה האתגרים שיש כיום לבעלי עסקים ביצירת סרטונים?
"יש הרבה בעלי עסקים שהם מצוינים, אבל כשהם מצטלמים לסרטון שיווקי הם לא יודעים מה להגיד כדי למשוך קהל. הם לא שחקנים ולא מצליחים להיכנס לתפקיד, הם חוששים מהתגובות שיקבלו והם גם שואלים את עצמם אם הסרטונים האלה באמת יעבדו או שזה סתם בזבוז זמן. עסקים רבים שלא בקיאים בתחום מעלים תוכן ולא רואים תוצאות".
איך את עוזרת לעסקים?
"הבאתי את הבימוי של הסרטונים לעסקים. לפני כן לא שמעו על זה. מלבד להכניס מצלמה לחדר, הבימאי מצליח להביא אותך בצורה הטובה ביותר, כדי שתצליח להגיע לכמה שיותר לקוחות ולמכור. אני אחראית על התוכן וזה מצריך ממני להיות זיקית כדי להתאים את עצמי לכל תחום ותחום. אני מנחה את בעל העסק מול המצלמה ומוודאת שהוא מביא את עצמו לידי ביטוי, כדי שלא יגידו שזאת הדר דנן בסרטון, אלא שזה אותו בעל עסק. בסוף בעלי העסקים והחברות מקבלים ממני מוצר מוגמר של סרטון שהם יכולים להפיץ ברשתות החברתיות, והתוצאה לא מאחרת להגיע. אני הצלחתי להכפיל ולשלש את מחזורי המכירות של עסקים רבים רק באמצעות וידיאו".
יש ברשתות החברתיות הרבה סרטונים עם גימיקים.
"זה נכון. יש הרבה אנשים שמצטלמים לסרטונים מניפולטיביים בשקל וחצי. אני לא מאמינה בזה. בעלי העסקים הם לא ליצנים שבאים לעשות צחוק מעצמם. הם בסך הכול רוצים להתפרנס. אני חושבת שאם אתה לא מעלה סרטון מקצועי ומהודק, עדיף שלא תעשה את זה בכלל. אין מצב שבסרטונים שאני מפיקה לעסקים יהיה גימיק וינסו לייצר בהם מניפולציה רק כדי לקבל תגובות. אצלי רק המקצועיות מדברת".
למרות ההצלחה דנן מכריזה שהיא לא נותנת להתעשרות בגיל צעיר לבלבל אותה: "אני כל הזמן בעשייה וכסף זה לא מה שמניע אותי. הקריירה היא מה שמגדיר אותי. עבורי ההצלחה האמיתית היא להיות אדם שמשפיע ומשאיר חותם. אני חיה בערוץ משלי ובנדמה לי – כשעולה לי רעיון אני פשוט מוציאה אותו לפועל.
"אני לא מרגישה פספוס שלא הפכתי לשחקנית – אני עובדת על סדרה משלי שתשודר בערוץ כאן, כך שאולי אני עוד אגשים את החלום להיות שחקנית. מעבר לזה, תמיד רציתי לקבל מחיאות כפיים וקיבלתי את זה בתחום אחר. אז משהו בי נרגע".