ניתוח נדיר בסורוקה להפרדת תאומות סיאמיות המחוברות בראשן

תאומות סיאמיות בנות שנה שהיו מחוברות בראשן, הופרדו בניתוח מורכב ונדיר, שכמוהו נערכו רק כ-20 ברחבי העולם. הניתוח שארך כ-12 שעות, ועלותו מוערכת בכשבעה מיליון שקלים, בוצע על ידי צוותים רפואיים של בית החולים בשילוב עם מומחים בינלאומיים. להערכת המומחים, הן צפויות לנהל חיים נורמליים לחלוטין.
התאומות נולדו באוגוסט 2020 כשהן מחוברות בראשן בחלק העורפי שלו. במהלך החודשים האחרונים הן עברו בדיקות מקיפות והיו תחת ניטור רציף של המכון להתפתחות הילד בסורוקה יחד עם השירות הסוציאלי שליווה את בני המשפחה, בנוסף למעקב רפואי הדוק וצמוד של התפקוד הלבבי והנשימתי של שתיהן, לקראת הניתוח. עשרות אנשי צוות ליוו את המשפחה מרגע הלידה ועד ליום הניתוח וצוות ייעודי נערך במשך חודשים ארוכים במעין "פקודת מבצע" לקראת יום ניתוח ההפרדה.
2 צפייה בגלריה
תאומות
תאומות
(צילום: דוברות סורוקה)

המפגש הראשון בין התאומות הסיאמיות לאחר הפרדתן
(צילום: דוברות סורוקה)
לקריאה נוספת

כתב אישום מחודש על רצח נגד זדורוב: עקב אחרי תאיר ראדה ושיסף את גרונה

בית המשפט שחרר את רומן זדורוב למעצר בית אחרי 15 שנה בכלא, אבל הפרקליטות לא מוותרת ולפי כתב האישום המחודש עדיין משוכנעת שהוא הרוצח של הילדה תאיר ראדה. היום הגישה הפרקליטות כתב אישום מתוקן, המייחס לזדורוב עבירה של רצח בנסיבות מחמירות כיוון שבוצע בנערה מתחת לגיל 14 ובוצע באכזריות מיוחדת. השינוי הוא בהתאם לרפורמת עבירות ההמתה, שנכנסה לתוקף לאחרונה.
כתב האישום הוגש במסגרת המשפט החוזר המתנהל נגד זדורוב בפרשת רצח תאיר ראדה בשנת 2006 בבית הספר "נופי גולן" בקצרין. כתב האישום המתוקן מייחס לזדורוב גם עבירה של רצח בכוונה תחילה, בהתאם לנוסח חוק העונשין בעת הרצח, וכן עבירה של שיבוש מהלכי משפט. כמו כן התווספו 14 עדים חדשים מטעם התביעה, רובם מומחים, אנשי מז"פ, שוטרים, וכן אולגה קרבצ'נקו (שהייתה מוכרת כא"ק), שיוצרי הסדרה "צל של אמת" הבליטו את האפשרות שביצעה את הרצח.

לקריאה נוספת

"לא מצאתי חברים בפוליטיקה": בני גנץ מדבר על הכול

הצלקות מטבילת האש האכזרית בפוליטיקה, היחסים עם ראש הממשלה לשעבר נתניהו ועם ראש הממשלה הנוכחי בנט, ההתמודדות עם הגרעין האיראני: בפרק מיוחד של "הכותרת", שר הביטחון גנץ משוחח עם אטילה שומפלבי על השנתיים המטלטלות שעבר מאז שקפץ לביצה הפוליטית ועל האתגרים הביטחוניים של ישראל. וגם: כתבתנו הפוליטית מורן אזולאי עוזרת לנו להבין איפה הוא עומד היום, במאבקי הכוח בתוך הממשלה ומחוצה לה.

אתם בחרתם: שיר השנה של ynet ורדיו תל אביב הוא "רסיסים" של רביב כנר

במצעד השנתי של ynet ורדיו תל אביב בהנחיית גורי אלפי ונלי תגר רביב כנר זכה בתואר פריצת השנה, סטטיק ובן אל הוכרזו כהרכב השנה, אמן השנה הוא חנן בן ארי, אמנית השנה היא נועה קירל ושיר השנה הוא "רסיסים" של רביב כנר.
2 צפייה בגלריה
תוצאות המצעד הישראלי השנתי תשפ"א
תוצאות המצעד הישראלי השנתי תשפ"א
תוצאות המצעד הישראלי השנתי תשפ"א
( צילום: סלי בן אריה, משה נחומוביץ', גיא כושי ויריב פיין, ערן לוי)

רביב כנר עם קרן פלס את "נשלים את הכל"
(צילום: משי בן עמי, ירון שרון, אורי דוידוביץ' ואריק מרמור)

מחר יחגגו ברחבי הארץ את ראש השנה כששנת תשפ"ב תחל בחצות. בכבישי הארץ צפויים עומסי תנועה החל משעות אחר הצהריים כמדי שנה.
חלו בקורונה ולא יחגגו עם המשפחה את ראש השנה
(צילום: משי בן עמי,עידו ארז)

בימים הקרובים, בעיקר בערב ראש השנה, מזג האוויר יהיה נוח באופן יחסי. בהרים הטמפרטורה תרד בערב אל מתחת ל-20 מעלות. לא יהיו שינויים גדולים במזג האוויר במהלך השבוע, ובסוף השבוע תורגש עוד ירידה.
כ-2.6 מיליון ישראלים כבר קיבלו את מנת החיסון השלישית, כששיעור המתחסנים הגבוה ביותר הוא בקרב בני 70 עד 79.
מהנתונים של משרד הבריאות עולה כי 73% מהישראלים בני 90 ומעלה קיבלו שלוש מנות חיסון, וכך גם 78% בקרב בני 80 עד 89. בקבוצת הגיל 70 עד 79 – 82% מהישראלים התחסנו במנה השלישית ו-96.3% במנה הראשונה. מדובר בשיעור הגבוהה ביותר בין הגילאים בשתי המנות.
בקבוצת הגיל 60 עד 69 שיעור ההתחסנות במנה השלישית נמוך יותר והוא עומד על 68%, בגילים 50 עד 59 – 53.8% מהישראלים התחסנו ובקבוצת הגיל 40 עד 49 השיעור נמוך יותר והוא עומד על 39.4%.
בגילים הצעירים יותר שיעור המחוסנים במנה השלישית נמוך בהרבה. בקרב הישראלים שבשנות ה-30 לחייהם שיעור ההתחסנות הוא 25.3% ואצל בני 20 עד 29 הוא עומד על 16.3% בלבד.
ערן זהבי. כוכב הנבחרת כובש הצמד ב-2:5 הענק מול אוסטריה אתמול התייחס גם לשריקות הבוז למונס דאבור: "הבנו, היה, נגמר, הוא יודע שעשה טעות".
ישראל הביסה את אוסטריה במוקדמות המונדיאל: ריאיון עם מוטל'ה שפיגלר
(צילום: משי בן עמי)


דידי הררי: "הורדתי שעון אחד מהיד אחרי שמירית נפטרה. הרגשתי שהזמן עמד מלכת".
דידי הררי
(צילום: אריק מרמור)
עדי גוזי, שהצילה את שירה איסקוב, במפגש עם הורי האומנה שלה: "מודה להם שלא ויתרו עליי".
ורגע לפני ארוחת החג, המתבגרים שלנו מודיעים שהם לא מתכוונים לבוא איתנו. מה עושים?