מדליה היסטורית בהתעמלות: ארטיום דולגופיאט זכה בזהב בתרגיל הקרקע

17 שנה אחרי מדליית הזהב של גל פרידמן, ארטיום דולגופיאט ניצח בגמר האולימפי, זכה במדליה היסטורית בהתעמלות ועמד בראש הפודיום. דולגופיאט עלה רביעי וסיפק תרגיל מצוין עם אלמנטים קשים ונחיתות טובות. לאחר מכן מעד קלות בנחיתה ויצא מהמשטח, אך סיים את התרגיל בצורה מצוינת ונחת מושלם. המתעמל קיבל ציון של 14.933 נקודות - בדיוק כמו ריידרליי זפאטה הספרדי, אבל סיים ראשון בגלל דרגת הקושי הגבוהה.
המתעמל בן ה-24 הוא בסך הכל הישראלי השלישי שמעפיל לגמר אולימפי בהתעמלות מכשירים אחרי פאבל גופמן, שעשה זאת באתונה בקרב-רב באתונה 2004, ואלכס שטילוב שהעפיל לשני גמרים בקרקע בבייג'ינג 2008 ולונדון 2012. "אין לי מילים, אני בשמיים. תודה רבה לכולם על הכל, גם למי שקם בארבע לפנות בוקר לראות אותי במוקדמות", אמר בהתרגשות. רבים בירכו את דולגופיאט על הישגו ובהם ראש הממשלה בנט ונשיא המדינה הרצוג.
ולא רק הוא. אמנם ללא מדליה אבל חנה קנייזבה-מיננקו סיפקה הופעה מרשימה בטוקיו וסיימה שישית בגמר הקפיצה משולשת, לא רע בכלל בשביל אתלטית שעלתה לאולימפיאדה ברגע האחרון. בריו 2016 היא סיימה חמישית ובלונדון 2012 סיימה רביעית. הישראלית בת ה-31 התחילה מצוין את הגמר וקבעה את תוצאת השנה שלה כבר בקפיצה הראשונה שלה - 14.52 מטר. בקפיצה השנייה שלה היא שיפרה ל-14.60 והתברגה לבסוף בשישייה הראשונה, בהחלט הישג מרשים לכל הדעות.
יולימר רוחאס מוונצואלה, שהייתה לפני כן המועמדת למדליית הזהב, קבעה בקפיצה האחרונה שלה שיא עולם מדהים של 15.67 מטר, 17 סנטימטר יותר מהשיא הקודם של אינסה קראבץ האוקראינית מ-1995.
ברגע השיא של המשחקים האולימפיים עד כה, לאמונט ג'ייקובס מאיטליה הדהים את כל הפרשנים, כשסיים ראשון בגמר ה-100 מטר. ג'ייקובס חצה את קו הסיום אחרי 9.80 שניות והשאיר מאחור לא מעט תותחים כבדים, בדרך להפוך לאירופאי הראשון מאז 1980 שעומד בראש הפודיום.
1 צפייה בגלריה
ארטיום דולגופיאט לאחר הזכייה במדליה
ארטיום דולגופיאט לאחר הזכייה במדליה
ארטיום דולגופיאט לאחר הזכייה במדליה
(צילום: אורן אהרוני)
לקריאה נוספת

פרופ' בליצר: "לא נוכל לחכות לחיסונים החדשים נגד זן הדלתא"

חיסון שלישי כמה שיותר מהר, החלה מלאה של התו הירוק ולא להיות שאננים - אלו ההמלצות של פרופ' רן בליצר, ראש קבינט המומחים ב"מגן ישראל" בריאיון לאולפן ynet. "אנשים קצת נתקעו במחשבה בחודש אפריל - אז היה די בחיסונים. בנקודה שבה אנחנו נמצאים היום, החיסונים מגנים ממוות וממחלה קשה, אבל זה לא מספיק כי הם לא מגנים מהידבקויות, ואלו ממשיכות ומכפילות את עצמן".
ואילו מידע ראשוני ממחקר שעדיין מתקיים מצביע על כך שמנה שלישית של חיסון הקורונה מקפיצה את הנוגדנים נגד הנגיף המקורי ונגד הווריאנט האנגלי פי 5־10 בהשוואה לרמתם אחרי החיסון השני – כך עולה מתגובה רשמית של חברת "פייזר" לפניית "ידיעות אחרונות" שפורסמה הבוקר.
מבצע מתן החיסון השלישי נגד קורונה נמשך הבוקר, לאחר ששלשום התחסנו נשיא המדינה יצחק (בוז'י) הרצוג ורעייתו מיכל. מנכ"ל משרד הבריאות פרופ' נחמן אש, שהתחסן גם הוא במנה השלישית, אמר אמש כי מבצע החיסון לבני ה-60 ומעלה במנה השלישית הוא "צעד חשוב שאנו נוקטים במדינת ישראל, שנועד להגן על האוכלוסייה המבוגרת מפני הידבקות בנגיף בקורונה ומפני מחלה קשה. אני קורא למי שמשתייך לקבוצת גיל זו ללכת ולהתחסן".

פרופ' בליצר: מספר החולים הקשים מכפיל עצמו תוך שבוע וחצי
(צילום: משה מזרחי)

לקריאה נוספת

בנט: "התקציב הפעם לא משרת אינטרס של מגזר מסוים"

אחרי שלוש שנים מאז האישור האחרון, מכונסת הממשלה ה-36 לדיון והצבעה על תקציב המדינה ל2021-2022. ראש הממשלה נפתלי בנט נשא דברים בפתח הישיבה וציין בין היתר בדבריו כי "התקציב הפעם לא משרת אינטרס של מגזר כזה או אחר אלא של כל מדינת ישראל".
"לאחר שלוש שנים שמדינת ישראל פועלת בלי תקציב, הכלי הבסיסי ביותר לניהול מדינה, אנחנו מביאים היום לאישור הממשלה את תקציב 2021-2022. זהו תקציב של השקעה בעתיד, תקציב של צמיחה", אמר ראש הממשלה בנט. "אנחנו משקיעים בתחבורה ציבורית יעילה, בתשתית אינטרנט וטכנולוגיה, חינוך איכותי לילדינו, במערכת הבריאות שלנו, בחיילים שלנו שיצוידו במערכות הטובות ביותר כדי להתמודד ולגבור על אויבינו".
שר האוצר ליברמן אמר לפני תחילת ישיבת הממשלה כי "כמי שמלווה תקציבי מדינה מ-1996, אני אומר לכם שנעשתה פה עבודה מאומצת ויסודית שכמותה לא ראיתי. להביא את כל העבודה הענקית הזאת היה מאוד לא פשוט. אני מאוד מעריך את אנשי משרד האוצר, המשפטים, ראש הממשלה, ראש הממשלה החליפי, כל מי שעזר ועבד. אני לא אשבור את כללי הז'אנר, גם היום תראו משברים ודיונים אל תוך הלילה ולקראת הבוקר אבל בסופו של דבר נאשר את התקציב, שלא יהיה ספק לאף אחד".


השרה פנינה תמנו שטה: הושגה פשרה בנוגע לתקציב
(צילום: ליהי קרופניק, משה מזרחי)

מחר תתמודד בגמר בריצת 5,000 מטר סלאמוויט באיולין-טפרי – הרצה הישראלית הראשונה שעלתה לגמר אולימפי מאז אסתר רוט ב-1976.
היום החל עומס חום כבד, שילך ויגבר לאורך השבוע. צפוי להיות יבש עם טמפרטורות גבוהות מהרגיל. במישור החוף צפויות בהמשך השבוע 35 מעלות - נתון חריג ביחס לקיץ, ובפנים הארץ צפויות הטמפרטורות להגיע ל-40 ויותר.
בכל יום בשבוע האחרון מאובחנים עשרות חיוביים לקורונה, שחזרו לישראל מטורקיה. בטורקיה עצמה חל זינוק בשבוע שעבר במספר המאובחנים ועל פי אתר worldometers, המרכז את נתוני הקורונה מרחבי העולם, בשבעת הימים האחרונים אובחנו במדינה 139,667 חיוביים לנגיף, לעומת 65,339 בשבוע קודם לכן. מדובר בעלייה של 117%.
הגל התחלואה הקשה ביותר בטורקיה היה בחודש אפריל, אז אובחנו מעל 60 אלף מאובחנים ביום. מאז חלה ירידה, אך למרות זאת אובחנו אלפים מדי יום במדינה. בימים האחרונים כאמור חלה עלייה חדה ואתמול אובחנו במדינה 22,332 מאומתים חדשים.
בחודש יולי מתו בטורקיה 1,600 חולי קורונה, 79 מהם אתמול.
שגיא מוקי. הג'ודוקא, שאיכזב ביום הקרבות שלו בטוקיו עם הדחה מוקדמת כבר בשמינית הגמר ועורר לא מעט ביקורות, השתתף במשחקים הקבוצתיים בהן זכתה הנבחרת הישראלית במדליית ארד. הוא עלה לקרב מול מיכאיל איגולניקוב וזיכה את ישראל בנקודה הראשונה שלה. "יחד עשינו את זה. זה לא היה קורה אם כל אחד מאיתנו לא היה נותן את הכל. הבנו עכשיו שאנחנו אחת מהנבחרות הגדולות בעולם".
עשור אחרי האביב הערבי, תוניסיה נמצאת במשבר הגדול ביותר שידעה מאז: הפגנות ברחובות, פיזור הפרלמנט ופיטורי ראש הממשלה. ליעד אוסמו עושה סדר. הכותרת, הפודקאסט היומי.
כבר אין שם תנינים: יצאנו לטבול בעין אביאל.
(צילום: שמיר אלבז, משה מזרחי)
כחולית בהפתעה: מין פולש התגלה בכנרת.
ורקטות נגד טנקים ממלחמת ששת הימים אותרו בחפירות הרכבת הקלה בירושלים.