לפנות בוקר בנט העביר תקציב - בערב רב עם נתניהו

שלוש שנים מאז שאושר התקציב האחרון, ממשלת ישראל אישרה בתום לילה לבן של דיונים קדחתניים, את תקציב המדינה לשנים 2022-2021 - ובהמשך תצטרך לאשר אותו גם בכנסת. לאור הקואליציה הצרה, הממשלה ניצבת בפני בעיה משמעותית לקראת ההצבעה בכנסת על התקציב באמצע חודש נובמבר - וכדי להשיג רוב תצטרך להגיע ל"דילים" שונים. הממשלה אישרה גם קיצוץ רוחבי של 1.5% בתקציבי כל משרדי הממשלה - כדי לממן את התוספות שניתנו במהלך הלילה. במקור תוכנן קיצוץ רוחבי של 1%.
ראש הממשלה תקף אחר הצהריים את חברי האופוזיציה במליאת הכנסת, וטען כי הירושה הביטחונית שקיבל מראש האופוזיציה בנימין נתניהו אילצה אותו להעביר תקציב ביטחון גדול. "הותרתם את חיזבאללה עם פי 10 טילים שמגיעים לכל נקודה בישראל, מכרתם את הנגב", תקף. ראש האופוזיציה מנגד חילק לממשלה "שלוש מדליות באולימפיאדת הכישלונות - לבנט על הקורונה, ללפיד על איראן ולליברמן על הכלכלה".
לפני נאומו של בנט וגם במהלכו תקפו אותו חברי האופוזיציה, בין השאר על העברת התקציב שטענו שפוגע בשכבות החלשות. לדברי נתניהו הפריע חבר הכנסת מנסור עבאס, שטען שהתקציב שהועבר לטובת החברה הערבית הובטח לו גם על-ידי נתניהו. חברי כנסת רבים הורחקו מהמליאה בשל קריאות ביניים. בנט חויב להתייצב במליאה ולשמוע את דברי האופוזיציה בעקבות "דיון 40 חתימות" שיזמה מפלגת הליכוד, תחת הכותרת "מחדלי הממשלה בשמירת האינטרסים הביטחוניים והמדיניים של מדינת ישראל".
"מה זה ישראל הראשונה והשנייה?", השיב בנט למתקפות האופוזיציה. "יש ישראל אחת, מאוחדת. מספיק עם זה. אני בטוח שזה מסיבות פוליטיות ולא מעלה על דעתי שאתם מאמינים למה שאתם אומרים. אף אחד פה לא אוחז במונופול לא על מורשת ישראל, על היהדות, על הלאומיות. אף אחד פה לא יטיף לי על אהבת ישראל. תלמדו ממנחם בגין, אשכנזים ספרדים, כולנו יהודים. אז אתם באים לפצל, למה זה מועיל?".
3 צפייה בגלריה
נפתלי בנט במליאת הכנסת
נפתלי בנט במליאת הכנסת
נפתלי בנט במליאת הכנסת
(צילום: אלכס קולומויסקי)

דיווח של כתבנו איתמר אייכנר על התקציב שהממשלה אישרה
(צילום: משה מזרחי)

לקריאה נוספת


סלאמוויט באיולין טפרי סיימה עשירית בגמר 5,000 מטר

טפרי התמודדה מול הגדולות בריצת הגמר לנשים אשר נערכה על מסלול רטוב בשל הגשם העז שירד בטוקיו. הישראלית, שפתחה טוב ונחלשה בהמשך, הגיעה בסופו של דבר למקום העשירי מתוך 15 משתתפות וקבעה זמן של 14:54.39 דקות.
לפני כן, עדן בלכר ושלי בובריצקי ביצעו תרגיל מרשים במוקדמות השחייה האמנותית. הן קיבלו ציון של 84.6333 נקודות ומדורגות במקום ה-16 בתום היום הראשון. 12 צמדים יעלו לתחרות הגמר והעולות ייקבעו בתום יום המוקדמות השני שיתקיים מחר. נבחרת הבייסבול של ישראל לא הצליחה להגיע להישגים בשעות הבוקר אבל לאור הפורמט המורכב והמסובך של הטורניר - עדיין יהיה לה סיכוי למדליית זהב.
ונבחרת הג'ודו נחתה הבוקר בנתב"ג עם מדליות הארד לצווארי המתמודדים שרשמו הישג היסטורי בתחרות הקבוצתית בטוקיו. המאמן הלאומי של הגברים, אורן סמדג'ה, אמר: "נבחרת ישראל מ-1992 מספקת את ההישגים הגדולים ביותר בספורט הישראלי. בתחרות הזאת היינו כל כך קרובים, שני ספורטאים, שירה ראשוני ביום הראשון, ברוך שמאילוב ביום השני, ואני חושב שעם הלב עם הנשמה הצלחנו בסופו של דבר לזכות במדליות בתחרות הקבוצתית".
3 צפייה בגלריה
סלאמוויט באיולין טפרי
סלאמוויט באיולין טפרי
סלאמוויט באיולין טפרי
(צילום: רויטרס)

אורן סמדג'ה נחת בארץ עם נבחרת הג'ודו
(צילום: נדב אבס, משה מזרחי)

לקריאה נוספת

ההמלצה המתגבשת: הרחבה משמעותית של רשימת המדינות שהחוזרים מהן יחויבו בבידוד

כתבנו לענייני בריאות, אדיר ינקו, חשף היום כי משרד הבריאות ימליץ לצמצם מאוד את רשימת המדינות בסיכון מרבי וכן יצמצם מאוד את רשימת המדינות הירוקות שהחזרה מהן לא מחייבת בידוד. שרי הקבינט ידונו, אך לא בהכרח יקבלו את ההמלצות.
מנכ"ל משרד הבריאות פרופ' נחמן אש העביר אחר הצהריים תדרוך והוא הביע שביעות רצון מהתקדמות מבצע החיסונים במנה שלישית. אש שב וקרא למי שטרם עשה זאת ללכת להתחסן תוך שהוא מדגיש כי "החיסונים חשובים להמשך שגרת חיינו". הוא גם סיפר על מגעים למתווה לפתיחת שנת הלימודים שיאפשר כמה שיותר זמן לימודים בכיתות.
"הצעדים הבאים שבוחנים זה הידוק התו הירוק ואפשרויות נוספות כדי להגביל את התחלואה ככל שניתן, מבלי לפגוע בפעילות של המשק - בהתאם להנחיה ולקביעה של הקבינט", אמר.
בשעות הערב התפרסם כי היום היה השיא היומי בגל הרביעי: 2,441 נדבקים אובחנו היום מאז חצות, ו-10 בני אדם נפטרו מאז אתמול. שיעור הבדיקות החיוביות עומד על 3.62%, נתון גדול משמעותית משהיה בחודשים האחרונים. 217 מאושפזים במצב קשה, ומספר המונשמים עומד על 43.

נחמן אש: "גם הבוקר אנחנו רואים עלייה בתחלואה. המצב מדאיג"
(צילום: לע"מ)
לקריאה נוספת

נדחתה בקשתו של עבריין המין אלון קסטיאל לשחרור מוקדם מהכלא

שלוש שנים לאחר שנכנס לכלא, דחתה ועדת השחרורים את בקשתו של אלון קסטיאל לשחרור מוקדם. הוא הורשע בניסיון אונס, מעשה מגונה בכוח ובהטרדה מינית.
מחר אחר הצהריים יתכנס קבינט הקורונה לדיון על רקע המשך העלייה בתחלואה, הכנות לפתיחת שנת הלימודים והשמועות על סגר רביעי בחגי תשרי.
בבוקר יתקיים דיום בעניינו של רומן זדורוב המבקש להשתחרר לביתו עד תום ההליכים לאחר שהוא יושב בבית הכלא באשמת רצח תאיר ראדה כבר 11 שנה.
מחר הטמפרטורות יעלו, ויגיעו ל-35 מעלות בחוף ובשפלה, עם 45 אחוזי לחות בצהריים - מה שיגרום לנו להרגיש חום של 39 מעלות. בנגב, בערבה ובבקעה הטמפרטורות יגיעו ל-44 מעלות, וגם בהרים ישררו יותר מ-35 מעלות.
היום נרשם באיראן שיא יומי של מאומתים לקורונה, כאשר כ-37,200 מתושבי הרפובליקה האיסלאמית אובחנו כחיוביים לנגיף.
מתחילת חודש יולי חלה עלייה חדה במספר המאומתים היומי, עלייה שנמשכת גם בימים האחרונים. מאז תחילת חודש יולי אובחנו באיראן כ-735 אלף מאומתים לקורונה. זאת, מתוך כ-3,940,000 חיוביים לנגיף שאובחנו במדינה מאז פרוץ המגפה.
גם במספר המתים חלה עלייה. מתחילת חודש יולי מתו באיראן כ-7,150 חולי קורונה, 411 מהם ביממה האחרונה. מאז פרוץ המגפה מתו באיראן – על פי דיווחי משרד הבריאות בטהרן - כ-91,400 חולי קורונה, אך ההערכות הן שהמספר הזה גבוה בהרבה.
סלקום TV. תקלת ענק אירעה אתמול בסלקום tv כשלקוחות החברה נותרו שש שעות בלי טלוויזיה. בכיר בחברה אמר כי "מדובר בתקלה מאוד לא פשוטה שנגרמה בשל הפסקות חשמל במרכז השרתים בנתניה". הבוקר בים מלקוחות החברה טענו כי למרות שהחברה הודיעה אמש ב-22:00 שהתקלה הגדולה בשירותי הטלוויזיה שלה הסתיימה, הם מוסיפים לחוות תקלות.
הדגמים של טסלה כבר נחטפים בישראל - אבל עד כמה אנחנו באמת בדרך למהפכה ירוקה בשוק הרכב המקומי? הלל פוסק מסביר מה המכשולים שניצבים בינינו לבין העתיד החשמלי - ומה חשוב לבדוק לפני שמצטרפים לחגיגה. הכותרת, הפודקאסט היומי.
לאן אפשר לטוס עכשיו ומאיזו מדינה נדרש בידוד בארץ? מדריך לטסים באוגוסט.
3 צפייה בגלריה
היום נכנס לתוקף מתווה נתב"ג למניעת התפשטות הקורונה בישראל
היום נכנס לתוקף מתווה נתב"ג למניעת התפשטות הקורונה בישראל
היום נכנס לתוקף מתווה נתב"ג למניעת התפשטות הקורונה בישראל
(צילום: יריב כץ)
נשיקת השף: העונה החדשה של "בואו לאכול איתי" היא בדיוק המנה שהזמנו. סמדר שילוני התלהבה.
ומסע מצולם בעקבות השייח'ים הבדואים האחרונים בנגב.