רבבות בהלוויית הרב חיים דרוקמן: "היית שר החינוך האמיתי של מדינת ישראל"

כ-60 אלף איש הגיעו בגשם סוחף להלווייתו של הרב חיים דרוקמן בבית העלמין משואות יצחק. דרוקמן (90) הלך לעולמו אמש לאחר שחלה בקורונה. בין ההמונים שהגיעו להיפרד מהרב שהיה ממנהיגי הציונות הדתית, היו נשיא המדינה הרצוג וראש הממשלה המיועד נתניהו, ראש הממשלה לשעבר, נפתלי בנט; שרים ובהם שר הביטחון, בני גנץ, שהיה תלמידו של הרב; חברי כנסת, הרבנים הראשיים ותלמידי מוסדות הציונות הדתית.
דרוקמן היה חתן פרס ישראל. הוא נחשב ל"זקן הרבנים" בציבור הדתי-לאומי. הוא עמד בראש ישיבת אור עציון שביישוב מרכז שפירא והיה נשיא מוסדותיה, ונוסף על כך כיהן, בין השאר, כחבר הנהלת תנועת הנוער בני עקיבא, כיו"ר מרכז הישיבות והאולפנות שלה וכנשיא איגוד ישיבות ההסדר. בעבר היה ממובילי תנועת ההתיישבות "גוש אמונים" וראש מערך הגיור הממלכתי במשרד ראש הממשלה – וגם חבר כנסת וסגן שר הדתות מטעם המפד"ל.
כתבנו לענייני דתות קובי נחשוני מוסיף: "בעיניי מה שמאפיין יותר מכל את הרב זו אהבת האדם שלו, העין הטובה כלפי כל אחד שעמד מולו והאמון המוחלט שנתן בו - התייחסות שהייתה חפה לחלוטין משיפוטיות ומציניות. בזכותה הוא הצליח לגעת בקהלים רחבים ומגוונים כל כך ובזכותה גם זכה בפרס ישראל. מצד שני, בגלל אותה גישה, שביטאה לעתים תמימות יתר, נגרמו גם הטעויות הפוליטיות והציבוריות של הרב דרוקמן, כאשר האמון שנתן באנשים הביא אותו לעמוד כפסע מהכשרת ממשלת ימין בתמיכת מנסור עבאס, וגם - להבדיל - להתרשל בטיפול ברבנים שפגעו מינית בתלמידיהם".

2 צפייה בגלריה
בן גביר, בנט ונתניהו בהלוויית הרב דרוקמן
בן גביר, בנט ונתניהו בהלוויית הרב דרוקמן
בן גביר, בנט ונתניהו בהלוויית הרב דרוקמן
(צילום: בראל אפרים)

2 צפייה בגלריה
הרב חיים דרוקמן
הרב חיים דרוקמן
הרב חיים דרוקמן
(צילום: קובי גדעון, לע"מ)

סיפורי היום

הכנסת נערכת למרתון חקיקה. לפיד: "ממשלת טירוף מלא", נתניהו: "ממריד את הציבור". המועמדים לתפקיד יו"ר הכנסת לאחר התפטרות יריב לוין שייתכן שימונה לשר המשפטים: אוחנה, אקוניס, אמסלם וקיש.
ח"כ משה סולומון מהציונות הדתית אומר את ההפך מחברי סיעתו סטרוק ורוטמן: "אתנגד להצעות חוק שמפלות אזרחים בישראל". בנק דיסקונט הודיע כי לא יעניק אשראי לעסק או גוף המפלה לקוחות על בסיס דת, גזע, מין או נטייה מינית.
המשבר ביהדות התורה: גולדקנופף מוותר על החברות בקבינט "למען השלום והאחדות".
ראש ממשלת ההבהרות: נתניהו נאלץ לפרסם 4 הודעות הבהרה ביממה - האחרונה על דברי בנו יאיר שאמר כי "בכירי הפרקליטות והמשטרה בגדו. תסתכלו מה העונש על זה - לא כלא".
כאוס הדרכונים ותעודות הזהות נמשך: "אנחנו שבויים בידי לשכות האוכלוסין".

מה צפוי מחר

בבית המשפט בירושלים יימשך משפטו של בנימין נתניהו בתיקי האלפים.
בקואליציה העתידית שואפים להעביר עד מחר בקריאה שנייה ושלישית במליאת הכנסת את החוקים שתככנו להעביר עד הקמת הממשלה שצפויה להתקיים ביום חמישי.
יריב לוין הודיע בישיבת הנשיאות שיתפטר מחר מתפקיד יו״ר הכנסת. על לוין להתפטר עד 11:00 כיוון שהתפטרותו תיכנס לתוקף תוך 48 שעות וביום חמישי בשעה 11:00 בכוונת בנימין נתניהו שממשלתו תושבע.

התחזית

מחר יהיה מעונן חלקית, ומיום רביעי אל תוך סוף השבוע הטמפרטורות יעלו בהדרגה ומזג האוויר יהיה יציב.

מה חיפשו היום בגוגל?

החרמון. בפסגת המפלס העליון של ההר ירדו במהלך הלילה האחרון (בין ראשון לשני) חמישה סנטימטרים של שלג, והשלג נמשך עד לשעות הצהריים. האתר היה פתוח למבקרים ללא תשלום.
ממצלמת הרחפן: השלג כיסה את החרמון
(צילום: Droneimagebank.com)


סיפורים מומלצים שאולי פספסתם

שנה לאחר התכנון המקורי, החשמלית הייעודית של קיה כאן.
אספנו עבורכם את הדילים של הרגע האחרון לליל הסילבסטר.
טורו המרגש של דורון אלמוג: אני אבא שטיפל 23 שנים בבנו כאילו מעולם לא הפסיק להיות תינוק.
וממחקר חדש עולה כי בני אדם לבשו פרוות דובים לפני כ-300 אלף שנה.