המחבל הסתיר את האקדח, בקשר צעקו "כדור": תחקיר הירי בלוחם מג"ב בגבול הרצועה

יממה לאחר התקרית בגבול רצועת עזה שבה נפצע באורח אנוש לוחם יחידת המסתערבים של מג"ב בראל חדריה שמואלי, התבררה אחר הצהריים תמונת האירוע באוגדת עזה. מתחקיר ראשוני עלה כי המחבל שירה בלוחם הסתיר את אקדחו במכנסיים, שלף אותו כמה שניות לפני שירה לעברו שלושה כדורים דרך חרך החומה שממנו כיוון שמואלי את נשק הצלפים שלו, ועל כן גם לא זוהה על-ידי כוחות איסוף קרקעיים ואוויריים שסרקו את האזור.
אחד הכדורים שאותם ירה המחבל פגע בראשו של שמואלי מטווח אפס – והוא נפל לאחור. ברשת הקשר החטיבתית הכוחות הספיקו לצעוק "כדור", אולם בדקות הראשונות לא הבינו אם מדובר בירי דו-צדדי או שמא בירי של מחבל מהצד העזתי. תחקיר צה"ל העלה עוד כי כמה דקות לפני הירי, צלף אחר של הימ"ס השתמש באקדחו שלו כדי לירות מטווח אפס על מחבל שניסה לחטוף את נשקו ובכך סיכל את האיום. המחבל שירה עם אקדחו על שמואלי הוא פעיל חמאס, ובצה"ל מעריכים כי הפרת הסדר כולה, לרבות השימוש בנשק חם במהלכה כרימוני רסס ומטעני חבלה, תוכננו ואורגנו מראש, בידיעת חמאס.

3 צפייה בגלריה
פלסטיני יורה לעבר חיילי צה"ל בגבול רצועת עזה
פלסטיני יורה לעבר חיילי צה"ל בגבול רצועת עזה
ירי לעבר חיילי צה"ל בגבול רצועת עזה
(צילום: EPA)

ריאיון עם אחותו של לוחם המג"ב שנפצע אנוש
(צילום: ירון ברנר)
לקריאה נוספת

קרסה אפליקציית הרישום של הבדיקות הסרולוגיות, קשיים עם התו הירוק לילדים

הבוקר החל מבצע הבדיקות הסרולוגיות לבני 3 עד 12 שמופעל על ידי פיקוד העורף ומפקדת אלון, במטרה לאתר תלמידים שנחשפו בעבר לנגיף הקורונה ללא ידיעתם, ובכך לפטור אותם מחובת בידוד במהלך שנת הלימודים. למרות היערכות נרחבת, אפליקציית הרישום לבדיקות קרסה והחיילים במוקדים ממלאים כעת את פרטי הנבדקים באופן ידני. במוקדים אחרים טוענים הורים שחלק מכוח האדם שאחראי לביצוע הבדיקות לא הגיע בזמן, והם נאלצו להמתין זמן רב.
ועוד לפני תחילת הלימודים, סוף השבוע האחרון היה הראשון בו הופעל תו ירוק גם לבני 3-12. הרחבת הגבלות התו ניכרת בשטח ובמקומות הבילוי מדווחים על פגיעה בעסקים ועל ירידה במבקרים. "אנשים לא רוצים לבדוק את הילדים שלהם בכניסה לבריכה, והם גם לא רוצים ללכת במיוחד כדי להיבדק, אנחנו מבינים שיש מגפה שצריך למגר אבל מרגישים שזה בא על חשבוננו, אנשים לא באים לבריכה", מספרת אופיר פיבושביץ מקאנטרי כפר ורדים בריאיון לאולפן ynet.
בעיה דומה ישנה גם בענף המסעדות. "הנפגעים העיקריים גם במסעדות הם מהפריפריה. איפה שאין עשרות מתחמי בדיקות ושצריך להגיע לשם רק ברכב. זה בהחלט מדיר אנשים מלהגיע למסעדות", אומר תומר מור, מנכ"ל מסעדנים חזקים ביחד. "מדווחים לנו בכל הארץ על ירידה של מעל ל-50% בהזמנת מקומות וירידה של כ-40% בתפוסה. משפחות בפועל מוותרות על בילוי במסעדה כי הן לא רוצות לבצע בדיקות לילדים".
3 צפייה בגלריה
מגבלות התו הירוק בבתי עסק
מגבלות התו הירוק בבתי עסק
מגבלות התו הירוק בבתי עסק
(צילום: דניאל סלמה, אורי דוידוביץ', משה מזרחי)

מסעדנים בעקבות התו הירוק: ירידה של 50% בהזמנות
(צילום: ירון ברנר)
לקריאה נוספת

אושרה "תוספת הרמטכ"ל" לפנסיות, פשרה על גיל הפטור לחרדים

ישיבת הממשלה השבועית החלה באיחור של שעה בגלל חילוקי דעות עם שר הביטחון בני גנץ. יו"ר כחול לבן התעקש על מיסוד "הגדלות הרמטכ"ל" שנועד לנפח את הפנסיות של משרתי הקבע בצה"ל - והתנה את תמיכתו בהורדת גיל הפטור משירות צבאי לצעירים חרדים מ-24 ל-21 בתמיכת הממשלה בדרישתו. לבסוף, הממשלה אישרה את התוספת על סך 1.1 מיליארד שקלים. שבעה שרים התנגדו להחלטה - אלקין, סער, שאשא ביטון, הורוביץ, זנדברג, פריג' ומיכאלי התנגדו. הרמטכ"ל כוכבי אמר: "מדובר ביוקרה של השירות בצה"ל ולא רק חשבון בנק".
מיסוד "הגדלות הרמטכ"ל" קובע כי בסמכות הרמטכ"ל להעלות את שיעור גמול הפנסיה לאנשי הקבע לפי תחשיב שיבוסס על תקופת שירותם והשלמתה, ועד כה לא הושגו הסכמות לגבי המהלך. עם זאת, הורדת גיל הפטור לגיל 21 כלולה בקווי היסוד של הממשלה ובהסכם הקואליציוני. בדיון מקדים שנערך הבוקר בנושא, אמרו כמה שרים לגנץ: "אבל חתמנו על זה בהסכם הקואליציוני". גנץ אמר להם בתגובה: "לא יודע איך חתמתי על זה". משך שירות החובה,אגב, יישאר 32 חודשים.

מפקד המחוז מעיד על אסון מירון: "היו לחצים פוליטיים להגדלת ההדלקות"

עט ארבעה חודשים אחרי המחדל שגרם למותם של 45 חוגגים בהילולת ל"ג בעומר סמוך לקבר רבי שמעון בר יוחאי, העיד היום מפקד המחוז הצפוני במשטרה, ניצב שמעון לביא, בפני חברי ועדת החקירה הממלכתית לאסון מירון. לביא סיפר על היערכות הארגון לאירוע שהסתיים באסון האזרחי הגדול בתולדות המדינה. הקצין הבכיר חזר שוב ושוב בעדותו על כך ש"העיקרון המנחה הוא לא להגביל קהל".
"אירוע מירון זה האירוע המשמעותי ביותר במשטרת ישראל, מן הסתם הוא המשמעותי ביותר גם למחוז הצפוני ואני בראשו", אמר ניצב לביא בפתח דבריו. "כשאני אומר 'משמעותי', אני מתכוון בהיקף ההכנות, המשאבים, הסד"כים, קשב, רגישות, מוטת השליטה, סידורים, בכל האופרציה שקשורה לקראת המבצע. היה אפשר למנוע את האירוע הזה, יש הזנחה של הרבה שנים בהסדרת תחומי אחריות".
3 צפייה בגלריה
דיון ועדת החקירה הממלכתית לחקר אסון הר מירון
דיון ועדת החקירה הממלכתית לחקר אסון הר מירון
ועדת החקירה הממלכתית לחקר אסון הר מירון
(צילום: אוהד צויגנברג)
לקריאה נוספת

תלונה במשטרה: מתנגדת חיסונים אחראית להדבקה המונית בגן ילדים

ביום שלישי שעבר קיבלו הורים לילדים עם צרכים מיוחדים שלומדים בגן ברעננה הודעה מהגננת: "אחד מאנשי הצוות אובחן כמאומת, כל הילדים צריכים לעבור לבידוד". איש לא שיער איזו תיבת פנדורה עומדת להיפתח.
"זה היה במילא השבוע האחרון בגן, אז ישר עשינו בדיקות ונכנסנו כולם לבידוד", מספרת אחת האימהות, "אימא שיש לה תאומים בגן כתבה בקבוצה של ההורים: 'אני לא מתכוונת להכניס את הילדים לבידוד ולא לבדוק אותם. לא משתתפת בטירוף הזה. מתנצלת'. הגרוש שלה, שנמצא גם הוא בקבוצה, ענה לה: 'נעשה מה שצריך'. היא ענתה לו: 'תעשה את מה שצריך. אני לא אזרוק אותם אצל אימא שלי'. ואז הגיע הרגע המדהים. הוא ענה לה: 'החלמה מהירה. מקווה שאת מתאוששת מהקורונה', ובאותו רגע היא יצאה מהקבוצה".
למחרת, כשחזרו הבדיקות, להורים נפל האסימון. רבים מילדי הגן, כך התברר, חולים בקורונה. "הרצנו שוב את ההודעות והבנו שהיא זו שהדביקה", מספרת האימא, "נכנסנו לפייסבוק שלה וגילינו שהיא כתבה שם בצורה ברורה שהיא חולה כבר מהתשיעי לחודש. למרות זאת, היא שלחה את התאומים שלה לגן. גם הם בין החולים כמובן".

מחר יימשכו העדויות בפני ועדת החקירה הממלכתית לאסון מירון.
מהיום ועד יום שלישי לא יהיו שינויים גדולים במזג האוויר. אבל מיום רביעי הטמפרטורות יעלו ועומס החום שוב יטפס ויהיה כבד ברוב האזורים. מיום רביעי ניכנס ל-5-4 ימים של גל חום עם טמפרטורות גבוהות מהרגיל ועומס חום כבד. מיום רביעי הים יהיה שטוח ונוח יותר לרחצה.
לקריאה נוספת

ישראל מדורגת במקום השלישי בעולם במספר המאומתים החדשים לקורונה בשבוע האחרון, ביחס לאוכלוסייה. כך עולה מנתונים של שמנתח מוסד מחקר באוניברסיטת אוקספורד. רק גאורגיה וקוסובו מקדימות את ישראל במדד הזה.
בין המדינות שנמצאות במקומות הטובים ביותר, שבהן כמעט ולא אובחנו חולים חדשים בשבעת הימים האחרונים, נמצאות סין, קמרון, טנזניה, סמואה ואיי מרשל.
עם זאת, במדד של חולי קורונה שנפטרו בשבעת הימים האחרונים ביחס לאוכלוסייה, ישראל נמצאת במקום ה-40 ברשימה. את רשימת הנפטרים מקורונה ביחס לאוכלוסייה מובילות גאורגיה, פיג'י, תוניסיה וסרי לנקה. גם איראן, קובה, רוסיה ומקסיקו נמצאות במקום גבוה במדד זה.
מרב מיכאלי. שרת התחבורה הודיעה אמש כי טיסתה לארצות הברית בניגוד להמלצות הממשלה נועדה לרגל הולדתו של אורי, בנה המשותף עם בן זוגה ליאור שליין, שנולד בעזרת פונדקאית. מיכאלי גם חשפה שניסתה להביא תינוק בטיפולי פוריות אך בסופו של דבר בחרה להביא תינוק לעולם בפונדקאות.
מאז תחילת משבר הקורונה מלווים אותנו גם הדיונים הסוערים על סוגיית השקיפות - מהחוזה מול פייזר ועד דיוני קבינט הקורונה. השופטת בדימוס נילי ארד, יו"ר עמותת שקיפות בינלאומית ישראל, מסבירה איזו מידה של שקיפות עלינו לדרוש מהרשויות. הכותרת, הפודקאסט היומי.
ח"כ נבדק סרולוגית באולפן ynet וגילה כי נחשף כנראה לנגיף.
מה גילו אטילה וח"כ אופיר אקוניס אחרי בדיקה סרולוגית?
(צילום: ירון ברנר)
פיטר פלצ'יק: "בעקבות האולימפיאדה אני מוצף בהודעות, למרות שכולם יודעים שאני נשוי".
מסיבות מין, בגידות ועירום: נעים להכיר, בית המלוכה השוודי.