הישורת האחרונה. יומיים עד לפתיחת הקלפיות בבחירות הרביעיות מזה כשנתיים, והמפלגות מעלות הילוך. נתניהו מתמקד בכלכלה, לפיד עוסק ב"חזרה לשפיות", בנט שם דגש על "תוכנית סינגפור" וסער - בשיבה לימין של בגין ושמיר.
2 צפייה בגלריה
בחירות 2021 קלפי קלפיות צה"ל מצביעים הצבעה
בחירות 2021 קלפי קלפיות צה"ל מצביעים הצבעה
בחירות 2021 קלפי
(צילום: AP)
ברשימה המשותפת ממשיכים בחוגי הבית המצומצמים, בש"ס הרבנים מאיישים את מוקדי הטלמרקטינג, ביהדות התורה ישלחו משאיות לערים חרדיות, ליברמן יחזור על ההתחייבות לממשלה ללא חרדים, במפלגת העבודה ימשיכו לשחק על הקלף המרכזי – "היושרה של מיכאלי" אל מול האחרים, מפלגת הציונות הדתית הכריזה כבר בחמישי האחרון על "מבצע ששת הימים", בכחול לבן רוצים להדגיש את תוצאות הסקרים שמראים כי מערכת בחירות חמישית בפתח ובמרצ ממשיכים את זעקת הגעוואלד.
הבליץ האחרון: רגע לפני הבחירות - ריאיון באולפן עם גדעון סער יו"ר תקווה חדשה
(צילום: שמוליק דודפור)
מרבית ראשי הסיעות הגיעו היום לריאיון באולפן ynet. יאיר לפיד יו"ר יש עתיד אמר כי "יש גוש של שינוי, אנחנו בישורת האחרונה במאבק על ה-61", ושוב נמנע מלהגיד שהוא המועמד של המחנה לראשות הממשלה. יו"ר תקווה חדשה גדעון סער סער באולפן ynet: "אביא את בנט ונשלח את נתניהו הביתה"
יו"ר תקווה חדשה גדעון סער טען כי רק הוא יוכל להרכיב ממשלה בלי נתניהו: "באיזה סרט לפיד יקים ממשלה? זה להשלות את הציבור". על הירידה בסקרים אמר: "המגמה מתחילה להשתנות". סער הבהיר כי לא יישען על המפלגות הערביות.
יאיר לפיד שובר שתיקה באולפן ynet
(צילום: שמוליק דודפור)
ואילו שר האוצר כץ רמק באולפן כי "הסכם הרוטציה היה מצ'וקמק, אסור היה לחתום עליו", האשים את גנץ בפיזור הכנסת - אך הפנה גם ביקורת כלפי נתניהו כשאמר שאסור היה לחתום על ההסכם של ממשלת האחדות.
לקריאה נוספת
הפרקליטות סגרה את התיק נגד אפי נוה והשופטת כרייף שהתחייבה לפרוש. תיק "מין תמורת מינויים" נסגר כשהשופטת אתי כרייף התחייבה לא לשפוט עוד.
2 צפייה בגלריה
אפי נוה ואתי כרייף
אפי נוה ואתי כרייף
אפי נווה ואתי כרייף
(צילום: עידן מילמן, אתר בתי המשפט)
המשנה לפרקליט המדינה לעניינים פליליים עו"ד שלמה (מומי) למברגר קבע כי אין סיכוי סביר להרשעה בתיק זה, וכי על אף ממצאים עובדתיים קשים שעלו מן החקירה - ממצאים העולים לכאורה כדי מעשים פליליים - יש לגנוז את התיק. למברגר ציין כי השיקול המרכזי שהוביל לסגירת התיק הוא אופן השגת הראיות בתיק - מטלפון הנייד של נוה, שנפרץ.
כזכור, בדצמבר 2019 הודיעה הפרקליטות לנוה כי הוחלט לשקול להעמידו לדין בעבירות של לקיחת שוחד ומרמה והפרת אמונים. אז נמסר גם לשופטת בית משפט השלום, אסתר כרייף, כי הוחלט לשקול להעמידה לדין בעבירות של מתן שוחד והשמדת ראיה, ובכפוף לשימוע שייערך להם. ההחלטה התקבלה על ידי פרקליט המדינה לשעבר, שי ניצן, שאימץ את המלצת פרקליטות המחוז והמשנה לפרקליט המדינה (עניינים פליליים).
הטענה היתה כי בין השניים התקיימה מערכת יחסים אינטימית, ובד בבד כרייף ביקשה מנוה לפעול ולהתערב בעניינה, ולקדם את בחירתה לשיפוט במספר רב של הזדמנויות. נוה, נטען, פעל בעניינה מול חברי הוועדה לבחירת שופטים תוך שהוא מצוי בניגוד עניינים.
לקריאה נוספת
פעימת הקלות רביעית. הקורונה עדיין כאן למי ששכח והיום התרחשו שלושה מהלכים משמעותיים: תחילת הליך יישום הבדיקות המהירות, הפעימה הרביעית בהקלות ובמגבלות ופתיחת נתב"ג.
פרויקטור הקורונה פרופ' נחמן אש הציג היום תמונת מצב אופטימית. הוא שב על ההנחיות לליל הסדר: עד 20 אנשים במבנה ועד 50 בחוץ. מאמצים להגביר את הבדיקות המהירות. מו"מ מול מדינות אחרות להכרה הדדית בחיסונים.
ראש מטה מגן ישראל תומר לוטן: האתגר הגדול – פסח, אחסן את ילדיי
(צילום: שמויק דודפור)
מנהל "מגן ישראל", תומר לוטן, אמר כי במערכת הבריאות יעקבו בדאגה בשבועות הקרובים אחר נתוני הקורונה בעקבות חג הפסח והבחירות. "אנשים התחילו להוריד מסכות, להתחבק ולהתנשק - אבל אנחנו עוד לא שם". בריאיון לאולפן ynet אמר היום משה בר סימן טוב, מנכ"ל משרד הבריאות לשעבר: "התוצאות מפתיעות את כולנו". לשאלה אם הוא היה פותח עכשיו את נתב"ג, בהתאם להחלטת בג"ץ, אילו היה עדיין בתפקיד מנכ"ל משרד הבריאות, השיב: "כנראה שלא. יש עדיין כמה סיכונים, והמרכזי שבהם הוא הווריאנטים. השאלות הן מה יגיע מחו"ל, מה יכול לשנות את מפת התחלואה".
הערב פורסם כי 287 ישראלים קיבלו תשובה חיובית בבדיקה לגילוי הנגיף. מקדם ההדבקה ירד ל-0.62. לצד נתוני התחלואה המעודדים, מיליון ו-75 אלף ישראלים בני 16 ומעלה טרם התחסנו.

לקריאה נוספת
מחר צפויים להגיע לאולפן ynet לריאיונות קצרים יממה לפני הבחירות המתמודדים הבאים: נפתלי בנט, בני גנץ, בצלאל סמוטריץ' ומרב מיכאלי.
התחזית השבוע צפויה להיות הפכפכה, דבר שמאפיין את העונה. מחר צפוי להיות מעונן, ולמרות ירידה קלה בטמפרטורות וסיכוי לטפטוף, עדיין יהיה חם.
הפנים המוסתרות על ידי המגפה. ו.ק. בן 42 צריך לעבור בדיקת קיבה – גסטרוסקופיה. הוא סובל מתחושת מלאות ברום הבטן ומירידה במספר הכדוריות האדומות בדם. פעולת גסטרוסקופיה מתוכננת להתבצע בהרדמה. עקב תור ארוך, המועד לבדיקה נקבע לעוד 3 חודשים. כל בוקר הוא מתעורר עם מחשבה אחת טורדנית במוחו: "יתכן שיש לי סרטן בקיבה." וכך מדי יום ביומו הוא יצטרך לחיות בהמתנה מתוחה עוד 3 חודשים.
א.מ. בן 83, בריא בדרך כלל, המתין לתור לניתוח קטרקט. ראייתו נחלשה בהדרגה. הוא פנה לבית החולים פעמים חוזרות, אך הצליח לקצר את התור ל-7 חודשים. בבית החולים נאמר לו שזה המועד האפשרי הקרוב ושאחרים מחכים 10 חודשים ויותר. לרוע מזלו, הוא נתקל ברגלו בכיסא, בו לא הבחין עקב לקות הראייה בגלל הקטרקט, מעד ושבר את רגלו. עכשיו הוא מרותק לכיסא גלגלים ועדיין ממתין לניתוח.
כבר מעל לשנה כל המדינה מדברת על מגפת הקורונה, התקשורת כותבת על הקורונה ובשל כך, הפוליטיקאים מתייחסים רק לקורונה. רוב החולים הזקוקים לטיפול רפואי, אלה שממתינים בתורים בלתי נסבלים לבדיקות ולניתוחים, לבדיקת רופא במחלקה לרפואה דחופה-מיון, מוסתרים על ידי המגפה. סבלם לא "אטרקטיבי" מספיק להפוך לנושא הבחירות.
הרפואה הישראלית, שעמדה בשלושה גלים של קורונה במקצועיות ובהקרבה, עלולה למצוא את עצמה מול שוקת שבורה מיד אחרי הבחירות.
מ.ח. בת 54 לא מסוגלת ללכת למרחקים ארוכים עקב בעיה בברך. היא כמעט לא יוצאת מהבית, לא מטיילת ולא פוגשת חברות. היא זקוקה לניתוח החלפת ברך. התור לניתוח נקבע לשנת 2022.
היא תהיה נכה כל השנה הנוכחית עד אשר יגיע תורה. כמוה גם אלפים, ועשרות אלפים כמו א.מ. יהיו נכים, ועוד אלפים יסבלו כמו ו.ק., עד שמיליוני אזרחי ישראל יצביעו על נושא הבריאות.
אסטוניה הפכה בימים האחרונים למדינה שבה מאובחנים הכי הרבה חיוביים לקורונה ביחס לאוכלוסייה. כך עולה מנתוני אוניברסיטת אוקספורד.
בסך הכול אובחנו באסטוניה מאז פרוץ המגפה למעלה מ-95 אלף חיוביים לקורונה ו-780 חולים מתו, במדינה שבה כ-1.3 מיליון תושבים. מבחינת מתים למיליון המצב בישראל פחות טוב מאשר באסטוניה מאז פרוץ המגפה.
אבל במדינה הבאלטית, שבה אובחנו פחות מ-5,000 חיוביים עד תחילת נובמבר, המצב בשבועות האחרונים החמיר מאוד וב-11 במרץ אובחנו במדינה 1,956 חיוביים לנגיף – כלומר יותר משליש מאשר כל החיוביים ממרץ 2020 עד נובמבר.
למעשה, מאז תחילת החודש אובחנו במדינה כ-30 אלף חיוביים לנגיף, כלומר כשליש מסך כל המאובחנים. בנוסף, נרשמו כ-200 מקרי מוות.
דייוויד וורן. למה? בגלל הדודל של גוגל שציין את יום הולדתו של וורן, שהלך לעולמו ב-2010 בגיל 85. וורן היה מדען אוסטרלי, שהמציא את הקופסה השחורה המשמשת להקלטה ותיעוד בתא טייס ומסייעת בחקירת אירועי תאונה אווירית. הקופסה השחורה מקליטה על גבי סרט מגנטי מידע בכל טיסה סדירה, והוא פרסם את המצאתו ללא בקשת תמורה ובלי שרשם פטנט, כך שלא הפיק כל רווח מהמצאתו.
זוכרים את "צל של אמת" על רצח תאיר ראדה? המבקרת שלנו סבורה שהסרט "צל כבד" בוחר בחמלה ומשחרר את א"ק מהבושה.
מתוך צל כבד
(באדיבות כאן)
היא הכניסה לחיינו את ההאשטאג, המריאה לחלל, התרסקה עם Vine וגרמה לדונלד טראמפ להתמכרות. יומולדת 15 שמח לטוויטר.
מבצע "שינוי כיוון" של פיקוד הצפון : סמג"דית סילקה חתולה ושני גורים מבסיס, השלושה חזרו למגורים
ורגע לפני שהולכים לקלפי - פרק מיוחד של "הכותרת", פודקאסט האקטואליה היומי של ynet: בחירות 2021 - הלופּ והסיוט.