1.פייזר משפרת עמדות. עושה רושם שפייזר ומודרנה - נכון לעכשיו - הן המתמודדות העיקריות על אישור סופי ראשון לחיסון נגד קורונה. החברה הודיעה היום כי יעילות החסון מגיעה ל-95% והיא צפויה להגיש בקשה לאישור חירום בתוך ימים. תופעות הלוואי שנמצאו בחיסון היו קלות עד בינוניות וחלפו תוך כמה שעות עד ימים, וכללו חום, אדמומיות במקום ההזרקה, כאב באזור ההזרקה, חולשה ועייפות.
יעילות החיסון הייתה עקבית בין כל המשתתפים ממוצאים שונים, ללא תופעות לוואי משמעותיות, מסרה החברה, ומה שלא ידענו מההודעה הקודמת - היעילות בקרב מבוגרים מעל גיל 65 הנמצאים בסיכון מוגבר ללקות במחלה קשה הייתה מעל 94%. שלשום פרסמה מודרנה כי יעילות החיסונים שלה 94.5%. אז מי תשלים את החיסון - ואיזה יגיע ראשון לישראל? ייתכן שבסוף שניהם.
לקריאה נוספת

2. גם כבוד לשכול כבר אין. כמה מתומכי ראש הממשלה הפגינו אתמול מול בית משפחת פרקש בקיסריה, ששכלה את בנה הטייס, סרן תם פרקש ז"ל, במלחמת לבנון השנייה. המפגינים מחו על כך שהמשפחה אפשרה לפעילי שמאל להפגין מגג ביתה, הממוקם סמוך לבית נתניהו. בהפגנה, שאורגנה ברשתות החברתיות, נאמר, בין היתר: "זה שאיבדתם בן לא מקנה לכם את הזכות לארח אנרכיסטים. נהיה פה כל עוד תעשו זאת".
אורלי לב, המפגינה ששלהבה את המפגינים מחוץ לבית משפחת פרקש, תועדה אומרת: "הם איבדו בן - אז מותר להם להשמיץ את ראש הממשלה. למה? הם היחידים שאיבדו בנים?". רק בחלוף שעות ארוכות הגיע גינוי מהליכוד. "כמי שחווה על בשרו את ייסורי השכול, רה"מ מקפיד לכבד את תחושת האובדן – וכך חייבים לנהוג כולם, מימין ומשמאל". לקראת שמונה בערב גינה ראש הממשלה ישירות את האירוע: "כאח שכול אני מתקשה לשמוע את האמירות שאחי יוני שנפל במערכות ישראל ״יוני היה מתבייש בך" ולכן כשאני שומע אמירות כאלו, מכוונות לאחרים כמו שנעשה בקיסריה אני מגנה את זה בכל תוקף".
"למה? הם היחידים שאיבדו בנים?"

לקריאה נוספת

3. דני אבדיה כובש את ה-NBA. הלילה ב-03:00 זה קורה. דני אבדיה ייבחר בדראפט וישחק ככל הנראה בעונה הבאה בליגה הטובה בעולם. ישראל שולחת לראשונה בהיסטוריה את אחד השחקנים הבכירים במאגר שעומד בפני קבוצות ה-NBA, הוא צפוי להיבחר בעשירייה הראשונה והיו פרשנים שאפילו הימרו שהשחקן בן ה-19 יהיה הראשון בסדר הבחירה. אבדיה יהיה הישראלי השלישי שישחק בליגה - 11 שנה אחרי עומרי כספי.
אבדיה גדל בקיבוץ בית זרע. בגיל 9 החל לשחק כדורסל בבני הרצליה ובגיל 13 עבר למכבי תל אביב. לאחר שבקיץ 2017 זכה באליפות הנוער, החליט לשחק בנבחרת ישראל ולא בסרביה - מולדתו של אביו. בחלוף השנים הפך אבדיה לאחד הבולטים במדי מכבי תל אביב. הלילה כולנו מחכים לשמוע את אדם סילבר, קומישנר הליגה הטובה בעולם, קורא בשמו כמה שיותר מוקדם.
לקריאה נוספת

את חיים (שם בדוי) פגשתי ברחוב שטוף שמש ברמת-גן בתחילת חודש מאי. כבר מרחוק הוא צעק: "לא לפחד ממני. החלמתי מקורונה ויש לי נוגדנים בדם". כמובן, עדיין שמרנו על עטיית מסכות ונמנענו מלחיצת ידיים. זו הייתה הפעם הראשונה שפגשתי ודיברתי ארוכות מחוץ לבית החולים עם מישהו שהחלים מקורונה קשה. חיים הוא גבר בתחילת שנות ה-40 לחייו, גר בניו-ג'רזי. לדבריו, שכב במיטה באפיסת כוחות מוחלטת במשך 3 שבועות, סבל מחום גבוה וחווה הזיות. ורק כעבור חודש וחצי מתחיל לחזור למיטבו. תהיתי האם הוא פונה לבית החולים. תשובתו השאירה אותי עם פה פעור. "מי שפונה לבית החולים – מת". וזה בארה"ב במאה ה-21!
נזכרתי במגפות רבות בהיסטוריה, בפחד מרופאים ובתי חולים, שאכן באותה תקופה לא היו יכולים לסייע רבות. אבל חיים גר בניו-ג'רזי. הוא התקשר לרופא, שחשש לבדוק אותו ונתן לו עצות בטלפון במהלך כל התקופה. מה שחשוב, שהוא המליץ על מעקב אחר רמת החמצן בדם (ריווי חמצן) ועל טיפול בתוספת חמצן. חיים השיג מד ריווי חמצן ומחולל חמצן והשתמש בטיפול זה.
במהלך מרץ-אפריל היה גל קורונה גדול מאוד בארה"ב ככלל, ובניו-ג'רזי בפרט. מערכת הבריאות בארה"ב לא הייתה מוכנה. מראות דומים ראינו באותה תקופה גם באיטליה, ספרד ומדינות נוספות, אך לא בגרמניה ולא ביפן, דרום קוריאה ועוד. כשמסתכלים על עקומת מספר חולי קורונה מאושפזים בארה"ב רואים בבירור 3 גלים בולטים. הגל הנוכחי הוא גדול וממושך במיוחד. למרות זאת, התמותה מקורונה כיום נמוכה בהרבה. מערכת הבריאות התארגנה והתאימה את עצמה. חיים הבריא. צריך להבריא את מערכת הבריאות. היא חייבת להיות מוכנה לכל האתגרים, לרבות, למגפות שכבר בדרך. חולים לא צריכים לשלם את מחיר הזנחת המערכת.

בחודש פברואר אובחן בישראל חולה הקורונה הראשון. תשעה חודשים עברו ובישראל כבר נדבקו למעלה מ-326 אלף תושבים בקורונה. 2,737 חולים נפטרו. בחמש ערים אובחנו מאז פרוץ המגפה למעלה מ-10,000 נדבקים. בירושלים מספר הנדבקים עומד על יותר מ-45,800, בבני ברק 25,681, באשדוד 12,731, בתל אביב יפו 11,065 ובמודיעין עילית 10,994.
לאחר מכן ברשימה נמצאו פתח תקווה עם 8.056 נדבקים בתשעת החודשים האחרונים, בית שמש עם 7,880, נתניה 7,261, באר שבע 6,046, ביתר עילית 5,968, חולון 5,909, חיפה 5,812, ראשון לציון 5,610 ואלעד 5,583.
ויש גם ערים שבהן אובחנו פחות מ-500 נדבקים מאז פברואר. מדובר באריאל (332), נשר (337), יקנעם עילית (373), טירת כרמל (409), מעלות תרשיחא (417) וחריש (447).

אוהבים את תוכנית הריאליטי "הישרדות"? חבל, כי שתי סופות טייפון שהתחוללו בפיליפינים בימים האחרונים הרסו כליל את האי שבו מצולמת התוכנית.
1 צפייה בגלריה
אתר המחנה של "הישרדות"
אתר המחנה של "הישרדות"
אתר המחנה של "הישרדות"
(.)
"אביא לך אבנים מהירח". בועז שרעבי לא ידע כנראה שיקחו את זה ברצינות. סין העבירה ביום שלישי משגר רקטות ענק לקראת שיגור משימה שאמורה להביא חומרים מהירח, לראשונה אחרי ארבעה עשורים.
את צילומי הנוף היפים ביותר לשנת 2020 אתם חייבים לראות.