"רימון אל ההמון? במזל זה נגמר בפצועים"

בתיעוד ממוקד ההפגנה אתמול בתל אביב נראה קצין משטרה, רב-פקד מאיר סויסה, משליך רימונים לעבר מפגינים, לעתים אף מבלי להסתכל לאן. היום פתחה המחלקה לחקירות שוטרים בבדיקת המקרה. הוא תועד משליך רימונים נוספים וכורז באחד המקרים: "לא להתרכז בבודדים, להדוף במסות". במקרה אחר אף נראה דוחף באלימות מפגין. כל זאת, בזמן שהמוחים צעקו לעברו בין היתר: "איפה היית בחווארה?". "הטלת הרימון תתבצע לעבר מפרי סדר באופן שיישאר טווח של לפחות מטר בין מקום הטלת הרימון לבין מפרי הסדר". כך נכתב בסעיף ד' בפרק 6 של נהלי הפעלה ושימוש ברימון הלם.
מפכ"ל לשעבר אמר: "זו זריקת רימוני הלם בצורה רשלנית ומסכנת חיים, ורק במזל זה נגמר בפצועים". השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר הגיב: "אני נותן גיבוי מוחלט לקצין שהרחיק מתפרעים אנרכיסטים באמצעות רימון הלם. המדיניות שלי היא לתת גיבוי מלא לשוטרים". "השוטרים, בניגוד לאנשי מח"ש, לא יושבים בחדר ממוזג אלא נאלצים להתמודד עם האנרכיסטים. אם מח"ש פועלת משיקולים פוליטיים הגיע הזמן לחשב מסלול מחדש". בניגוד לשר, המפכ"ל רב-ניצב יעקב שבתאי אמר כי הוא מגבה את השוטרים, גם אלה שהשליכו רימוני הלם - אך הבהיר: "זה לא פוטר אותנו מתחקור פנימי והפקת לקחים".
אמש ביצע ראש הממשלה הקבלה בין האירועים בהפגנות בתל אביב (עוד בטרם התקרית בכיכר המדינה בה אשתו היתה במספרה במשך 3 שעות עד חילוצה). היום ניסה להבהיר את דבריו שהובילו לסערה. בהודעה מטעמו נמסר כי "ההשוואה היחידה שראש הממשלה נתניהו עשה בין חווארה לתל אביב זה שאסור לקחת את החוק לידיים בשום מקום". נתניהו פתח את הודעתו במשפט "בניגוד לטענות הנשמעות בתקשורת".
תיעוד מרגע פיצוץ רימון ההלם שהשוטר הבכיר השליך על המפגינים, לאחריו נפלה מפגינה בתל אביב

שוטר משליך רימון הלם
(צילום: אוהד אשכנזי)


2 צפייה בגלריה
(צילום: אבי חי)
לקריאה נוספת

סיפורי היום

האב שילדיו נרצחו בפיגוע בשכונת רמות התבשר על מותם: "היו טהורים וקדושים".
נחתם הסכם בין סמוטריץ' וההסתדרות: שכר, מענקים, וקיצור שבוע העבודה.
דיווח: הבקשה האיראנית מרוסיה, שלהערכת ישראל תקשה על תקיפת מתקני הגרעין
כ-200 מתנחלים השתתפו בעצרת ליד המאחז אביתר; צה"ל הקים מחסומים באזור

מה צפוי מחר

מחר ייערך בירושלים "מרוץ אסמן", שמנציח את מורשתו של אל"מ שרון אסמן ז"ל, שנפטר מדום לב ביולי 2021 בעת אימון כושר, שלושה ימים בלבד לאחר כניסתו לתפקיד מפקד חטיבת הנח"ל.
בסוף השבוע יתקיימו מחאות והפגנות רבות בכל רחבי הארץ כנגד המהפכה המשפטית.

התחזית

מחר הרוח תמשיך להיות חזקה, יהיה אביך והטמפרטורות ירדו מעט. ביום שבת הן יעלו פעם נוספת, ומזג האוויר יהיה נעים. ביום ראשון הטמפרטורות יעלו ויגיעו עד ל-34 מעלות בחוף, בשפלה ובדרום. מזג האוויר ישוב להיות שרבי בשעות הבוקר, ואחרי הצהריים הרוח תתחזק והשרב יישבר. בדרום הארץ ייתכנו סופות חול. ביום שני הטמפרטורות ירדו משמעותית.

מה חיפשו היום בגוגל?

מנור סולומון. שחקנה הישראלי של פולהאם, שכבש בשלושה משחקים ליגה רצופים כמחליף, נמצא ברשימה של שישה כדורגלנים שאחד מהם יוכתר כמצטיין של פברואר בליגה האנגלית. עוד ברשימה: מרקוס רשפורד, וחברו לקבוצה של סולומון - ברנד לנו.

סיפורים מומלצים שאולי פספסתם

סיפורה של ליאורה רור, שמתה כמו שחיה, עם כלב לצידה: "אהבה חיות בלי תנאי".
2 צפייה בגלריה
ליאורה רור עם אחד מהכלבים שלה. רק רצתה שלא ירחמו עליה
ליאורה רור עם אחד מהכלבים שלה. רק רצתה שלא ירחמו עליה
רק רצתה שלא ירחמו עליה
(צילום: שגית הלל)
נאס"א דיווחה כי "משימת הסטת האסטרואיד הצליחה בצורה מדהימה".
מדריך מישלן פירסם מראש את המסעדות שדירוגן ירד.
צ'רלס הורה להארי ומייגן לפנות את ביתם שבאנגליה.
ולהקת קיס הכריזה: הופעתנו האחרונה אי פעם תתקיים בדצמבר.

נראה אתכם

את ה-Woordle היומי שלנו כבר פתרתם?