אז מי ימליץ על מי מחר לנשיא? עדיין לא ברור - אבל רוב של 61 כנראה לא יהיה שם. הערב יכנס גדעון סער מסיבת עתונאים אבל לא ברור האם נשמע אמירה מפתיעה.
פאנל פרשנים באולפן
(צילום: משי בן עמי)
נראה כי מי שיהיה ראש הממשלה הבא הוא או נתניהו (כשיש מי שאומר שהוא מוכן לרוטציה עם בנט חרף הכחשותיו) או בנט ולפיד ברוטציה ׁׁ(כשלא ברור מי יהיה הראשון). נציגת כחול לבן שנפגשה בעבר עם עבאס אמרה היום באולפן ynet כי : "לפיד מצדי בסדר גמור" אבל לא ברור אם אכן זו תהיה המלצת מפלגתה.
4 צפייה בגלריה
בנימין נתניהו, נפתלי בנט, יאיר לפיד
בנימין נתניהו, נפתלי בנט, יאיר לפיד
בנימין נתניהו, נפתלי בנט, יאיר לפיד
(צילום: קובי קואנקס, הדר ייואביאן)
ברשימה המשותפת גם עושה רושם שלא יהיה קל לאיש ממתנגדי ביבי. "לא נקבל את בנט כראש ממשלה", אמרה ח"כ עאידה תומא סלימאן. ואילו חבר הכנסת המיועד מהציונות הדתית, איתמר בן גביר, ממשיך להטיל וטו על פשרה שבמסגרתה ממשלת ימין בראשות נתניהו תיתמך בצורה כזאת או אחרת על ידי יו"ר רע"מ: "עושים ממנו 'פוצי מוצי' ורק לפני שנה וחצי הוא דיבר בשבח חמאס".
לקריאה נוספת
המלכה נור לצד בנה - ומהנעשה בירדן. המלכה נור, רעייתו של מלך ירדן המנוח חוסיין, הגיבה לראשונה על הדיווחים שלפיהם משטרו של המלך עבדאללה השני חשף וסיכל תוכנית לבצע הפיכה בממלכה, ואמרה כי היא "מתפללת שהאמת והצדק ינצחו, עבור כל הקורבנות החפים מפשע של ההכפשה הזדונית הזאת".
ניסיון הפיכה במשפחת המלוכה הירדנית: ריאיון עם פרופ' עוזי רבי
(צילום: משי בן עמי)
הנסיך חמזה הוא אחיו למחצה של המלך המכהן עבדאללה: אביהם של השניים הוא המלך המנוח חוסיין, אבל הם נולדו כל אחד לאם אחרת. אחרי מות המלך חוסיין ב-1999 ועליית בנו עבדאללה לשלטון כיהן הנסיך חמזה כיורש העצר - אבל ב-2004 הדיח אותו עבדאללה מהתפקיד.
4 צפייה בגלריה
המלך עבדאללה ירדן הנסיך חמזה
המלך עבדאללה ירדן הנסיך חמזה
המלך עבדאללה ירדן הנסיך חמזה
(צילום: רויטרס)
סגן ראש ממשלת ירדן איימן ספדי קיים מסיבת עתונאים אחר הצהריים בה אמר כי אנשים סביב הנסיך חמזה קיימו קשרים עם "גורמים זרים" כדי להוציא לפועל מזימה כלשהי שתערער את יציבותה של הממלכה, וכי השלטונות יירטו התקשרויות עם גורמים זרים בנוגע לעיתוי הנכון לביצוע המעשים האלה. לפי סגן רה"מ, סוכנות מודיעין זרה יצרה קשר עם רעייתו של הנסיך חמזה כדי להכין מטוס שיחלץ אותה ואת בעלה מהמדינה.
"אני במעצר בית לאחר ניסיון ההפיכה בירדן"
(צילום: BBC)
כזכור, "וושינגטון פוסט" דיווח אמש כי כוחות הביטחון של ירדן עצרו שורה של בכירים בעבר ובהווה, ובהם הנסיך חמזה, בחשד שביצעו פעולות שנועדו "לערער את היציבות במדינה". בסרטון של יורש העצר לשעבר חמזה שפורסם אמש מעט לפני חצות ב-BBC הוא אומר: "מפקד הכוחות המזוינים של ירדן ביקר אותי הבוקר ויידע אותי כי אסור לי לצאת, ליצור קשר עם אנשים או להיפגש איתם". שר הביטחון בני גנץ התייחס הבוקר לדיווחים ואמר כי "מדובר בעניין ירדני פנימי". לדבריו, "ירדן היא מדינת שלום, שכנה שלנו ובעלת חשיבות אסטרטגית, שמהווה את העומק האסטרטגי שלנו. אנחנו צריכים לשמר הברית הזו כאינטרס ביטחוני, מדיני וכלכלי".
לקריאה נוספת
ראש הממשלה בנימין נתניהו יתייצב ב-09:00 בבית המשפט המחוזי בירושלים לפתיחת שלב ההוכחות במשפטו. זו תהיה למעשה יריית הפתיחה האמיתית למשפט שצפוי להתנהל כעת במשך שלושה ימים בכל שבוע. שלב ההוכחות מהווה את ליבת ההליך המשפטי ובו עולים העדים ומוצגות הראיות.
במסגרת שלב זה תנסה הפרקליטות להוכיח את העבירות שהיא מייחסת לראש הממשלה בכתב האישום – שוחד, מרמה והפרת אמונים בפרשות שבהן הוא מואשם, 4000, 2000 ו-1000, כאמור באמצעות שורה של עדי תביעה שזימנה והצגה של ראיות. במשפט נתניהו עומדים לדין גם בני הזוג שאול ואיריס אלוביץ' ונוני מוזס.
בתחילת הדיון מחר יישמעו דברי פתיחה של התובעת, המשנה לפרקליט המדינה לאכיפה כלכלית, עו"ד ליאת בן ארי. הנאום של בן ארי צפוי להימשך 20-15 דקות. מיד אחר כך יעלה העד הראשון מטעם התביעה, מנכ"ל וואלה לשעבר אילן ישועה, שיעיד במסגרת פרשה 4000 הקשורה לחברת בזק. השופטים נעתרו לבקשתו של נתניהו והוא אינו מחויב להישאר באולם בזמן עדותו של ישועה.
מחר גם יחל בבית הנשיא ב-09:30 סבב ההתייעצויות עם כלל הסיעות שנבחרו לכנסת. כמעט בוודאות לא תהיה המלצת 61 שתאפשר לנשיא ראובן (רובי) ריבלין הטלה ברורה, ולכן הוא ינסה להבין במהלך ההתייעצויות מול כל סיעה לאיזו ממשלה היא תסכים להצטרף ולאיזו לא, ובהתאם להעניק את המנדט לח"כ שיעמוד בראש הגוש שלו רוב הנכונים להצטרף.
הסיעה הראשונה שנציגיה יגיעו לבית הנשיא תהיה הליכוד. אחריה יגיעו נציגי יש עתיד, ש"ס, כחול לבן, ימינה, יהדות התורה והעבודה. לאחר הפסקה קלה יימשך מצעד הממליצים עם ישראל ביתנו, הציונות הדתית, הרשימה המשותפת , תקווה חדשה, מרצ ורע"מ האחרונה.
השבוע נקבל תהפוכות גדולות בטמפרטורות - ממזג אוויר אביבי ונעים לשרב ועד לטמפרטורות מאד נמוכות לתקופה. ביום שני יהיה חם יותר, בשלישי ורביעי יהיה שרבי, חם ויבש עם מעל 30 מעלות באזורים רבים ברחבי הארץ. ביום חמישי הטמפרטורות ירדו מעט ובסוף השבוע ובעיקר בשבת הטמפרטורות יצנחו ויהיה קר. בשבת הטמפרטורה בחוף צפויה לרדת ל-18-17 מעלות ובירושלים 15-14 מעלות.
קורונה בילדים והצורך בחיסונם. שיחה עם פרופ' צחי גרוסמן, יו"ר האיגוד הישראלי לרפואת ילדים, אוניברסיטת אריאל, מכבי שירותי בריאות.
ל.א.: איך מחלת קורונה מתבטאת בילדים?
צ. ג.: אצל רוב הילדים המחלה היא קלה. רוב הנדבקים לא חשים כל תסמינים. יחד עם זאת, ילדים עלולים לחלות במחלה קשה עד כדי אשפוז בטיפול נמרץ במצב של סכנת חיים. נוסף לכך, חלק מהילדים עלול לחלות בתסמונת מאוחרת המתבטאת במחלה הפוגעת בלב ועלולה אף היא לסכן את חייהם.
ל.א.: אם הרוב חולים בצורה קלה – אז למה לחסן?
צ.ג.: מטרת החיסון הינה קודם כל ובראש וראשונה להגן עליהם מפני מחלה קשה ומפני התסמונת הפוגעת בלב. אם הייתי הורה, הייתי רוצה בכל כוחי לנצל כל אפשרות להגן על ילדי, גם אם הסיכוי שדווקא הוא יחלה בצורה קשה הוא נמוך.
המטרה השנייה היא לאפשר לחזור לחיים מלאים ללא מסיכות. לצורך השגת המטרה הזו חייבים לחסן את הילדים. רק מצב של ילדים מחוסנים יכול להביא לכך שהמגפה באמת תסתיים. כעת, לאחר חיסון רוב המבוגרים בישראל, המשך הפצת הווירוס והיכולת שלו ליצור מוטציות חדשות מתאפשרים רק משום שהילדים עדיין לא מחוסנים.
ל.א.: מתי, להערכתך, אפשר יהיה לחסן ילדים?
צ.ג.: אוכלוסיית הילדים נחשבת תמיד כאוכלוסייה רגישה מבחינת פיתוח תרופות וחיסונים המותאמים להם. אנו רוצים להיות משוכנעים במידת הביטחון הגבוהה ביותר שהחיסון יעיל ובטוח לילדים. חובה לחזור, לפחות, על חלק מהניסוי שנערך במבוגרים לפני שמאשרים אותו לילדים. המחקרים האלה מתנהלים ממש בתקופה זו. חלקם, על גילאי 12-15 שנים, כבר הסתיימו, ובשבוע שעבר הודיעה חברת פייזר שהחיסון יעיל ובטוח בקבוצת הגיל זו.
המחקרים על קבוצות גיל צעירות יותר, מתחת ל-12 שנים, החלו רק כעת, ותוצאותיהם תתקבלנה לקראת סוף שנת 2021 .
דרך ארוכה עוד לפנינו, אך חשוב שהמסר לכל אורך התקופה הזו יהיה ברור וחד: אנו חייבים למנוע סיכון חייהם של ילדים ואנו רוצים לחזור לחיים ללא מסיכות. רק חיסון הילדים יבטיח את שתי התוצאות הללו.
במקביל לירידה במספר המאובחנים כחיוביים לקורונה, חלה גם ירידה חדה מאוד במספר הישראלים שנמצאים בבידוד, לאחר שבאו במגע עם חולה קורונה מאומת והם אינם מחוסנים.
משרד הבריאות לא מפרסם נתונים על הגילים של המבודדים, אך סביר להניח שחלק ניכר מהם הם בני 15 ומטה, אוכלוסייה שטרם חוסנה.
מהנתונים הנכונים לשעות הצהריים עולה כי בירושלים המספר הרב ביותר של מבודדים – 2,862. לא רחוק ממנה נמצאת תל אביב עם 2,806 מבודדים, בחיפה 820 מבודדים, בנתניה 643, בהרצליה 492, באשדוד 487, ברהט 445, בראשון לציון 439, בבאר שבע 392, באום לא פחם 334, ברמת גן 322, בבת ים 299, בטייבה 280, בחולון 266, בבני ברק 234 ובלקיה 219 תושבים נמצאים בבידוד.

מימונה. למה? כדי לגלות עוד על החג. מקור החג של יהודים יוצאי מרוקו אינו ברור, וסימוכין לחגיגתו נמצאו החל מהמאה ה-18. בישראל החלו לחגוג אותו ב-1965. מקור החג שנוי במחלוקת. לפי סברה אחת, שמו נובע מהמילה הערבית "מימון", שפירושה מזל והצלחה. לחלופין נטען כי החג הוא על שמו של אביו של הרמב"ם, רבי מימון, שנפטר ביום זה. מקור אפשרי נוסף הוא הכינוי "מימונה" לכיכר הלחם הראשונה שנאפתה אחרי פסח.
איתי תורג'מן מגיב לראשונה לפרשת דריגס, מספר שנשים שולחות לו הודעות מטרידות, איך השתנתה ההתנהלות שלו ואיך פגש את בת זוגו הצעירה ממנו ב-13 שנה.
4 צפייה בגלריה
איתי תורג'מן
איתי תורג'מן
איתי תורג'מן
(צילום: מאיר כהן, סגנון: תומר אלמוזנינו ל"סולו")
בדוכן חדש בראש העין יש מנה מוזרה שהצליחה לשבור את הרשת מרוב תמונות, לייקים, תגובות ושיתופים - פיתה מצופה בפירורי לחם ומטוגנת, שלתוכה מכניסים חזה עוף - כמו שניצל בפיתה, רק הפוך.
4 צפייה בגלריה
(צילום: ירון ברנר)
בנה של ח"כ מארק מואשם באיומים על שוטרים: "אני אירה בך, בוא בלי מדים".
והכירו את כלב הרחוב שנהג לגנוב בובת חד-קרן סגולה מצא בית.
חדשות טובות
(צילום: משי בן עמי)