הקדימו את פורים. בגלל הסגר הלילי שמתחיל הערב בשעה 20:30 עד 5 בבוקר - וכך גם מחר ומחרתיים, רבים הקדימו את החגיגות והמשטרה איתרה אמש מאות חוגגים במסיבות המוניות בראשון לציון, ביער לכיש ובאזור השרון. עשרות משתתפים ומארגני מסיבות נקנסו.
המשטרה פיזרה מסיבות רבות משתתפים ברחבי הארץ
(צילום: דוברות המשטרה)
לפי נתוני המשטרה, עד כה סוכלו 31 מסיבות פורים ואתמול זימנה המשטרה לחקירה חשודים שהתכוונו לארגן מסיבות על מנת למנוע את קיומן. 33 חשודים נחקרו והוזהרו. המשטרה מסרה כי תמשיך לפעול כדי לאתר מסיבות מחתרתיות במהלך החג.
סגן דוברת המשטרה, סנ"צ אסי אהרוני, אמר היום באולפן ynet: "בכל מקום שנשמע נגיע ונטפל ופה מקבלת משנה תוקף אותה האחריות הציבורית גם של הציבור וגם של הרשויות המקומיות. ראינו את זה בסילבסטר: אזרחים פנו למשטרה ודיווחו על מסיבות כאלה מתוך חשש אישי שזה מתקיים בקרבת הבית שלהם והם יידבקו. לכן הקמנו את מוקדי החירום והמידע כדי שנדע על כל מסיבה ונוכל לאכוף גם בבתים פרטיים. כיום מדובר בקנס של עד עשרת אלפים שקלים".
4 צפייה בגלריה
מסיבת פורים בתל אביב
מסיבת פורים בתל אביב
מסיבת פורים בתל אביב
(צילום: יובל חן )
רק שעה לפני הסגר הלילי פורסם כיצד תפעל התחבורה הציבורית. בדיונים שהתקיימו במהלך היום הוחלט לאסור כליל הגעת אוטובוסים פרטיים ותחבורה ציבורית לירושלים ממוצאי שבת ועד יום ראשון בערב, וזאת בגלל שושן פורים. עם זאת, עוצר לילי לא יוטל ביום ראשון בירושלים, וביתר הערים.
השנה בחג יהיו תפילות מוגבלות וסעודות מצומצמות. מתי יקראו מגילה בתל אביב ומתי בירושלים? מתי מתחפשים ומתי נותנים משלוחי מנות – ואיך עושים את כל זה בלי לעבור על החוק או חלילה להיות חולים בקורונה? ערוץ היהדות הכין מדריך שעושה סדר בהלכות, במנהגים ובתקנות.
לקריאה נוספת
כתב אישום הוגש נגד השוטר אמיר רז. המחלקה לחקירות שוטרים הגישה לבית המשפט כתב אישום נגד אמיר רז בן ה-33, שנאשם ברצח אשתו דיאנה דדבייב (32), אם לארבעה, ביישוב נעלה שבבנימין בתחילת החודש. כתב האישום נגדו כולל רצח בנסיבות מחמירות, תקיפת קטין או חסר ישע בידי אחראי והתעללות בקטין או חסר ישע בידי אחראי. מעצרו הוארך עד תום ההליכים.
השוטר אמיר רז נאשם ברצח אשתו דיאנה | דיווח של גלעד מורג מבית המשפט
(צילום: שחר גולדשטיין, ירון ברנר)
כתב האישום מגולל את השתלשלות האירועים. לאחר ויכוח בין בני הזוג, רז קשר את ילדיהם לכיסאות, הכה אותה, דקר אותה פעמיים. היא נאבקה ובעודה מתחננת על חייה - ירה בה למוות שני כדורים. אחר כך צעק לילדים: "יש! עכשיו אין אמא".
4 צפייה בגלריה
אמיר רז, דיאנה דדבייב ז"ל
אמיר רז, דיאנה דדבייב ז"ל
אמיר רז, דיאנה דדבייב ז"ל
(צילום: שחר גולדשטיין)
בתום הדיון אחותה הצעירה של דדבייב מסרה הצהרה. "יצאנו עכשיו מהקראת כתב האישום והייתי רוצה להקריא משהו לאחותי ועל הטירוף שאנחנו עוברים", אמרה. "דיאנה אחותי האהובה והגדולה, שתמיד תמכה בי וייעצה לי, עם נפש טובה שנתנה עזרה לכל העולם, תמיד לימדה אותנו שיח ותקשורת גם כשקשה. הרוצח עשה בדיוק ההפך. הוא רצח אותך באכזריות תוך כדי התעללות מזעזעת בך ובילדים שלך".
אם אישה בסביבתכם נמצאת במערכת יחסים אלימה, הפנו אותה לקו החירום של משרד הרווחה בטלפון 118 או 077-9208560, או התקשרו בעצמכם. המוקד מאויש במשך 24 שעות ביממה ומעניק שירות בעברית, בערבית, ברוסית ובאמהרית.
לקריאה נוספת
הקורונה פוגעת בצעירים. 4,298 נדבקים אובחנו אתמול ושיעור החיוביים עמד על 5.9% מתוך יותר מ-75 אלף בדיקות. 38 ילדים ונערים עד גיל 18 מאושפזים בבתי החולים, מתוכם 4 במצב אנוש ומונשמים. נער נוסף במצב קשה. בנוסף, 48 נשים בהריון מאושפזות. שש מהן במצב אנוש, שתיים מחוברות ל"אקמו". מפרוץ המגפה נפטרו 5,673 בני אדם. החדשות המעודדות: יותר מ-3.2 מיליון ישראלים התחסנו במנה שנייה. כמו כן, מספר החולים קשה והמונשמים מוסיף לרדת - 770 חולים קשה מאושפזים בבתי החולים, מהם 249 מונשמים.
4 צפייה בגלריה
מחלקת קורונה בבית חולים בצפת
מחלקת קורונה בבית חולים בצפת
מחלקת קורונה בבית חולים בצפת
(צילום: AFP)
ובניסיון להילחם במוטציות השונות ולאור אי שביעות הרצון מהבידוד במלוניות, בישיבה מקצועית שנערכה במשרד הבריאות הוחלט כי הטיסה הראשונה שתשתתף בפיילוט הצמידים האלקטרוניים לצורך איכון הבידוד תהיה טיסת ארקיע 232 ביום שני הקרוב מפרנקפורט שבגרמניה. בנוסף הוחלט כי בניגוד לכוונה הראשונית, הצמיד יוצע להם כחלופה לבידוד בנמל התעופה במקום במלונית לאחר קבלת תוצאה שלילית.
לאחר ירידתם מהמטוס ולאחר שייקבע להם בידוד במלונית, תוצע להם האפשרות לבחור בצמיד האלקטרוני, במקום לשהות במלונית. בשלב הראשון ישתתפו בפיילוט מעורר המחלוקת רק כמאה נוסעים. הרחבתו מצריכה מהלך חקיקתי שבשלב זה לא ברור מתי בדיוק ייצא לפועל, אבל לפי התכנון הפיילוט אמור להתרחב בהמשך ל-1,000 צמידים.
אתמול אישרה ועדת החוקה את חזרת חובת הבידוד במלוניות לחוזרים לישראל מכל המדינות עד 2 במרץ - לאחר שחובה זו פגה בלילה שבין שני לשלישי, ומאז ישראלים רבים שנחתו בנתב"ג חזרו היישר לביתם.
לקריאה נוספת
בסוף השבוע תחל סדרת כתבות ב-ynet בה נציג חלק מהבעיות והליקויים בתחבורה הציבורית בפריפריה שנשארה שנים אחרי התחבורה הציבורית במרכז - שגם היא בפיגור אדיר אחרי מדינות העולם המערבי. כתוצאה מכך, דווקא ביישובים הפריפריאלים שברבים מהם חיות אוכלוסיות מוחלשות, התלות ברכב הפרטי עצומה ואין אלטרנטיבה של ממש, לרבים מהם אין אפשרות להחזיק רכב פרטי והם נשענים על תחבורה ציבורית מקרטעת.
בכתבה בערוץ ההורים נעסוק באבות בפרק ב' שמספרים על הקשיים בימים שהילדים לא איתם, ועל האתגר לאהוב את הילדים של בנות הזוג.
בסוף השבוע מזג האוויר יהיה מצוין לטיולים במסגרת מגבלות הסגר הלילי. הגשם יחזור בשבוע הבא ויירד לסירוגין מיום שני. הכינרת עלתה בשבוע האחרון ב-25 ס"מ וחסרים לכינרת מלאה 57 ס"מ בלבד.
יצירתיות מבוקרת. שלשום כתבנו על הסכנות הטמונות בחגיגות פורים בתקופה הנוכחית. ביומיים שחלפו הצטברו יותר נתונים שמראים שאנו עלולים להיות בתחילתו של גל חדש: מקדם ההדבקה עולה ומספר החולים המאושפזים מטפס מעלה. בדיוק כמו שהיה לקראת חנוכה. לכן, יש לחזור ולהזהיר מהדבקות במסיבות פורים ויחד עם זאת, לבקר את הממשלה על חוסר האומץ להטיל סגר בפורים, סגר עם אכיפה בכל האזורים, בבני ברק כמו בתל אביב. ההחלטה על עוצר לילי היא פשרה אליה הגיעה הממשלה מסיבות פוליטיות. מצד שני, ניתן להבין את רצון האנשים לשמוח ולחגוג יחד, במיוחד לאחר שנה עתירת איומים, שהרחיקה אנשים זה מזה. יפה לראות ילדים מחופשים. אומרים שהשנה חזרה לאופנה תחפושת של אחיות ורופאים. כיתת בית ספר שלמה התחפשה למחלקת קורונה, עם כל אמצעי המיגון הנדרשים. בהחלט משקף את רוח התקופה וההוקרה לצוותים הרפואיים שבחזית המאבק.
אז מה הפתרון שנותן מענה לצורך אפידמיולוגי, מחד, ולצורך לשמוח ולחגוג, מאידך? מה שמאפיין את מקבלי ההחלטות לאורך כל תקופת המגפה הוא היעדר היצירתיות. הם מסתפקים בסגרים, קצת יותר וקצת פחות. לא קידמו כל רעיון "מחוץ לקופסה".
הצעתי לחגיגות פורים: לארגן מסיבות בקפסולות של עד 20 איש, עם מסכות, באוויר הפתוח, עשרות קפסולות כאלה במתחם אחד מבוקר על ידי המשטרה, זאת, במקום שהמשטרה תשקיע מאמצים רבים במרדף סיזיפי אחרי כל מסיבת בית. .
דרום אמריקה על מפת הקורונה: בארבע מדינות בדרום אמריקה אובחנו למעלה ממיליון מאומתים לקורונה. בסך הכול נדבקו באזור כ-17.6 מיליון בני אדם, כ-459 אלף מהם מתו מהמחלה.
מהנתונים עולה כי בברזיל אובחנו עד כה 10.3 מיליון מאומתים, כ-250 אלף מהם מתו. למעשה בברזיל אובחנו יותר ממחצית מהמאומתים בדרום אמריקה. לאחר מכן נמצאת קולומביה עם יותר מ-2.2 מיליון מאומתים ולמעלה מ-59 אלף מתים. גם בארגנטינה פגע הנגיף בעוצמה. כמעט 2.1 מיליון בני אדם נדבקו וכ-51,500 מתו. בפרו אובחנו כ-1.3 מיליון מאומתים ומתו כ-45,500.
גם בצ'ילה מספר המאומתים גבוה והוא עומד על כ-807 אלף. במדינה נמנו כ-15,600 מתים.
במקום האחרון ביחס שבין מאומתים למספר תושבים נמצאת ונצואלה, שם נמנו מעל 137 אלף נדבקים ומתו כ-1,330 בני אדם. במקום הראשון ביחס זה נמצאת גיאנה הצרפתית, שממנה משגרים בין היתר לוויינים לחלל, ואחריה ברזיל, ארגנטינה, קולומביה, צ'ילה, פרו ופרוגוואי.
מגילת אסתר. למה? לכבוד הקריאה שתיערך הלילה ומחר. המגילה היא המקור לחג פורים, ומצוות קריאתה נקראת "מצוות מגילה". שמו של אלוהים אינו מוזכר בה, והתערבותו אינה נזכרת במפורש אפילו פעם אחת. היעדר השם המפורש מקל על סופרי סת"ם מבחינה הלכתית, והיא משמשת כספר הראשון שכותב סופר סת"ם מתחיל. אף על פי שחז"ל כללו את המגילה בתנ"ך, יש עדויות בתלמוד הבבלי שהתלבטו אם לכלול אותה בין כתבי הקודש.
למרות ששופרסל מחויבת למכור בשר טחון 14% שומן ב-30 שקל לק"ג, קצבים בסניפים טוענים שהבשר מכיל כ-30% שומן.
בשר שופרסל מוזל כלכלה צרכנות
מוכרחים להיות שמח: 10 מזונות שיסייעו להפחתת החרדה והסטרס.
הו לא! הדוגווקר של ליידי גאגא נורה – וכלביה נחטפו.
תיעוד נדיר: קרב בין לווייתנים עם סוף טוב.
4 צפייה בגלריה
קרב הלווייתנים
קרב הלווייתנים
קרב הלווייתנים
(צילום: אגודת שומרי הלווייתנים במערב אוסטרליה)