"יש בשיפא ממצאים משמעותיים, הפעולה שם נמשכת; השלב הבא בתמרון החל"

שר הביטחון גלנט אמר היום: "הגעתי היום למפקדת האוגדה שכוחותיה המיוחדים פועלים גם בתוך שיפא. יש שם ממצאים משמעותיים, הפעולה נמשכת והיא נעשית בצורה מדויקת, סלקטיבית אבל מאוד מאוד נחושה", אמר גלנט. "כוחות צה"ל עוברים שלב בתמרון".
דובר צה"ל חשף היום אחר הצהריים כי במחשב נייד שנמצא במרכז הפיקוד והשליטה של חמאס בבית החולים הוצגה תמונה ממקורות גלויים של החיילת אורי מגידיש, טרם חטיפתה. צה"ל הבהיר: "טרם מיצינו את כלל המידע הנמצא במחשב או בדיסקים שהיו במרכז הפיקוד. יש בידינו מידע מובהק המצביע על קשר בין פעילות החמאס בבית החולים לסוגיית החטופים". דובר צה"ל לתקשורת הזרה, יונתן קונריקוס, טען היום בפני צוות של BBC כי על מחשבי הנייד בבית החולים נמצאו תמונות של חלק מהחטופים - לאחר שנחטפו לעזה. "חשפנו ציוד רב שיכול לשפוך אור על המצב הנוכחי, בתקווה גם לגבי החטופים".

5 צפייה בגלריה
יואב גלנט בהערכת מצב בעניין התקדמות הכוחות בשטח בדגש על הפעילות בבית החולים שיפאא'
יואב גלנט בהערכת מצב בעניין התקדמות הכוחות בשטח בדגש על הפעילות בבית החולים שיפאא'
גלנט בהערכת מצב
( צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון)

"אין לי קבר, תחזירו אותה הביתה"

הוריה של רב"ט נועה מרציאנו ז"ל, התצפיתנית בת ה-19 שנחטפה לעזה במתקפת הטרור של 7 באוקטובר ושהשבוע הודיע צה"ל כי נהרגה בשבי, נשאו אחר הצהריים הצהרה ראשונה לתקשורת מביתם במודיעין, במהלך מפגש עם בני משפחות החטופים ותומכיהם שממשיכים בצעדה לירושלים ובדרך לבירה עצרו בבית משפחת מרציאנו במודיעין – שיושבת כעת שבעה.
"אין לי קבר. אמרו לי שאני יושבת שבעה, אפילו לא עשיתי לה לוויה שראויה לה", אמרה אמה עדי. "אני מבקשת, אנחנו כאן כדי לומר לכן, משפחות החטופים, החברים שלי, המשפחה שלי – המשפחה החדשה, אף אחד מאיתנו לא בחר להיות במשפחה הזאת, תאמינו לי, לא כיף לנו במשפחה הזו – אבל אני כאן כדי לומר לכן משפחות חטופים שאנחנו פה איתכן במשימת חיינו, להחזיר את כולם הביתה".
הנשיא ג'ו ביידן אמר הלילה כי הוא "אופטימי יחסית" בנוגע להגעה לעסקת חטופים. הממונה על נושא החטופים והנעדרים, תא"ל (במיל') גל הירש, אמר היום כשערך סיור בבארי ובכפר עזה: "אנו נמצאים ברגעים קריטיים במאמצים להשבת החטופים".
5 צפייה בגלריה
צעדת משפחות החטופים
צעדת משפחות החטופים
(צילום: תומר שונם הלוי)

"פגענו באלפי מחבלים, פני עזה השתנו"

אלוף תומר בר נשא היום הצהרה לתקשורת מבסיס תל נוף - לראשונה מפרוץ המלחמה ב-7 באוקטובר. לדברי בר, "אנו פועלים באינטנסיביות ובעצימות. פני עזה השתנו". "צה"ל ביום ה-41 למלחמה המוצדקת הזאת ואנחנו כואבים ונלחמים. "מרגע שהחל התמרון חיל האוויר עוטף אותו במטריה אווירית עוצמתית במיוחד".
"החלוקה הפשטנית וההיסטורית של האוויר והיבשה היא נחלת העבר. מעולם הקשר בין טייס למפקד טנק לא היה ישיר והדוק כל כך. פיתחנו כאן שיטת לחימה שבה כל כוח יבשה שלנו פוגש אויב שעל הקרקע, עטוף בסיוע אווירי של מטוסי קרב, התוקף ומשמיד אותו. חיל האוויר ביצע כבר יותר מ-3,000 גיחות - הן תקיפות מהירות והן תקיפות שקורות תוך דקות מספר מדרישה. זה פוגע באויב והופך את התמרון לאפקטיבי יותר".
"החלוקה הפשטנית וההיסטורית של האוויר והיבשה היא נחלת העבר"
(צילום: שמוליק דודפור)

לבלוג הערב המתעדכן של ynet - לחצו כאן

כותרות נוספות מהיום

רב"ט אברהם פטנה, בן 20 מחיפה, נפל בפיגוע הבוקר במחסום המנהרות ליד ירושלים. פטנה ז"ל שירת כלוחם בגדוד ארז של חיל המשטרה הצבאית.
מנהל בית החולים שיפא אמר לאל-ג'זירה כי "מל"טים ישראלים לא מפסיקים לטוס מעל בית החולים". לדבריו, חיילים ישראלים מסתובבים במחלקות השונות - ולקחו גם גופות מבית החולים.
חברות תקשרות ברצועת עזה הודיעו כי שירותי התקשורת ברצועה – בכללם טלפונים נייחים וניידים ואינטרנט – הופסקו, אחרי שאזלו לטענתן כל מאגרי הדלק שלה.
לוחמי שייטת 13 השתלטו על מעגן הקומנדו הימי בחמאס - והחריבו את אנדרטת המרמרה.
5 צפייה בגלריה
אנדרטת אירועי המרמרה בעזה
אנדרטת אירועי המרמרה בעזה
אנדרטת אירועי המרמרה בעזה
(צילום: דובר צה"ל)
בשולי פגישת נשיא ארה"ב עם נשיא סין נאמר לדיפלומטים האמריקנים שטהרן ושלוחיה לא מתכוונים להעצים את המלחמה בישראל.
אזרחים רבים דיווחו היום כי קיבלו הודעות SMS אישיות הכוללות איומים ודברי נאצה. ממערך הסייבר הלאומי וממשטרת ישראל נמסר כי מדובר בהודעות כזב שמטרתן לעורר תבהלה בציבור.
5 צפייה בגלריה
ההודעה של משטרת ישראל
ההודעה של משטרת ישראל
ההודעה של משטרת ישראל
בעקבות הזעם הציבורי, המועצה הדתית בבית שאן החליטה להסיר את גדר המתכת המפרידה בין בית העלמין היהודי לחלקת הספקות שבה נטמנה אלינה פלחטי, שנרצחה במסיבת הטבע ברעים ולא השלימה את הליך הגיור שהתחילה.

פרשנויות ודעות היום

מרווח נשימה בעזה | רון בן ישי
"אין כוונה בישראל להוריד כוננות או לשנות היערכות כתוצאה מהמידע על כוונת איראן להימנע מהעצמת מעורבותה ומעורבות חיזבאללה במלחמה. אבל הידיעה מורידה את לחץ הזמן מעל צה"ל הפועל כעת בעזה, ומאפשרת לו לנהל את הלחימה בקצב ובשיטות הרצויים לו, מה שמקטין את הסיכון לאבדות בקרב כוחותינו או ל"פיגוע לגיטימציה" שבו ייפגעו בשוגג פלסטינים רבים מאש כוחותינו, וזה יביא לדרישה מישראל להפסיק את הלחימה". לטור המלא
בישראל סבורים שחמאס אסף את רוב החטופים, ומסרב למסור שמות | רונן ברגמן
"בישראל סבורים שהמבצע הקרקעי והכיבוש המתמשך של עוד ועוד חלקים מעזה, מהווים הפעלת לחץ גדול על חמאס להסכים לעסקת חטופים. הפשיטה על שיפא ונטרול מוקד המבצעים התת-קרקעי – גם אחרי שחמאס העביר את המפקדה הראשית מחוץ לעיר – הם עדיין חשובים מאוד מבצעית (ולא פחות מכך, כסמל) והם, לתפיסת ישראל, עוד מנוף לחץ, שאחריו יבוא עוד אחד ועוד אחד". לטור המלא
זו סתם חבורת נשים בעמדת כוח שהפנו גב להיסטוריה | רתם איזק
"השתיקה של ארגוני הנשים בעולם בכל הקשור ל-7 באוקטובר היא פוליטית, וזו הסיבה שהיא כל כך מקוממת ומכאיבה. יותר מכך - היא מביכה. היא מביישת את הפמיניזם, את האקדמיה ואת המערב כולו. כי כשנשים בוחרות להתעלם משחיטה של נשים, מאונס, מהתעללות בזקנות, צעירות ופעוטות, כשארגונים נאורים בוחרים להפוך מחיקה של נשים לאקט שצריך לבחון בהקשר רחב יותר, פוליטי - המסר הוא שבכל זאת, ולמרות הכל, יש נשים ויש נשים. שאולי אפילו יש נשים שזה מגיע להן. הכל תלוי, כמובן, בקונטקסט הרחב יותר". לטור המלא

מה חיפשו היום בגוגל?

גלית דיסטל. שרת ההסברה לשעבר סיפרה אתמול כי יש לה "כעס עצום כלפי נתניהו". את הדברים כתבה דיסטל אטבריאן בשיחת וואטסאפ עם אור סיונוב - שפנתה אליה והביעה את מורת רוחה מהתנהלותה ומהתנהלות הממשלה.
"הזעם שורף אותי מבפנים", כתבה דיסטל אטבריאן. "את לא יודעת כמה הוא שבר אותי ואני סותמת את הפה במאמץ עליון כרגע כי ישראל נמצאת בסכנה קיומית של ממש. נתניהו הוא דמות עגולה ומורכבת, הוא לא השטן שאת מתארת ומסתבר שהוא גם לא המלאך שפעם הערכתי".
5 צפייה בגלריה
התכתבות עם גלית דיסטל 5
התכתבות עם גלית דיסטל 5
חלק מהתכתובת
(מפייסבוק)