מערכת בחירות רביעית נגמרה - האם החמישית בדרך? לפי תוצאות האמת עד לרגע זה, מסתמנות בחירות חמישיות. בדקנו את כל התרחישים להקמת ממשלה.
ממשלת נתניהו-בנט בתמיכת רע"מ - שעות לפני פתיחת הקלפיות יו"ר ימינה נפתלי בנט ניסה להחתים את ראש הממשלה בנימין נתניהו על מסמך לפיו "לא יקים ממשלה על קולותיו של עבאס מהתנועה האיסלאמית". מה גם שבשבוע שעבר הבטיח נתניהו עצמו מפורשות באולפן ynet כי לא יעשה זאת.

5 צפייה בגלריה
(צילום: צלמי "ידיעות אחרונות", AP)
נתניהו בנט ועריקים - ראשי יש עתיד, תקווה חדשה וכחול לבן – יאיר לפיד, גדעון סער ובני גנץ – הבהירו פעם אחר פעם כי לא ייכנסו לממשלת נתניהו. עם זאת, דרושים רק שני "עריקים" להקמת ממשלת ימין, אך היכללות יו"ר עוצמה יהודית איתמר בן גביר ויו"ר מפלגת נעם הפועלת נגד הלהט"ב אבי מעוז בקואליציה תקשה.
בנט גוש השינוי וחרדים - ש"ס ויהדות התורה אמנם התחייבו לשבת בממשלת נתניהו, אבל האפשרות של בחירות חמישיות עשויה להוביל אותן לניתוח מחודש של המצב. ליברמן לא יצטרף.
גוש השינוי, המשותפת ורע"מ - תקווה חדשה הבהירה כי לא תסכים בשום פנים לתרחיש שכזה.
גוש השינוי עם בנט - פרט להתנגדות להימצאות מראענה ברשימת העבודה של הגורמים הימניים בקואליציה שכזו, הבעיה העיקרית היא שלאותן מפלגות יש 57 מנדטים בלבד. הן יצטרכו תמיכה חלקית מבחוץ של רע"מ ו/או המשותפת.
המסקנה נכון לרגע זה היא אחת. נפגש בעוד כמה חודשים.
לקריאה נוספת
אז בידי מי הכוח? הכירו את המפלגה שהפכה ללשון המאזניים. תוצאות האמת מאפשרות כאמור לנתניהו לפתוח במשא ומתן עם מפלגת רע"מ בראשות ח"כ מנסור עבאס לצורך תמיכתה או הימנעותה בהצבעה על הקמת ממשלה חדשה.
בחירות 2021 - משדר אולפן - מנסור עבאס יו"ר רע"מ - ראיון אולפן
(צילום: אביהו שפירא)
מדובר במפלגה שלא שוללת שיתוף פעולה עם נתניהו ומייצגת את הפלג הדרומי של התנועה האיסלאמית. פרט למנסור עבאס, כוללת רשימת רע"מ גם ראש עיר לשעבר שהניף תעודת הוקרה עם תמונת חשוד בסיוע לחיזבאללה, בכיר שהתבטא נגד להט"ב ("נטיות שאינן מתיישרות עם הבריאה") ופמיניסטית לוחמנית.
שינוי משמעותי שניכר בבחירות הוא חזרתו של הימין הרדיקלי לכנסת. לפי תוצאות האמת, מפלגת הציונות הדתית עברה את אחוז החסימה בפער גדול ואיתמר בן גביר - מנהיג עוצמה יהודית ומספר 3 ברשימה - יהיה חבר הכנסת השלישי מטעם הימין הרדיקלי. נכון לעכשיו ייכנס לכנסת גם יו"ר מפלגת נעם הפועלת נגד הלהט"ב, אבי מעוז.
סער הס ערך השוואה לתקופתו של חבר הכנסת הראשון מהימין הרדיקלי, הרב מאיר כהנא, השוואה שמראה כמה השתנה כאן מאז 1984. באותן שנים כמעט כל חברי הכנסת החרימו את נאומיו של מנהיג תנועת כך, שקרא לטרנספר בכוח, והמליאה נותרה כמעט ריקה כשהוא דיבר. הפעם ראש הממשלה בנימין נתניהו לא פוסל את בן גביר משותפות בקואליציה עתידית שלו.
5 צפייה בגלריה
מאיר כהנה
מאיר כהנה
מאיר כהנה
(צילום: דוד רובינגר)
בעת שכיהן בכנסת, בין 1984 ל-1988, הציע כהנא בין היתר כי רק יהודים יוכלו להיות אזרחי מדינת ישראל וכן "חוק למניעת התבוללות" שכלל איסור על האזרחים היהודים להינשא או לקיים יחסי מין ללא יהודים, והקמת חופי ים נפרדים ליהודים ולא יהודים. ב-1984 בג"ץ התיר למפלגת כך להתמודד בכנסת, אבל ארבע שנים לאחר מכן - לאחר שינוי בחוק ועל רקע אותן הצעות - היא נפסלה בוועדת הבחירות המרכזית, והעליון אישר זאת. ב-1990 כהנא נרצח בניו יורק על ידי פעיל אל-קאעידה.
יורשו כמנהיג כך, ברוך מרזל, ניסה כמה פעמים להתמודד לכנסת, ונכשל. הבן בנימין זאב כהנא, שהקים את תנועת "כהנא חי", נרצח עם אשתו בפיגוע ירי. שתי התנועות הוצאו מחוץ לחוק והוגדרו כארגוני טרור לאחר הטבח במערת המכפלה שביצע ברוך גולדשטיין, שנכלל ברשימת כך לכנסת ב-1988, לפני הפסילה. מאז לימין הרדיקלי היה נציג אחד בכנסת. מיכאל בן ארי, תלמידו של כהנא ופעיל בכך בעבר, נבחר ב-2009 כחלק מרשימת האיחוד הלאומי. עוזרו הפרלמנטרי היה איתמר בן גביר.
בכנסת ה-19 הוצב בן גביר במקום החמישי ברשימת עוצמה לישראל בראשות אריה אלדד ובן ארי. הרשימה לא עברה את אחוז החסימה. בבחירות לכנסת ה-21 (בחירות 2019 א') הוא היה מספר 7 באיחוד מפלגות הימין, אבל הרשימה קיבלה חמישה מנדטים. חצי שנה אחר כך עמד בראש עוצמה יהודית שקיבלה 83 אלף קולות, ונשארה בחוץ. בשנה שעברה כבר קיבל רק 19 אלף קולות – אבל הפעם החבירה בבלוק טכני לסמוטריץ' עשתה את ההבדל.
ובפרשנות של מורן אזולאי, כתבתנו הפוליטית, נכתב כי מי ששילם את המחיר בבחירות האלו היה גדעון סער, כיוון שהתוצאה של תקווה חדשה בבחירות מאכזבת, אבל היא נובעת בעיקר מהחלטתו להילחם על קולות הימין ולוותר על הקרב במרכז-שמאל.
בחירות 2021 - משדר אולפן - דיון על תקווה חדשה גדעון סער

מחר בלילה, בין חמישי לשישי בשעה 02:00, נעביר את השעון שעה קדימה ל-03:00 לשעון קיץ ונפסיד שעת שינה. שעון הקיץ יסתיים ב-31 באוקטובר.
מחר מזג האוויר ימשיך להיות מעונן חלקית וקר ללא גשם, אבל ביום שישי הגשם יחזור וייתכן שיהיה מורגש יותר. בערב חג הפסח, שבת, יהיה קר ומעונן חלקית אבל ללא גשם. ביום ראשון, חג הפסח, הטמפרטורות יעלו ומזג האוויר יהיה נוח.
קרוב ל-30 אלף מאומתים ו-575 מתים ביום אחד. מדובר במספר שיא בגל התחלואה הנוכחי בפולין שנמצאת במקום ה-14 בעולם במספר המאומתים מאז פרוץ המגפה. במדינה אובחנו מעל 2,120,000 חיוביים לנגיף מאז פברואר.
למעשה, פולין סובלת משני גלים משמעותיים של תחלואה. הראשון החל בסוף ספטמבר, אז בתוך חודשיים וחצי אובחנו במדינה כמילון חיוביים לנגיף. מתחילת דצמבר ועד תחילת מרץ אובחנו במדינה עוד 700 אלף חיוביים.
מרץ היה חודש קשה בפולין מבחינת הקורונה ומאז תחילת החודש אובחנו במדינה 400 אלף חיוביים לנגיף ומתו כ-6,500 בני אדם. מאז פרוץ המגפה גבה הנגיף את חייהם של 50,340 חולי קורונה.
הציונות הדתית (רשימה). למה? כדי לקרוא עוד על מפלגתו של בצלאל סמוטריץ', שזכתה לפי תוצאות לא סופיות בשישה מושבים בכנסת הקרובה. הרשימה היא בלוק טכני שכולל שלוש מפלגות: האיחוד הלאומי, בראשה עומד סמוטריץ', נעם המתנגדת ללהט"בים והיו"ר שלה אבי מעוז מוצב במקום השישי, ועוצמה יהודית בראשות איתמר בן-גביר, המוצב במקום השלישי ברשימתה.
5 צפייה בגלריה
עוצמה יהודית ונעם מתאחדות
עוצמה יהודית ונעם מתאחדות
בן גביר ומעוז
(צילום: מטה עוצמה-נעם)

מבט מרהיב מקרוב על חור שחור.
5 צפייה בגלריה
קרינה מקוטבת ביקום מספקת שפע של מידע פיזיקלי. קיטוב האור סביב החור השחור במרכז גלקסיית M87
קרינה מקוטבת ביקום מספקת שפע של מידע פיזיקלי. קיטוב האור סביב החור השחור במרכז גלקסיית M87
קרינה מקוטבת ביקום מספקת שפע של מידע פיזיקלי. קיטוב האור סביב החור השחור במרכז גלקסיית M87
(מקור: EHT Collaboration)
מה גרם לדנה מודן למלצר במסעדה?
ושרת התחבורה מירי רגב מציגה: נחנוך שביל אופניים, ואז נהרוס.