מפזרים את הכנסת? מחר תועלה להצבעה הצעת יו"ר האופוזיציה לפזר את הכנסת ולהקדים את הבחירות כשברקע המשבר המתמשך בין כחול לבן לליכוד. המשבר נובע, בין היתר, מהחשש של גנץ כי נתניהו לא יקיים את הסכם הרוטציה וינצל את המחלוקת על סוגיית התקציב כדי להקדים את הבחירות.
ההצבעה תהיה על קריאה טרומית בלבד. בהמשך תעבור ההצעה, אם תאושר, לוועדת הכנסת בראשותו של ח"כ איתן גינזבורג ורק אחר כך תחזור למליאת הכנסת לקריאה ראשונה. בכל מקרה, אם לא ישונה החוק ותושג פשרה בנוגע לתקציב, תתפזר הכנסת באופן אוטומטי ב-23 בדצמבר.


2 צפייה בגלריה
בני גנץ
בני גנץ
בני גנץ
(צילום: אלעד מלכה)
ראש הממשלה נתניהו הודיע שהליכוד יצביע נגד, יו"ר כחול לבן בני גנץ אמר הערב שכחול לבן תתמוך בקריאה הטרומית של החוק לפיזור הכנסת, אך מיד סייג והשאיר פתח לראש הממשלה בנימין נתניהו: "נטל ההוכחה עליך. הבא מיד את התקציב לממשלה, דאג להעביר אותו ולהבטיח את האחדות". שרי מפלגת העבודה יצביעו בעד הצעת החוק לפיזור הכנסת. כמוהם גם ימינה ודרך ארץ. אי-ודאות אחת נרשמת והיא נוגעת למפלגת רע"מ מהרשימה המשותפת שטרם הודיעה כיצד תצביע. היו"ר מנסור עבאס שלאחרונה הידק את יחסי העבודה עם ראש הממשלה בנימין נתניהו טרם הודיע האם בכוונתו להתיישר עם האופוזיציה ולא ברור האם יתמוך, יתנגד או ייעדר מההצבעה.


תחת מתקפת סייבר. אתר חברת הביטוח שירביט קרס אתמול תחת מתקפת האקרים. קבוצת ההאקרים BlackShadow לקחה אחריות על הפריצה ופרסמה, לצד תעודות זהות ורישיונות, גם הקלטה משיחה של לקוחה עם החברה. בין הפרטים שפרסמו ההאקרים נמצאים גם פרטיהם של עובדי מדינה - בין היתר גם פרטי שופט בכיר. בשנת 2005 זכתה שירביט במכרז שנתי לביטוח כלי הרכב הפרטיים של עובדי המדינה.
2 צפייה בגלריה
דלף מידע מחברת ביטוח, חשד למתקפת סייבר
דלף מידע מחברת ביטוח, חשד למתקפת סייבר
דלף מידע מחברת ביטוח, חשד למתקפת סייבר

בשעה 14:50 פרסמה קבוצת ההאקרים מצבור חדש של קבצים שגנבה ממערכות החברה. מדובר בטפסי דיווח על תביעות שנשלחו בפקס לפני שלושה ימים בלבד והם כוללים פרטים אישיים של לקוחות. מומחה סייבר העריך כי המטרה היא אחת - סחיטת כסף מהחברה.

(צילום: אורי דוידוביץ)

לקריאה נוספת

סבב שלישי בפתח? לנוכח עלייה מתמדת במספר המאומתים, אמרה ראש שירותי הבריאות ד"ר שרון אלרעי-פרייס כי 90 יישובים במגמת החמרה. לדבריה, יש עלייה משמעותית במגזר הכללי: "כששמעתי שרק רבע מהחוזרים ממדינות אדומות שומרים על בידוד, הלסת שלי נפלה".
"הנתונים הם במצב שמאוד מדאיג אותנו כמו שפרופ' אש אמר בבוקר", אמרה. "זה מצב חרום שאנחנו רואים עלייה משמעותית בתחלואה, אנחנו יודעים לזהות שזה תחילתו של הגל השלישי ואנחנו לא יכולים להתעלם מזה. היום, לראשונה זה למעלה מחודש, עברנו את רף 1,200 המאומתים ביום. כשאנחנו מסתכלים בגרף שבועי על כמות המאומתים, אז גם בממוצע שבועי של שישה ימים - כמות המאומתים היומית השבועית כבר עולה ל-982".
לקריאה נוספת


בוועדה לקידום מעמד האישה יידון החוק לשלילת אפוטרופסות להורה שהורשע ברצח הורה אחר או בנסיון רצח בעקבות תקיפתה של שירה איסקוב, שבעלה התנגד למתן חיסון לבנם הפעוט.
במהלך כל השבוע יהיה נעים ביום וקר בלילה. מחר וביום שבת ייתכן גשם מקומי, ברובו קל.
המלצה למקבלי החלטות: בנר ראשון של חנוכה הפנו מבטכם לכיוון ארה"ב. ביום זה ושבוע לאחר מכן, יתקיימו במינהל המזון והתרופות האמריקאי (FDA) דיונים האמורים לקבוע את גורל החיסונים נגד הקורונה. ב-10/12 מתוכנן דיון על החיסון של חברת פייזר, וב-17/12 דיון על החיסון של חברת מודרנה. החלטת ה-FDA תשפיע על כל העולם. מדוע ה-FDA הוא גורם כה חשוב?
סיפור קצר. עובדת FDA, ד"ר פרנסיס קלסי, רופאה ופרמקולוגית, עבדה בארגון כשלשולחנה הגיע תיק של תרופה חדשה בשם תלידומיד, שהייתה אז פופולרית באירופה. תרופה זו שווקה, בין היתר, לטיפול בבחילות בוקר. תופעה זו הרי נפוצה בנשים הרות. כשד"ר קלסי בדקה את התיק, היא גילתה שהתרופה נבדקה היטב בבעלי חיים ונמצאה בטוחה. לעומת זאת, לא היו דיווחים רבים על שימוש בבני אדם, כפי שהחליטה ד"ר קלסי. ומסיבה זו, היא אסרה על שימוש בארה"ב. חברת התרופות הפעילה לחץ רב, אך דבר לא עזר, היא עמדה כסלע על דעתה. התרופה נכנסה לשוק באירופה ב-1957. כעבור 3 שנים כבר דיווחו על 10,000 ילדים שנולדו עם מומים מולדים קשים לנשים שנטלו תלידומיד בזמן ההיריון. היסטוריה זו מהווה נרטיב שמשפיע עד היום על החלטות ה-FDA.
במהלך השנה עובדי ה-FDA נמצאים תחת לחץ יוצא דופן. מדובר במגפה הראשונה במאה ה-21 המלווה באינפודמיה (שם בו משתמש ארגון הבריאות העולמי בהקשר להתפוצצות המידע, כולל מידע כזב, בכל מה שנוגע למגפת הקורונה). ה-FDA כבר נתן אישור לשימוש במחלת הקורונה בתרופה למלריה, שהתבררה בהמשך כלא יעילה. גם במקרה של רמדסיביר ה-FDA מיהר לתת אישור גורף, שהתברר כלא נכון. יחד עם זאת, הם עמדו איתן נגד הלחץ של נשיא ארה"ב לאשר שימוש בחיסונים נגד קורונה לפני הבחירות לנשיאות. ברצוני לקוות שה-FDA לא יתפשר, אף לא במעט, על נושא בטיחות החיסונים בדיונים אתם התחלנו מאמר זה. ד"ר פרנסיס קלסי קיבלה מנשיא ארה"ב את האות היוקרתי ביותר, בו יכול לזכות עובד מדינה בארה"ב.

בכל יום מאובחנים ברחבי העולם מאות אלפי חולי קורונה חדשים. אתמול (יום ב') אובחנו – על פי נתוני אתר worldometers האוסף נתונים ועליו מסתמך בין היתר משרד הבריאות בנתונים השוואתיים, כמעט חצי מיליון חולים חדשים. בסך הכול אובחנו מאז פרוץ המגפה למעלה מ-63,500,000 חולים. כ-1,475,000 מהם מתו – קרוב ל-8,300 מהם אתמול.
בסך כל הנדבקים מאז פרוץ המגפה מדורגת ישראל במקום ה-32 בעולם, אחרי סעודיה ומרוקו ולפני שווייץ ופורטוגל. את רשימת המדינות שבהן אובחנו הכי הרבה נדבקים מאז פרוץ המגפה מובילה ארה"ב עם 13,920,000 נדבקים ואחריה הודו, ברזיל, רוסיה, צרפת, ספרד, בריטניה, איטליה, ארגנטינה, קולומביה, מקסיקו וגרמניה. בכל 12 המדינות האלה אובחנו למעלה ממיליון נדבקים, כשפולין, פרו ואיראן קרובות גם הן להצטרף ל"רשימת המיליון".
פרשת יונתן היילו. היום הובא למנוחות היילו, שגופתו אותרה אתמול בים בנתניה. היילו, בן 32 במותו, הורשע ברצח ירון איילין, שאנס וסחט אותו. על היילו נגזרו 20 שנות מאסר. ב-2016 המיר בית המשפט העליון את עבירת הרצח בהריגה, ועונשו קוצר. ב-2018 הוחלט על שחרורו המוקדם, שמונה שנים אחרי שנאסר, אך הוא שב לכלא כעבור שנה כיוון שהפר את תנאי שחרורו. אתמול, חמישה חודשים אחרי ששוחרר בפעם השנייה, נמצא מת.
מה לעזאזל קורה בטיקטוק? בני נוער ברחבי העולם מצאו את הדרך המושלמת לגרוף תשומת לב: הם מדמיינים את עצמם באסון התאומים, כקורבנות של אלימות משטרתית ואפילו כיהודים בשואה - וממחיזים את זה בטיקטוק.

מומחה אמריקני אמר ששליט צפון קוריאה ובכירים בהנהגה חוסנו בשבועות האחרונים נגד קורונה בחיסון ניסיוני מבייג'ינג.
עובד בארמון בקינגהאם גנב מזכרות ומכר אותן ב-Ebay. בין הפריטים נמצאו תצלומים רשמיים של הנסיך וויליאם, הנסיך הארי וקייט מידלטון - חתומים על ידם, ועוד.
ורון שחר חוגג 50 ומסמן את המטרות הבאות: למצוא בת זוג ולהביא עוד ילד.
אופיר שמיר, עורך ומבזקן בדסק: בתקופת הקורונה, כשכולנו ננעלנו בבתים, הרבה אנשים חיפשו לעצמם תחביב חדש כדי למלא את הזמן. שירן עטרי, שתמיד אהבה לבשל, ניצלה את השעות הפנויות כדי להגשים חלום והתחילה לאפות. בכל סוף שבוע היא הכינה לחמניות עם מילויים מכל הסוגים וחילקה לחברים ולמשפחה. מכירים את זה שביום שישי הכי כיף לדחוף קציצה שאמא הכינה לתוך החלה? אז זה מה ששירן עשתה – רק בדרך מיוחדת.
השמועה על הלחמניות פרשה לה כנפיים אט אט – תחילה בארוחות שישי של המשפחה, אחר כך בקרב החברים ובסוף שירן מצאה עצמה עונה לשיחות טלפון של אנשים זרים שביקשו ממנה לאפות במיוחד בשבילם. כך הפך תחביב הקורונה של שירן למקצוע אמיתי – עם אותו הקסם של הלחמניות הביתיות שחילקה לכולם. ניתן להזמין לחמניות לקראת שישי ברמת גן, תל אביב, גבעתיים והסביבה. בכל שבוע שירן אופה לחמניות אחרות, עם מילויים מפתיעים במיוחד - מלחמניות קלאסיות במילוי בשר ועד מילוי סלק וגבינות, בצל ופרמז'ן, עוף בדבש ואפילו נוטלה. להזמנות: שירן, 052-4243431