משרד הבריאות עדכן הבוקר כי התגלה זן חדש של קורונה בקרב שני נוסעים בנתב"ג. משמעותו עוד לא ברורה. בינתיים, אחד מתוך תשעה נבדקים חיובי לקורונה, מקדם ההדבקה מתקרב ל-1.
לאור יום: מסתערבים לכדו מחבל מבוקש בג'נין.
ראש הממשלה בנט ונשיא מצרים עבד א-סיסי סיכמו על הרחבת הטיסות הישירות בין המדינות וכי קו חדש ייחנך מנתב"ג לשארם א-שייח כבר בפסח.
"תמורת 530 מיליון דולר": איראן שחררה את האסירה הבריטית ו"המרגל מהמוסד".
כוכב העבר יוסי בניון מונה רשמית למנהל המקצועי של נבחרת ישראל בכדורגל.
הערב נקרא את מגילת אסתר בבית הכנסת וגם בשידור חי ב-ynet. כל מה שצריך לדעת על מנהגי החג.

נאט"ו: "פוטין כבר לא ישיג את מטרות המלחמה"

שלושה גורמים שמעורבים בשיחות בין רוסיה לאוקראינה דיווחו לעיתון הבריטי "פייננשל טיימס" על "התקדמות משמעותית" במגעים להפסקת אש. הגורמים סיפרו שהצדדים דנים בטיוטת הסכם שמונה 15 סעיפים לסיום המלחמה. לפי ההסכם הצדדים יכריזו על הפסקת אש ורוסיה תסיג את כוחותיה מאוקראינה אם קייב תכריז על עצמה מדינה ניטרלית – ותגביל את פעילות הצבא שלה. לפי הדיווח, הנציגים הרוסים והאוקראינים דנו לראשונה בהסכם בן 15 הסעיפים ביום שני.
2 צפייה בגלריה
הרס ברחובות קייב בשל הפצצות
הרס ברחובות קייב בשל הפצצות
הרס ברחובות קייב בשל הפצצות
(צילום: רויטרס )
בדיווח של "פיינשל טיימס" נכתב שבהסכם המתגבש, שעדיין נתון לשינויים, נאמר שאוקראינה תוותר על שאיפותיה להצטרף לנאט"ו – ותבטיח שבשטחה לא יהיו בסיסים זרים או אמצעי לחימה של מדינות זרות. היא תעשה זאת בתמורה להגנה מבעלות בריתה – בהן ארה"ב, בריטניה וטורקיה.
לפי הדיווח, אופי הערבויות הביטחוניות שתקבל אוקראינה מבעלות הברית שלה – ערבויות שצריכות לקבל את אישור רוסיה – עלולות להיות מכשול גדול בדרך להפסקת המלחמה. מכשול נוסף הוא המעמד של חצי האי קרים, שרוסיה סיפחה מאוקראינה ב-2014.
2 צפייה בגלריה
זלנסקי נואם בפני המחוקקים בקונגרס
זלנסקי נואם בפני המחוקקים בקונגרס
זלנסקי נואם בפני המחוקקים בקונגרס
(צילום: EPA)
עוד לפני הדיווחים נאם נשיא אוקראינה זלנסקי בפני הקונגרס האמריקני. "כשאתם חושבים על אוקראינה, תחשבו על פיגועי 11 בספטמבר, זכרו את פרל הרבור", אמר זלנסקי, "אנחנו זקוקים לכם עכשיו". הוא חזר על קריאתו לארה"ב לדאוג שהמערב יכריז על שמי אוקראינה "אזור אסור לטיסה" כדי למנוע מכלי טיס רוסיים להפציץ מטרות במדינה.
"אם הכרזה על אזור אסור לטיסה זה יותר מדי לבקש, אז אוקראינה זקוקה למטוסים, למערכות הגנה אווירית", אמר הנשיא האוקראיני. "אני צריך לשמור על השמיים שלנו. רוסיה הפכה את שמי אוקראינה למקור של מוות עבור אלפי בני אדם". מדינות נאט"ו, נזכיר, מסרבות להיענות לקריאתו של זלנסקי להכריז על אוקראינה "אזור אסור לטיסה", משום שאם יעשו כן – כל חדירה של כלי טיס רוסי לאזור הזה תחייב אותן להפיל אותו, ותגרור אותן למלחמה ישירה עם רוסיה, שעלולה להתרחב לעומק אירופה.

בלב קייב המופגזת: ריאיון עם זיו קורן ורונן ברגמן
(צילום: נויל האריס)

לקריאה נוספת

ממחר צפויים קרנבלי פורים בערים רבות ברחבי הארץ - מה שיביא שמחה גדולה וחג גדול לילדים, אך גם פקקי תנועה ארוכים ורחובות חסומים.
מחר תורגש עלייה קלה בטמפרטורות ויהיה מעונן חלקית ללא גשם. בשישי קיים סיכוי קטן לגשם מקומי, בעיקר בצפון. בשבת הטמפרטורות יעלו מעט, עדיין יהיה קר יחסית אבל נוח לפעילויות מחוץ לבית. ביום ראשון הטמפרטורות ירדו שוב ויהיה קר מהרגיל.
למרות החשש לעלייה מחודשת בתחלואה, לא חלה עלייה במספר בדיקות הקורונה הנערכות מדי יום. לפי נתוני משרד הבריאות אתמול נערכו 64,471 בדיקות וביום שני עמד המספר על 79,343. זאת, לעומת יותר מ-400 אלף ביום בשיא הגל החמישי, במחצית השנייה של חודש ינואר.
אייאקס. למרות שהיא נחשבת כאחת מקבוצות הכדורגל הטובות ביבשת, אייאקס, שהובילה כבר במשחק הראשון בחוץ בליגת האלופות מול בנפיקה ליסבון, ספגה אמש בסיכום שני המשחקים לליסבון שעלתה על חשבונה לרבע גמר ליגת האלופות.
בן 38 כמעט מצא את מותו לאחר טיפול שיניים ברשות הפלסטינית.
צוקרברג הכריז: ה-NFT בדרך לאינסטגרם.
25 אלף דולר וזה שלכם: כך תוכלו לטוס במטוס פרטי בדרך לחופשה הבאה שלכם.
קר לכם? תחשבו על האבוקדו, שאירוע מזג אוויר קיצוני אחד יכול לסיים את מחזור חייו. מסתבר שיש פתרון יצירתי.