רוחות הסתיו במגזין VOGUE בישרו על הקאמבק של גווני האדמה החמים והמחממים למסלול, בגזרות מחמיאות שמרמזות על חושניות אלגנטית בלתי מושגת. ומה שטוב לגוף, מצויין גם לעיצוב מרחב המחייה שלנו.
על אף היות מניפת החום מן הטבע הצבע לא קיים על פלטת הצבעים של הצייר הקלאסי ללא התערבות וערבוב. על מנת ליצור את הצבע החום לגווניו יש לשלב פיגמנטים אדומים, צהובים ושחורים. ובעולם הצבעים הדיגיטלי החום הוא תוצר של שילוב בין ירוק לאדום. צבעי האדמה, והחומים הסינטטיים נחשבים חמים, בניגוד לכחולים, ירוקים או סגולים.
אך לפני שנפרוט את השימוש בחום בעיצוב הפנים הנה כמה ניואנסים בגזרת החומים שכדאי להכיר ולאמץ וכולם 100% טבעי:
טעים ומחמם: גווני שוקולד, קפוצ'ינו, אגוז, קרמל, ערמונים וסוכריות חמאה.
אבני חן: טייגר איי, אגת, ג'ספר וענברים.
מהמחצבה: חימר, כורכר וחול, נחושת, פליז וברזל.
ים יבשה, חום כחול
בנוף הארצישראלי בו רצועת חוף ארוכה נושקת לים, קל להתאהב בחיבור בין צבעי אמא אדמה ובין השמים והמים. יחד עם זאת הגוון חום יכול לשמש לבדו שחקן יחיד בלוח ההשראה ובעיצוב חלל שלם והרמוני. השימוש בחומר וגוון האדמתי נפוץ גם בעיצוב הסקנדינבי, שם מהווה אנטיתזה לאקלים הקר ולשעות המרובות בהן מבלים בין כתלי הבית.
מאחר ומרבית החומרים מגיעים ממקור טבעי, כגון עצים, אבנים ומתכות בעלי טקסטורות עשירות, קל ליצור חללים אדמתיים מונוכרומטיים, המפגישים משטחים בהירים וכהים יותר המעניקים תחושה של ארציות, הגנה והכלה בבית.
אנטי פיסכדליה ובניה אקולוגית
צבעי החום משתלבים היטב עם גווני כתום, אדום וצהוב בעיקר בשל הקרבה בניהם. במהלך שנות ה-70, חום הפך נפוץ באופנה ועיצוב פנים. בשילוב עם חרדל וכתום, הפופולריות של צבעי האדמה הללו הייתה אולי תגובת נגד לצבעי הפסיכדליה של שנות השישים שקדמו לתקופה.
כיום תודות למועדות האקלימית הגוברת, למושגי סחר הוגן והמזון הבריא נמצא את השילובים הללו בתחום המיתוג למשל של מוצרי מזון אורגניים, אריזות קפה ושלל קטניות בלתי מעובדות.
באותה נשימה וזרם תרבותי של צמצום העקבה הפחמנית (בעיית האקלים) שימוש בחומרים מן הטבע לצד פיתוחים המשלבים פסולת עץ וחומרים ממוחזרים לטובת בניה ועיצוב, בריקים, ריצופי טרה קוטה, וחיפויים מדמים את המחצבים הטבעיים. ב-HeziBank תוכלו למצוא חיפויים וריצופים, פרקטים ופסיפסים, כיורים ואמבטיות בשלל גימורים וצבעים בסגנון אדמתי, הן ממחצבים טבעיים מרחבי הגלובוס והן מוצרי גמר מתקדמים ועמידים שמביאים את כל הטוב שהטבע יצר הביתה, אך תודות לשיטות הייצור עמידותם משופרת ולא נדרשת תחזוקה מיוחדת.
פרהיסטוריה והיפסטריות
פרט לאפקט החימום של חומרי גלם מן הטבע, יש להם אפקט פסיכולוגי משמעותי והוא הקישוריות, החיבור של האדם לאמא אדמה, למשפחה, לקהילה, לשכונה, לעיר ולמדינה. חום הוא צבע נפוץ בסביבות טבעיות, בקרקע, בעץ ובצבע הפרווה, העור, השיער והעיניים של בעלי חיים ואנו בני אדם. מסיבה זו אנו תופסים אותו כצבע ניטרלי. ככזה הוא מתאים להשתלב עם צבעים משלימים ודומים לו, וכמובן עם שחור או לבן. חלק מהפיגמנטים החומים המוקדמים ביותר הגיעו מחימר ושימושו לציורי המערות הפרה – היסטוריים שמתוארכים ל40,000 לפני הספירה. לפיכך עיצוב פנים עשיר בחום, אדמדם ובז' מעניק חוויה של הזנה, שותפות שבטית. הקאמבק של אלמנטים מסוג זה בסביבת החיים המודרנית, האורבנית, היא אולי תגובה הייפסטרית בדומה לשובו של הזקן, לעיצוב הקר המלוטש והאחיד מדי שהיה כאן עד לאחרונה.