יהודה משי זהב ניסה לשים קץ לחייו. מצבו אנוש

חודש לאחר שפורסמו נגדו עדויות על תקיפות מיניות שנמשכו לכאורה שנים רבות, ובבוקרו של תחקיר טלוויזיוני, ניסה יו"ר זק"א לשעבר, יהודה משי זהב, לשים קץ לחייו. הוא פונה במצב אנוש לבית החולים שערי צדק ומצבו עדיין מוגדר אנוש. מנהל שערי צדק, פרופ' עופר מרין, אמר: "אנחנו מעריכים שנגרם נזק, אנחנו לא יכולים להעריך עד כמה". בצהריים הופץ נוסח של מכתב התאבדות לכאורה שאותו כתב משי זהב, אולם בני משפחתו ועורך דינו אפרים דמרי טענו כי מדובר בזיוף. עורך הדין ציין שיגיש תביעת דיבה על הפצת המכתב המזויף, לטענתו.
לפי תחקיר שפורסם במרץ, בשכונות מאה שערים, שמואל הנביא וסנהדריה המורחבת שבירושלים רבים ידעו על מעשיו. גם מבין אנשי משמרות הצניעות היו שידעו, אך לא דיווחו לרשויות אכיפת החוק. על פי עדויות קורבנותיו, הוא גם נהג להתרברב בכיבושיו המיניים. בהקלטה שפורסמה שוחח משי זהב עם צעיר שעובד בזנות במטרה שזה יארגן לכאורה כמה גברים עבור מין קבוצתי עם מכרה שלו. וכך אמר לו משי זהב: "היא חולה, היא רוצה גאנג באנג, באנג גאנג. היא רוצה חמישה גברים שיהפכו אותה לשפחת מין, אבל בתנאי שהחבר'ה יהיו כוסונים, לא מגודלים ולא שעירים".
משי זהב נחקר בתחילת העשור הקודם בחשד לתקיפה מינית, אבל האישה סירבה להגיש תלונה, והחקירה נסגרה. האירוע כלל לא פורסם, ושמו של משי זהב - שגם הדליק משואה ביום העצמאות - נותר נקי בעיני הציבור. לאחר התחקיר במרץ, הודיע משי זהב כי החליט לוותר על פרס ישראל למפעל חיים שאותו היה אמור לקבל, והשעה את עצמו מתפקידו בזק"א. היחידה הארצית לחקירות הונאה בלהב 433 הודיעה על פתיחה בחקירה נגדו.
4 צפייה בגלריה
יהודה משי זהב
יהודה משי זהב
יהודה משי זהב

ריאיון עם יו"ר נעמת חגית פארי

"זה העשור שבו אנחנו חייבים לפעול"

נשיא ארצות הברית, ג'ו ביידן, אמר בפתח פסגת האקלים כי יש לפעול באופן מיידי כדי לעצור את התחממות כדור הארץ: "אף אומה לא יכולה להתמודד עם המשבר הזה לבד. כולנו צריכים לפעול". לאחר מכן פירטו מנהיגים בעולם את התוכניות שלהם לגבי המאבק בהתחממות כדור הארץ.
ביידן, שצפוי להכריז על הפחתה של 50 עד 52 אחוזים בפליטת גזי החממה עד 2030, אמר עוד: "אני רוצה לבנות תוכנית של אנרגיה נקייה. גם זו שאנחנו יכולים לבנות כיום וגם בעתיד. אני רואה עובדים מפעילים אנרגיה נקייה ועוזבים את מכרות הפחם. הנתיב הזה יביא את ארה"ב ל-100% אנרגיות נקיות עד 2050".
סגנית הנשיא, קמלה האריס, אמרה: "אף אזור לא חסין. אם זה אירופה או האיים באוקיינוס השקט. מאוד חשוב שנפעל מהר. זה ידרוש שיתוף פעולה ברחבי העולם. ידרוש שימוש בטכנולוגיות חדשות וייתן הזדמנות לבריאות. האמת הזאת מחזיקה את העולם"

הטיל ששוגר מסוריה והתפוצץ בנגב

טיל נ"מ ששוגר הלילה מסוריה לעבר ישראל נפל בנגב, לאחר תקיפה שיוחסה לישראל. חלקי הטיל התפוצצו באוויר והתפוצצו בנגב, בין היתר בבריכה ביישוב אשלים. מערכת הגנה אווירית הופעלה נגד ירי הנ"מ הסורי, אבל החטיאה. הטיל שוגר בסביבות 01:40, ואזעקה הופעלה באבו קרינאת שליד דימונה, ביישובים נוספים בפזורה הבדואית שבנגב וכן בעיר הבה"דים. פיצוצים נשמעו באזורים נרחבים, כולל בירושלים ובמודיעין. בעבר היו מקרים שטילי נ"מ מסוריה שנורו לעבר מטוסי חיל האוויר זלגו לשטח ישראל, אבל באף אחד מאותם מקרים לא נפל הטיל באזור הדרום.
שר הביטחון, בני גנץ, הודה בכישלון יירוט טיל ה-SA-5 הסורי שחלקיו נפלו בנגב בתוך בריכה פרטית בבית באשלים: "הטיל חצה את המרחב, סיפור מורכב שנמצא בתחקור".
4 צפייה בגלריה
חלקי טיל הנ"מ נמצאו באשלים
חלקי טיל הנ"מ נמצאו באשלים
חלקי טיל הנ"מ נמצאו באשלים
(צילום: סוניה רביבו)

פרשנות של רון בן ישי
(צילום: שמוליק דודפור)

דני אבדיה גמר את העונה

לפנות בוקר, 40 שניות לסיום המחצית הראשונה במשחק בין וושינגטון וויזארדס מול גולדן סטייט, דני אבדיה זינק לכדור חוזר ונחת רע על רגלו הימנית. הוא התפתל מכאבים, ולאחר מספר דקות של טיפול על הפרקט, פונה בכיסא גלגלים לחדר ההלבשה, שם עבר בדיקות. מהן עלה כי הוא סובל משבר מאמץ בקרסול וגמר את העונה.
"תודה לכולם על התפילות והתמיכה. אחזור טוב וחזק יותר מאי פעם", כתב הרוקי הישראלי בחשבון האינסטגרם שלו כמה שעות לאחר הפציעה.
4 צפייה בגלריה
דני אבדיה רגעים אחרי הפציעה
דני אבדיה רגעים אחרי הפציעה
דני אבדיה רגעים אחרי הפציעה
(צילום: AP)

פרויקט מיוחד בערוץ התרבות של ynet - איך ייראה העתיד לפי הקולנוע: יצאנו למסע עתידני לבדוק אילו עוד רעות חולות יבואו עלינו. היכונו לעידני קרח, פלישות חייזרים, משברי אקלים ועוד מחלות קטלניות ומדבקות.
ראש הממשלה בנימין נתניהו צפוי להציג את התוכנית של ישראל מחר בפסגת האקלים.
מחר יתחמם באופן ניכר ובשבת וראשון יהיה חם מהרגיל עד שרבי. עם זאת, גל החום צפוי להיות כבד פחות מהשרב השבוע. ביום שני צפויה שוב התקררות ובשלישי יהיה קריר מהרגיל בעונה.
קורונה – מגפה בתוך מגפה. כשכל הרדארים מכוונים אל מגפת הקורונה, מגפה אחרת מתרחשת מתחתם. זאת, מגפת השימוש בסמים, שהלכה והתרחבה כשאנשים היו סגורים בבתים, לעתים ללא עבודה, במצב של אי-ודאות, איום וחרדה. עוד לא ידועים נתונים מדויקים בישראל ובמדינות אירופה. לעומת זאת, מספרים לגבי ארה"ב כבר ידועים ומדאיגים. שם נצפתה עלייה גדולה בתמותה שסיבתה, נטילת מנת יתר של סמים ובעיקר, מסוג אופיואידים (קבוצת המורפיום). התמכרות לאופיואידים בארה"ב התחילה להדאיג את הרופאים האמריקאים לפני יותר מחמש שנים. בשנים האחרונות משתמשים במונח "מגפה" של ממש לגבי תופעה זו וקושרים את תחילתה והחמרתה בשימוש נרחב בסם זה כתרופה נגד כאבים.
הסטטיסטיקה של 12 חודשים שסוכמו לקראת סוף השנה שעברה מטלטלת בהחלט – 91 אלף מקרי מוות ממנת יתר בארה"ב באותה התקופה. בעשר מדינות אמריקאיות נצפתה עלייה של 98% בתמותה מאופיואידים. גם התמותה מקוקאין עלתה במעל ל-20%. וכמו כן, במעל ל-30% מסמים אחרים. סביר להניח, שההתמכרות לסמים מכה גם במדינות אחרות, כולל בישראל, במהלך מגפת הקורונה. עדיין אין מודעות מספקת לכך והצעדים הנדרשים לא ננקטים דיים. .
בשבעת הימים האחרונים, המדינה שבה אובחנו הכי הרבה נדבקים בקורונה ביחס לאוכלוסייה היא קפריסין. באי השכן נרשם השבוע שיא וביום אחד אובחנו בו 941 חיוביים לקורונה. אתמול המספר היה נמוך יותר – 843.
מאז פרוץ המגפה אובחנו בקפריסין כ-58,800 חיוביים לקורונה. 295 חולים מתו. למעשה, המדינה סבלה משני גלים עיקריים – הראשון בחודשים אוקטובר עד ינואר – ששיאו היה בסוף השנה – אז אובחנו 907 חיוביים לנגיף. הגל השני החל בסוף פברואר ובימים האחרונים חלקה עלייה מדאיגה במספר המאומתים.
למעשה, מאז תחילת מרץ אובחנו במדינה למעלה מ-40% מכל החיוביים לנגיף שאובחנו מאז תחילת המגפה. כעת יש במדינה כ-19,500 חולים פעילים – כלומר כ-1.5% מהתושבים מתמודד כעת עם הנגיף – כמובן שרוב הנדבקים בצורה קלה מאוד.
אמילי מואטי. נאום הבכורה של חברת הכנסת הטרייה ממפלגת העבודה עורר הדים. חברת הכנסת בת ה-40, היא כלת פרס שרת התרבות לספרי ביכורים 2018, והיא נולדה וגדלה בנתניה, בכורה מבין שישה אחים, שגדלה בבית דתי. בסוף כיתה י' עזבה את התיכון והחלה לעבוד. ב-2011 התחילה את דרכה כפעילה פוליטית במטה של לבני. ב-2018 הודיעה כי תתמודד בפריימריז של מפלגת העבודה, אך נבחרה רק כעת, וזו כהונתה הראשונה.

היום ב"הכותרת", הפודקאסט היומי: מה קרה לחיסונים האחרים? פרופ' סיריל כהן מסביר .
למה אתם לא מצליחים להזמין מקום במסעדות - ואיך הקורונה קשורה?
שלום ל"ג בעומר. בימים הקרובים צפוי שוב שרב, ובכבאות הודיעו כי תיאסר הבערת אש מיום שלישי הבא ועד 2 במאי בכל הארץ.
וטקס פרסי האוסקר ה-93 ייערך בלילה בין ראשון לשני. מדריך מקוצר למועמדים השנה.
4 צפייה בגלריה
מתוך "יהודה והמשיח השחור"
מתוך "יהודה והמשיח השחור"
מתוך "יהודה והמשיח השחור"