"אל לנו להמעיט בחשיבות האחדות כדי לשרוד"

כל אמירה של ראש ארגון המוסד נחשבת ל"נדירה", והיום סיפק דוד ברנע אחת כזו. בהתבטאות חריגה על המצב השברירי בישראל בצל המהפכה המשפטית, באירוע לציון 50 שנה למלחמת יום כיפור, התייחס למשמעויות והלקחים שהופקו מהמלחמה ההיא - וכיצד הם אקטואליים גם היום. בנאום במטה המוסד למודיעין ותפקידים מיוחדים בפני פורום הפיקוד הבכיר וכלל עובדי הארגון הוא אמר: "אל לנו להמעיט בחשיבות האחדות כדי לשרוד. כוחנו באחדותנו הפנימית".
הוא התייחס לאיום הקיומי המרחף מעל ישראל כל העת, בשלל הגזרות, ואמר: "אל לנו לחדול מטיפול בו. היום אנחנו יודעים מה תפקידנו וייעודנו. המיקוד האסטרטגי שלנו סובב סביב איום קיומי - מולו נתמודד, בו נשקיע. אל לנו לזלזל באויב וביכולותיו. אל לנו לשכוח שסביבנו מדינות וארגונים שממשיכים להתחזק כדי לאיים על שלומנו כאן. אל לנו להפריז בתמיכת בני בריתנו בשעת משבר - נבנה את כוחנו ויכולותינו. אל לנו ליפול לקונספציה. גם היום אנו חשים את החוזק, העומק המודיעיני, היכולות העוצמתיות - צו השעה הוא לענווה מודיעינית וספקנות".
ומה לגבי נורמליזציה עם סעודיה? ראש המוסד, שמעורב בימים אלה במגעים בין ישראל לממלכה בתיווך אמריקני, אמר כי "עלינו לחתור לנורמליזציה. נמשיך לחתור להסדרים עם מדינות מוסלמיות קרובות ורחוקות ונמצה כל סיכוי. מדינה המזלזלת בשאיפה לשלום נידונה להישאב לתוך המלחמה".
1 צפייה בגלריה
דדי ברנע
דדי ברנע
דדי ברנע
(צילום: עידו ארז )
לקריאה נוספת:

סיפורי היום

בן גביר יודע? ynet חושף: המועמדים המובילים לתפקיד המפכ"ל זומנו בסתר לריאיון אצל נתניהו.
המשפטנים מזהירים: כל חיילי צה"ל בסכנת העמדה לדין בהאג.
בג"ץ דן בהדחת יו"ר דירקטוריון הדואר: "יושב דירקטור - ופתאום מקבל פטיש לראש".
רה"מ הדהד את הצהרת אוחנה נגד בג"ץ. בבוקר שאחרי נאום האיומים: הדולר מזנק לשיא של כשבע שנים.
חיילות במשרד הביטחון הותקפו מינית שוב ושוב ע"י עובד: "הצבא היה גיהינום".
"הדרך למיליון בשומרון": הצעד שעלול להכעיס את האמריקנים.
וברוך בן יגאל הודיע: "נולד לעמית אח".

מה צפוי בסופ"ש

ההפגנות נגד המהפכה המשפטית יימשכו, זו השבת ה-36 מאז שהחלו. בינתיים, נפתח "מסע הדמוקרטיה", במסגרתו יצעדו המפגינים מצפת ועד תל חי. אחד המארגנים אמר ל-ynet Live: "המטרה - לדבר עם אנשי ימין".

התחזית

מחר תחול עלייה נוספת בטמפרטורות, אחרי עומס החום הכבד ששרר היום ברחבי הארץ, ויהיה שרבי בכל חלקי הארץ. ביום שבת תורגש הקלה ניכרת בעומסי החום, וביום ראשון הטמפרטורות ימשיכו לרדת.

מה חיפשו היום בגוגל?

אפרטהייד. אמירתו של ראש המוסד לשעבר תמיר פרדו, בריאיון לסוכנות הידיעות AP, הצליחה לעורר סערה. החשש בישראל: "השימוש ב'אפרטהייד' מצד בכיר ביותר גורם נזק". ההערכה היא שגם דברי השרים סמוטריץ' ובן גביר על "מחיקת חווארה" ו"זכות התנועה של הערבים", מקרבים להליכים בהאג.

סיפורים מומלצים שאולי פספסתם

כוכב הילדים שרכב על סוס באיילון נקנס: "לא ידענו שצריך אישור".
מיכל הקטנה ורוי בוי רוכבים על סוס באיילון

ניקול ראידמן תובעת: "נאלצה לשכור דירה חלופית ב-230 אלף שקל לחודש".
מוכנים לאייפון 15? זה מה שאנחנו מצפים לראות בהשקה.
ומנור סולומון בריאיון בלעדי: "החלום שלי - לכבוש שער שיעלה את ישראל ליורו".

נראה אתכם

את ה-Woordle היומי שלנו כבר פתרתם?