החשוד ברצח ליטל יעל מלניק יישאר במעצר - וזהותו פורסמה

בית המשפט התיר לפרסם את שמו של אדוארד קצ'ורה (49), החשוד ברצח הנערה ליטל יעל מלניק בסוף השבוע שעבר. קצ'ורה עבד בתור אח בבית החולים הפסיכיאטרי מעלה כרמל שבטירת כרמל, ושם הוא הכיר את מלניק כשאושפזה במוסד לפני כשנה. "עיקרון פומביות הדיון משתרע לא רק על ההליך ועל הנטען בו, אלא גם על זהותם של הצדדים המעורבים", כתב השופט דאוד מאזן בהחלטתו.
בחקירתו טען קצ'ורה כי בינו לבין הנערה "נרקם סיפור אהבה", והתעקש שבזמן אשפוזה לא קיימו יחסי מין. החשוד טען כי לא רצה במותה. ראש צוות החקירה, רב-פקד תומר קסלסי, אמר בדיון כי קצ'ורה נחקר כבר ארבע או חמש פעמים, ולא תמיד מסר גרסה אלא גם שמר על זכות השתיקה.
1 צפייה בגלריה
ליטל יעל מלניק
ליטל יעל מלניק
(צילום: ליאור אל-חי, באדיבות המשפחה)


אדוארד קצ'ורה החשוד ברצח ליטל יעל מלניק
(צילום: ליאור אל-חי)



לקריאה נוספת

"בשבוע הבא אולי נשחרר מבידוד גם מחוץ לשעות הלימוד"

מתווה "הכיתה הירוקה" ביישובים עם נתוני תחלואה נמוכים בקורונה יצא לדרך, אך באופן מעשי יחל רק בעוד כמה ימים כדי לאפשר לכל הרשויות שמשתתפות בהרחבת הפיילוט להצטייד בכמיליון ערכות בדיקת אנטיגן. אחרי שהתברר כי הפטור מבידוד לא יחול מחוץ לשעות הלימודים, אמר הבוקר פרויקטור הקורונה פרופ' סלמאן זרקא בריאיון לאולפן ynet: "נגמור את הפיילוט בשבוע הבא, נראה שאין סיכוני בריאות ונוכל לשחרר את הילדים גם בערב".
המתווה, שנועד להבטיח את רצף ושגרת הלימודים, פועל בבית הספר במקרה שבו התגלה מאומת לקורונה. אותו מאומת ייכנס מיד לבידוד, ואילו שאר התלמידים וצוותי החינוך יוכלו להיבדק במשך שבעה ימים. מי שיימצא שלילי יחזור ללימודים, ומי שיימצא חיובי - ייכנס לבידוד. מי שלא ירצה להיבדק כלל ייכנס גם הוא לבידוד. הבדיקה הראשונה והאחרונה תהיה PCR, ובשאר ימי השבוע ייעשו בדיקות אנטיגן (מהירות). .
"במצב הקיים כיום בתקנות, במקרה של ילד מאומת - כל הכיתה הולכת הביתה במשך שבעה ימים. באנו מתוך כוונה ורצון להקל על הילדים וההורים, רצינו לבדוק מה קורה אם הילדים יבוא כל יום לכיתה וההורים יעשו בדיקה, וביום השביעי תהיה בדיקת PCR. אם תהיה פחות תחלואה, זה אומר שהתהליך מסודר, ומטרתו ללמוד פרונטלית בבית הספר ולא לקחת לקניון בשעות הערב", אמר.
"מאוד חשוב להבין, היום הילד נמצא בבידוד בבית ולא הולך לקניון ולא לסבתא ולא לשכנים. היה שיח עם יו"ר הנהגת ההורים והגענו להבנה שבזמן הפיילוט, עד שנבין מה קורה עם הילדים, הם חוזרים הביתה ולא יוצאים - לא לחוגים ולא לקניון. אחרי שנוכל לראות שאין סיכוני בריאות, נוכל לשחרר את הילדים גם בערב".
פרויקטור הקורונה בריאיון: ביום שני נקבל עוד 5 מיליון ערכות בדיקה לבתי הספר
(צילום: בראל אפרים, אורי דוידוביץ)

לקריאה נוספת


מרקל לצד בנט ביד ושם: "הפשעים שמתועדים כאן הם תזכורת לאחריות הגרמנים"

קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל ביקרה בצהריים במוזיאון יד ושם יחד עם ראש הממשלה נפתלי בנט. "כל ביקור ביד ושם נוגע בעמקי נשמתי כל פעם מחדש", אמרה מרקל בפתח דבריה, ולאחר מכן הדגישה את אחריות הגרמנים למאבק באנטישמיות.
מרקל, שמבקרת בישראל בפעם האחרונה כקנצלרית גרמניה, נפגשה לפני ביקורה ביד ושם עם נשיא המדינה יצחק הרצוג. בפגישה העניק לה הרצוג מלגת כבוד על שמה למדעניות מצטיינות במכון ויצמן. מלגת הפוסט-דוקטורט למדעניות מצטיינות בתחום כימיה פיסיקלית ע"ש ד"ר אנגלה מרקל תוענק פעם בשנה על ידי ועדת מדענים בכירים של מכון ויצמן למדעניות שהוכיחו מצוינות בתחומי המחקר שלהן במיוחד בתחומי פיזיקה וכמיה ומה שביניהם.
מוקדם יותר היום נפגש מרקל עם בנט ביחידות, ואף השתתפה בישיבת ממשלה מיוחדת לכבודה. מרקל הדגישה בדבריה בישיבה כי "נהיה מחויבים לביטחון ישראל גם בעתיד", אך הוסיפה כי "לפעמים יש חילוקי דעות בינינו כמו למשל בעניין הפלסטיני. זו טעות לבסס את היחסים רק על זיכרון השואה".

השר שטרן הודה: "כראש אכ"א גרסתי תלונות אנונימיות"

מפכ"ל המשטרה לשעבר רב-ניצב רוני אלשיך עורר סערה גדולה ב-2016 כשהצהיר כי המשטרה לא תטפל בתלונות אנונימיות, ובכללן בתלונות על הטרדות מיניות, מצד שוטרים. השר לביטחון הפנים באותן שנים גלעד ארדן הבהיר אז כי תלונות הנוגעות לעבירות פליליות כן ייבדקו. חמש שנים אחרי - מתברר כי תופעה דומה התרחשה גם בצה"ל.
שר המודיעין אלעזר שטרן (יש עתיד), שכיהן בעבר כראש אגף אכ"א, הודה היום (א') בריאיון לרדיו 103FM כי בתפקידו הוא מצא טעם לפגם בתלונות אנונימיות שהגיעו לפתחו: "אני חושב שהחברה שלנו, אנשים שיש להם דברים להגיד, צריכים להתייצב עם השם שלהם ולהגיד את הדברים. אני חושב שאם מגיע מכתב אנונימי, אסור לנו לתת יד לתרבות הזאת".
אחרי הריאיון הבהיר השר שטרן בציוץ בטוויטר: "בהמשך לפרסום ולמען הסר ספק, אני מבקש להבהיר באופן ברור וחד משמעי: כאדם, כאב לבנות, כמפקד וכנבחר ציבור, אני בז עמוקות לכל מטריד מינית וסבור שהחברה הישראלית ומערכת אכיפת החוק מחויבת באפס סבלנות בנושא מהותי זה". יו"ר נעמת חגית פאר אמרה בתגובה: "בושה וחרפה שזה המסר שבוחר להעביר הבוקר שר בממשלה לציבור בישראל. יש להזכיר לכבוד השר שהחוק במדינת ישראל מחייב לבדוק תלונות בעניין הטרדה מינית - גם אנונימיות.

המשך משפט האלפים של יו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו בבית המשפט המחוזי בירושלים.
ועידת העלייה והקליטה של "ידיעות אחרונות", ynet ו"ווסטי", בשיתוף משרד העלייה והקליטה והסוכנות היהודית. הוועידה תשודר בשידור חי באתר ynet לקראת יום העלייה של שנת 2021.
מזג האוויר היום היה חם ובשעות הערב הפך קריר באזור ההרים. מידות החום יישארו דומות לאורך כל השבוע, אולם ייתכן כי בשבוע הבא תחול ירידה חדה בטמפרטורות.
ה"ניו יורק טיימס" מפרסם נתונים אודות שיעור ההתחסנות במדינות העולם. מהנתונים עולה כי 36% מבני האדם בעולם מחוסנים בשתי מנות לפחות, 0.5% קיבלו את מנת הבוסטר.
מהנתונים עולה כי באיחוד האמירויות שיעור ההתחסנות בשתי מנות הוא הגבוה ביותר והוא עומד על 86%, לאחר מכן נמצאות פורטוגל עם 85%, מלטה עם 84%, סינגפור 81%, קטאר 78%, ספרד 78%, דנמרק 77%, אורוגוואי 75% וכך גם צ'ילה ואיסלנד. ישראל נמצאת במקום ה-32 בעולם ביחד עם יפן – כששיעור ההתחסנות עומד על 63% בשתי מנות לפחות. ישראל נמצאת במקום נמוך יחסית ברשימה בשל האוכלוסייה הצעירה. אגב, המדינה עם שיעור ההתחסנות הנמוך ביותר בשתי מנות היא קונגו, שם פחות מ-0.1% מהאוכלוסייה קיבל את שתי מנות החיסון.
ומה עם מנת הבוסטר? לפי ה"ניו יורק טיימס" ישראל במקום הראשון עם 41% מהתושבים שקיבלו את מנת הדחף. אחריה נמצאת אורוגוואי עם 31%, צ'ילה 20%, איסלנד 15% וטורקיה שם 14% מהתושבים קיבלו את מנת הדחף.
ביט. האפליקציה של בנק הפועלים חסמה את האופציה לניהול יותר מחשבון ביט אחד על אותו כרטיס אשראי, אחרי שלקוח פרסם בפייסבוק שגנבו מחשבונו 7,200 שקל, באמצעות גניבת פרטי אשראי ושימוש בביט
הסיפור העצוב של הסופר ומבקר הספרות פרופ' גבריאל מוקד: "רוצים לזרוק אותי לרחוב".
רגע לפני ועידת "עולים מכל הלב", המשוררת והפעילה החברתית אלקס ריף והפעיל החברתי יצחק טיים מספרים על הצלקות שמלוות את העולים ועל הטעויות שעשתה המדינה. הכותרת - פודקאסט החדשות של ynet.
"החביתה במטוס לא באמת טעימה ועכשיו נראה לכם סרטון בטיחות באיכות של טוסטר". "אם הדיילות היו כנות": קבלו את הסרטון ששבר את הרשת.
ריאיון עם כוכב הסרטון שמשגע את הרשת
(צילום: אורי דוידוביץ)
פגרים זרוקים, צואה ואלימות: המאבק למען בעלי החיים במשק ברשפון | תיעוד.