אמסלם נגד היועמ"שית

דודי אמסלם, השר במשרד המשפטים, ידוע בשלל המתקפות הקשות שלו על בכירי מערכת המשפט ויריביו הפוליטיים, ועדיין האמירה שהשמיע מעל דוכן הכנסת היום הצליחה לעורר סערה - ולסחוף אחריה לא מעט תגובות. אמסלם תקף בנאום במליאה את היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב-מיארה והצהיר שהיא "האדם הכי מסוכן במדינת ישראל".
הוא טען, כפי שכבר קרא בישיבת הממשלה בשבוע שעבר, כי הממשלה צריכה לפטרה. "עד שלא נזיז אותה משם, אנחנו היינו צריכים להזיז אותה כבר אתמול, זה נזק ביטחוני. הגברת הזו לטעמי מהווה סכנה ממשית ליציבותה של מדינת ישראל דמוקרטית. תזיז אותה - פתאום תראה שכל מי שעובר על החוק נענש על פי החוק".
באופוזיציה מיהרו לתקוף את אמסלם על דבריו במליאה. ראש האופוזיציה יאיר לפיד האשים את אמסלם בהסתה, וכתב בטוויטר: "היועמ"שית מוגדרת היום בידי שב"כ כמי שנמצאת בדרגת האיום הגבוהה ביותר. אם תהיתם למה - הנה התשובה". יו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ אמר כי "במדינה מתוקנת אמסלם היה מפרסם התנצלות או מפוטר, אבל בממשלת הקיצוניים של נתניהו, ההסתה והתרת דמם של שומרי הסף והפיכתם לאויבים - הפכו לשיטת עבודה. מחזק את היועמ"שית וקורא לה להמשיך למלא את תפקידה ללא מורא".
1 צפייה בגלריה
(צילום: נחום סגל, אבי מועלם)

סיפורי היום

בג"ץ קבע מועד לדיון בעתירה לפסילת כהונת נתניהו, לוין תקף: "מתערב בחוסר סמכות".
המסר הדרמטי של ביידן לנתניהו: עצור עכשיו את החקיקה, בישראל טוענים: "זה לא נאמר בשיחה".
גלנט והרמטכ"ל הציגו לנתניהו תמונת מצב: אין כרגע פגיעה בכשירות למלחמה. כ-300 רופאים הודיעו: מפסיקים להתנדב למילואים. וגם: ההאשמה הקשה של ראש אמ"ן לשעבר.
אשד בטקס אחרי ההדחה: "אסור לוותר על הדמוקרטיה", בן גביר: "צריך שוטרים שלא מפלים".
אחרי 48 שעות, וצעקות "בריון" לרוטמן: עיכוב בהצבעות על אלפי הסתייגויות לביטול עילת הסבירות.
לצד שביתת הנשים: המחאה של הח"כיות וראשות הרשויות נגד הממשלה.
ומה עשה הזוג המלכותי ומסעיר את ירדן?

מה צפוי מחר

מחר יימשך ביקור נשיא המדינה יצחק הרצוג בארה"ב. היום הוא נאם בפני הקונגרס האמריקני ואמר כי "הוויכוח בישראל כואב ומטריד מאוד, אך הדמוקרטיה שלנו איתנה".

התחזית

בעיצומו של גל החום, מחר הטמפרטורות יעלו מעט, בעיקר בפנים הארץ ובהרים, ובחוף תהיה לחות גבוהה מאוד. בינתיים אין סימנים לסיום גל החום בימים הקרובים, וייתכן שהוא אפילו יימשך מעבר לכך.

מה חיפשו היום בגוגל?

באיירן מינכן. אלופת גרמניה בכדורגל ניצחה אתמול 0:27 את קבוצת החובבים רוטאך-אגן, אחרי שהובילה עליה 0:18 כבר במחצית. ב-2019 היא הביסה את אותה קבוצה 0:23 במשחק הכנה.

סיפורים מומלצים שאולי פספסתם

מועצת הביטחון של האו"ם דנה בסכנות ה-AI
טיקטוק מתייצבת מול ספוטיפיי עם שירות חדש להזרמת מוזיקה
מתחת לכל ההייפ: "ברבי" מתוחכם במידה, אך מרגיש יותר כמו קורס במגדר / ביקורת
למנוע אסון סביבתי: המבצע לסילוק ה"פצצה המתקתקת" מים סוף
ממוזגת החלב ועד המוות של דודו גבע: היצירות שידהימו אתכם
ורגע אחרי שחשפה כי היא בהיריון, נטע אלחמיסטר מספרת: "רוצה לראות את הגוף שלי משתנה"




נראה אתכם

את ה-Woordle היומי שלנו כבר פתרתם?