בליכוד תוקפים את הנגיד: "איפה היה בהתנתקות או כשלפיד העביר שטחים ללבנון?"

לאחר שנגיד בנק ישראל, הפרופ' אמיר ירון, הביע אמש דאגה בפני ראש הממשלה בנימין נתניהו, מכך שדירוג האשראי של ישראל עלול להיפגע ולרדת אם תבוצע רפורמה משפטית רחבת היקף, היה ברור שיבואו הקריאות כנגדו ואלו לא בוששו לבוא.
"איפה היה הנגיד כשיאיר לפיד העביר שטח ימי של מדינת ישראל בשווי מיליארדים ללבנון? איפה היה נגיד בנק ישראל כשגורשו יהודים מבתיהם בתקופת הגירוש? איפה הוא היה בהחלטות אחרות שקיבלו ממשלות ישראל?", תהה ח"כ דני דנון ב-ynet radio. פרופ' ירון שימש מרצה בפנסילבניה בימי ההתנתקות. ח"כ טלי גוטליב, הייתה אף נחרצת יותר באולפן ynet: "אני חושבת שהוא חצה כל גבול והוא צריך לזכור את תפקידו. הנגיד איננו קשור לרפורמה במערכת המשפט - אין לו את הכלים או את הידענות להתמודד בכלל עם הרפורמה".
לצד זאת, מעל 270 כלכלנים בכירים ואנשי מנהל עסקים מהאקדמיה בארץ ומהפקולטות המובילות בעולם, בהם ראשי המועצה הלאומית לכלכלה לשעבר ובכירים בבנק ישראל שעבדו עם רה"מ נתניהו, חתמו על מסמך אזהרה מפני יישום הרפורמות המשפטיות.
בשעות הערב ראש הממשלה ושר האוצר הגיבו לדברים. "המהלכים שלנו לחיזוק הדמוקרטיה בישראל לא רק שלא יפגעו בכלכלה, הם יחזקו אותה", אמר נתניהו. "אם יש מנוע צמיחה אחד בישראל, הוא הסרת עודף הרגולציה והמשפטיזציה". "אין מקום לחוסר האחריות של האופזוציה שמלבה צונמי של שקרים על קריסה כלכלית". סמוטריץ אמר כי "שקר שחוזרים עליו שוב ושוב לא הופך לאמת". גם הוא פנה לאופוזיציה ואמר: "אל תהיו שורפי אסמים. אתם לא תצליחו".

2 צפייה בגלריה
בנימין נתניהו, אמיר ירון, ובצלאל סמוטריץ'
בנימין נתניהו, אמיר ירון, ובצלאל סמוטריץ'
בנימין נתניהו, אמיר ירון, ובצלאל סמוטריץ'
(צילום: מוטי מילרוד, יריב כץ, שלו שלום)


(צילום: גיל יוחנן, חגי דקל)

לקריאה נוספת

סיפורי היום

ניסיון פיגוע בשומרון: מחבל ניסה לדקור חייל - וחוסל. חילופי אש בהריסת בית המחבל שהרג את נועה לזר: מחבל נפצע קשה בשועפט.
בן גביר אחרי פגישת נתניהו ועבדאללה: "אמשיך לעלות להר, אנחנו לא מדינת חסות של ירדן". חמישה קצינים בכירים בדרגת ניצב זומנו לראיונות אצל השר ביום שישי הקרוב, לקראת ההכרעה על זהות הסמפכ"ל.
למרות התחייבות נתניהו: מיזם "שבת ישראלית" ייפסק בשבוע הבא.
כנס החירום בתאגיד: "לקחת את אחד הדברים היפים שקרו בתרבות הישראלית - ולהרוג אותו". בסיום הכנס הנוכחים צעדו להפגין וחסמו את רחוב קפלן בתל אביב.
גרמניה תשלח טנקים לאוקראינה. רוסיה: צעד מסוכן, העימות עולה לרמה חדשה.

מה צפוי מחר

נשיא המדינה יצחק הרצוג יתארח פרלמנט האיחוד האירופי כאורחה של נשיאת הפרלמנט, רוברטה מטוסלה, שם יהיה הנואם המרכזי בפני חברי הפרלמנט האירופי וניצולי שואה בכינוס מיוחד לרגל יום השואה הבינלאומי. לאחר מכן ייפגש עם מזכ"ל נאט"ו, ינס סטולטנברג, ועם פורום שגרירי המדינות לארגון, שם יתדרך אותם על תמונת המצב בישראל.

התחזית

מחר הטמפרטורות צפויות לעלות והרוח המזרחית תתחזק בצפון הארץ. גשם לא צפוי לרדת בימים הקרובים. בשבוע הבא תיתכן מערכת חורפית עם גשם החל מיום שני בלילה.

מה חיפשו היום בגוגל?

ברק אברמוב. הפרקליטות הגישה הבוקר לבית המשפט המחוזי בתל אביב כתב אישום נגד שלושה תושבי המרכז בגין פריצה לדירתו של בעלי בית"ר ירושלים ברק אברמוב, תקיפתו וניסיון לשדוד אותו באיומי אקדח. ניסיון השוד האלים התרחש לפני כשבועיים כשאברמוב חזר לדירתו במגדל היוקרה בפארק צמרת בתל אביב בשעת לילה.
השודדים אזקו את אברמוב באזיקונים בידיו וברגליו, ובאיומי אקדח ריקנו את כיסיו והורידו מגופו שעון יוקרתי של "פטק פיליפ" בשווי של מאות אלפי דולרים, טבעת זהב עם יהלום 2 קראט, שרשרת זהב ויהלומים בשווי 105 אלף דולר, צמיד יהלומים בשווי של כ-9,500, דולר ועגיל זהב עם יהלום 3 קראט. במהלך אותן דקות הם אף חבטו בפניו ופצעו אותו. ככל הנראה, המטרה העיקרית של השוד הייתה לאתר שעון יוקרתי יותר שבבעלותו של אברמוב, שעון של ריצ'רד מיל בשווי 300 אלף דולר.

סיפורים מומלצים שאולי פספסתם

בוקינג חושפת את היישובים הישראלים עם חוויית האירוח הטובה ביותר.
שימי תבורי לא הוזמן להופיע בעצמאות: "אף אחד כבר לא אוהב את השירים שלי?". אחרי הפרסום ב-ynet, זהבה בן הזמינה אותו להופיע עימה בערב עצמאות; עיריות פנו לסגור הופעות.
טביעת כף יד מסתורית מלפני כ-1,000 שנה התגלתה בירושלים.
והכירו את סיפורה של עורכת הדין שחולמת לפתוח חנות שוקולד בשוק.

נראה אתכם

את ה-Woordle היומי שלנו כבר פתרתם?