הכל מתחיל ונגמר בניר אורבך. ניר מי?

אז יאיר לפיד הודיע אתמול בלילה לנשיא כי עלה בידו להרכיב ממשלה (בראשות נפתלי בנט ואז בראשותו) וכבר יש מי שמנסה לסכל את הקמת הממשלה הזו. לאורך כל היום יו"ר ימינה בנט ממשיך בניסיונות לצופף שורות בקרב חברי סיעתו ולסכל את ניסיונותיו של ראש הממשלה בנימין נתניהו למנוע את הקמתה של ממשלת הרוטציה.
בצהריים נפגש בנט בביתו עם חבר הכנסת ניר אורבך מימינה, שמסתמן כעת כמתלבט המרכזי בסיעה - ואף משך בבוקר את חתימתו מהדרישה להחלפת יו"ר הכנסת יריב לוין במיקי לוי מיש עתיד. לאחר הפגישה, אמרו גורמים בימינה ובתקווה חדשה - בניגוד לעמדה הראשונה של יאיר לפיד - כי ההצבעה על יו"ר הכנסת המיועד ממפלגתו של לפיד תתקיים רק ביום השבעת הממשלה.
אחרי פגישתו עם בנט צייץ אורבך בטוויטר: "נפתלי ואני הולכים יחד בדרך נאמנה ומשותפת מזה שנים ארוכות. הצטרפתי לימינה בראשות נפתלי בנט עם הסתכלות ארוכת טווח לטובת מדינת ישראל. אעשה הכל כדי שזה יצליח". בינתיים, יו"ר סיעת הרשימה המשותפת, אחמד טיבי, העביר ליו"ר הכנסת לוין מכתב שבו ביקש כי בישיבה הקרובה תוצב על סדר היום ההצבעה על יו"ר הכנסת - אך עושה רושם שימינה לא תצטרף אליהם וכך לוין יוותר בתפקידו.
מטרת ההחלפה היא להקדים ככל האפשר את כינוס המליאה שבה תיערך ההצבעה על אישור הממשלה, ובכך לצמצם את מרחב ההזדמנויות של נתניהו והליכוד לפירוק ימינה ותקווה חדשה. עם זאת, בהנחה שאורבך יתנגד להקמת הממשלה ולא יתפטר מהכנסת, ממילא אין לגוש השינוי רוב של 61 ח"כים להקמת הממשלה - כך שהחלפת יו"ר הכנסת לא תסייע לגוש השינוי.
2 צפייה בגלריה
יאיר לפיד ונפתלי בנט לאחר חתימת ההסכם להרכבת ממשלה חדשה
יאיר לפיד ונפתלי בנט לאחר חתימת ההסכם להרכבת ממשלה חדשה
יאיר לפיד ונפתלי בנט לאחר חתימת ההסכם להרכבת ממשלה חדשה

ירי לעבר ביתו של כתב ynet חסן שעלאן

שני רעולי פנים ירו במהלך הלילה עשרות כדורים אל ביתו ואל מכוניתו של כתב ynet לענייני ערבים חסן שעלאן בטייבה. כמה מהכדורים חדרו לבית וכמעט פגעו בבנו בן ה-4 ובבתו שהיו בחדרם. חסן, שהיה מאוים בעבר בגלל עבודתו העיתונאית, סיפר: "אחד הכדורים עבר 10 ס"מ מהראש. כמעט רצחו את הילדים שלי".
"לא ציפיתי להגיע למצב כזה", הוסיף. "אני רוצה לטפל במשפחה שלי עכשיו. אשתי כבר בוכה, וצריך להרגיע את הילדים שלי וללכת למקום אחר. לא נישאר בבית היום".
ביוזמות אברהם, ארגון לקידום, שילוב ושוויון בין יהודים וערבים אזרחי ישראל, גינו את הירי. "הירי לביתו של עיתונאי המסקר במסירות את האלימות בחברה הערבית הוא חציה חמורה של קו אדום", נמסר. "מדובר בניסיון להלך אימים ולהשתיק קול משמעותי המדווח על אירועי האלימות והפשיעה ללא מורא, ואנו מחזקים את ידיו של חסן שעלאן משפחתו".
ריאיון עם כתבנו חסן שעלאן
(צילום: משה מזרחי)

מצעד הגאווה בירושלים: "ממשלת השינוי תביא בשורה"

בירושלים נערך אחר הצהריים מצעד הגאווה השנתי. האירוע שאליו הגיעו כ-8,000 בני אדם, עורר מתיחות רבה בבירה - ואלפי שוטרים, לוחמי מג"ב, כוחות תגבור ומתנדבים נפרסו לאורך ציר הצעדה וברחובות הסמוכים. מול הצועדים הפגינו כ-20 פעילי להב"ה ובכללם בנצי גופשטיין שמחו על קיום האירוע. בשל בעיות תקציביות לא התקיימה השנה עצרת באירוע.
מצעד הגאווה והסובלנות בירושלים
(צילום: גיל יוחנן)
באתר ynet בסוף השבוע תזכו לקבל הצצה מיוחדת ליחידת מפצחי הסודות בצה"ל.
היום פרצו שריפות במספר מוקדים ברחבי הארץ. בימים הקרובים יתקרר ומזג האוויר יהיה נוח יחסית. בהרים אף יהיה קריר בשעות הערב ובשעות הבוקר המוקדמות. הים התיכון יהיה מסוכן לרחצה וטמפרטורת המים תגיע ל-26 מעלות. מיום שני הבא צפויה התחממות ובהמשך יהיה שוב חם מהרגיל.
הקופה אמריקה, אליפות דרום אמריקה בכדורגל, תחל באמצע החודש בברזיל – מדינה שבה אובחנו רק אתמול קרוב ל-100 אלף מאומתים לקורונה.
ברזיל מדורגת במקום השלישי בעולם במספר המאומתים לנגיף הקורונה מאז פרוץ המגפה. בסך הכול אובחנו במדינה למעלה מ-16.7 מיליון חולי קורונה. למעלה מ-467,700 מתו. מדובר במספר המתים הגבוה ביותר מהנגיף, פרט לארצות הברית.
בשבעת הימים האחרונים אובחנו במדינה יותר מ-444 אלף חיוביים לקורונה, כשרק בהודו אובחנו יותר מאומתים חדשים. בשבעת הימים האחרונים מתו במדינה יותר מ-13 אלף חולי קורונה.
חוק קמיניץ, שעמד במוקד המחלוקת בין רע"מ לממשלת בנט-לפיד. החוק מחמיר את הענישה על עבירות ובנייה, והוא תיקון לחוק התכנון והבנייה, שזכה לכינוי על שם המשנה ליועמ"ש ארז קמיניץ, אחרי מסקנות ועדה בראשותו. התיקון לחוק נועד להגביר את האכיפה נגד עבירות בנייה, ומייעל את הכלים המאפשרים הריסה של בנייה בלתי חוקית. חברי כנסת ערבים מתנגדים לו, בטענה כי הוא נועד לפגוע בהם, ומתעלם מבעיות אישורי בנייה.
שחקן חיזוק: וינסנט אניימה, ולא השוער האגדי, יעבור לגור בבית הנשיא הנכנס בוז'י הרצוג.
חדשות טובות
(צילום: משה מזרחי)
מצילת החוף היחידה בארץ: "לא נותנת לאף אחד להתחיל איתי בעבודה".
2 צפייה בגלריה
 אוקסנה נסטי
 אוקסנה נסטי
אוקסנה נסטי
(צילום: אלעד גרשגורן)
אז מכבי תל אביב זכתה אתמול בגביע המדינה בכדורגל לאחר ניצחון 1:2 על הפועל תל אביב בדרבי גמר גביע. אבל במקום לדבר על המשחק, כולם דיברו היום על ההתנהגות המבישה של מאמן הפועל תל אביב, ניר קלינגר.