המשנה ליועמ"שית בוועדת החוקה: "מבקשים לבטל את בית המשפט כליל"

ועדת החוקה דנה הבוקר בחקיקת תוכנית נתניהו-לוין לשינויים במערכת המשפט, לאחר שבסוף השבוע יו"ר הוועדה שמחה רוטמן הגיש נוסח מעודכן. המשנה ליועצת המשפטית לממשלה, עו"ד אביטל סומפולינסקי, אמרה בדיון כי מדובר בשינויים מרחיקי לכת ש"מבקשים לבטל את בית המשפט כמעט כליל ולהותיר את ישראל כדמוקרטיה חלשה ביותר".
בנוסח החדש מוצע שבמקום שלושת חברי הוועדה לבחירת שופטים מטעם בית המשפט - שופטי בית המשפט העליון בראשות הנשיא - לא יכהנו שני שופטים מהעליון, אלא שני שופטים בדימוס. עוד מוצע כי על מנת שייבחרו שופטים לעליון לא יהיה צורך ברוב מיוחס של שבעה חברים מתוך תשעה ("חוק סער") - אלא של חמישה בלבד.
ואילו יו"ר המחנה הממלכתי ח"כ בני גנץ אמר הבוקר בריאיון לאולפן ynet כי תוכנית שינויי מערכת המשפט היא "תחילתה של עריצות", וטען כי "תחילת קץ הדמוקרטיה הישראלית, כפי שאנחנו מכירים אותה, קורית במשמרת של נתניהו. ההיסטוריה תשפוט אותו". גנץ הוסיף שהוא מתנגד להסתה או אלימות, אך כן תומך בצעדי מחאה אחרים, "במסגרת החוק", כלשונו. שר הביטחון לשעב גם הציג עקרונות לאפשרות של הידברות: עצירת החקיקה הנוכחית, אי-פוליטיזציה של מערכת המשפט וחוק יסוד חקיקה מקיף, כולל שירות לאזרח - עם הקפאת המצב ל-5 עד 7 שנים: "בלי חוק צרפתי במושב הבא".
ולצד זה, בש"ס דוחפים לקדם "חוק דרעי 2", שיאפשר ליו"ר המפלגה ח"כ אריה דרעי לחזור לכהן בתפקידי שר הבריאות ושר הפנים בממשלה למרות פסילת כהונתו בבג"ץ, כבר ביום רביעי במליאת הכנסת. המכשול: בליכוד מבקשים להמתין לתחילת החקיקה הפרטית בכנסת בעוד כשבוע וחצי. כדי לקדם את החוק שיעקוף את פסיקת בג"ץ, הוא נדרש להגיע קודם לכן לאישור בוועדת הכנסת - שם יקבל "פטור מחובת הנחה".
1 צפייה בגלריה
גלי בהרב-מיארה
גלי בהרב-מיארה
גלי בהרב-מיארה
(צילום: יואב דודקביץ, אבי אוחיון לע"מ, יואב דודקביץ )

סיפורי היום

הוארך ב-9 ימים מעצר החשוד באונס האמא בגדרה: "תקף באיומי סכין לעיני ילדיה הבוכים".
צעירה חשפה את אביה המוהל שאנס אותה 10 שנים: "הרוצח של הנפש שלי".
"חוק בולבול הקבולבול": בן גביר יצא מהדיון בוועדה המיוחדת, קריב תקף.
אלוף-משנה במיל' זאב רז עוכב בצהריים לחקירה במשרדי להב 433 בחשד להסתה ואיומים, בעקבות הפוסט שבו הייתה קריאה ל"דין רודף" נגד "ראש ממשלה שייקח סמכויות דיקטטוריות".
ובן 12 סבל מכאב בחזה - הרופא התעקש על בדיקה נוספת, והציל את חייו

מה צפוי מחר

בבית המשפט בירושלים יימשך משפטו של בנימין נתניהו בתיקי האלפים.
מחר ט"ו בשבט, מלבד שלל האירועים ברחבי הארץ, כנסתץ ישראל חוגגת יום הולדת.
טקס פרסי הגראמי ייערך בלוס אנג'לס הלילה ב-3 לפנות בוקר שעון ישראל.

התחזית

הסערה ברברה צפויה להגיע לישראל מחר בשעות הבוקר. זה יתחיל בצפון הארץ, שם יתחדש הגשם מחר בבוקר, ומאוחר יותר – בשעות הבוקר המאוחרות - ייכנס הגשם גם למרכז ולצפון הנגב. הוא ילווה ברוחות חזקות מאוד עם משבי רוח של עד 80 קמ"ש. מחר צפויה גם ירידה משמעותית בטמפרטורות, וייתכן שהשלג שירד בחרמון בימים האחרונים יגיע גם לפסגות הגבוהות של רמת הגולן ולפסגות הגבוהות מאוד של הרי הגליל.
יום שלישי צפוי להיות היום הקר ביותר מאז תחילת החורף. יחד עם הקור ימשיכו הגשמים, וייתכן גם שלג שירד בהרי הצפון בגובה 800 מטר ומעלה – ובפסגות הגולן. הרוחות ייחלשו מעט ביום שלישי. ביום רביעי ימשיך להיות קר – והגשמים יימשכו בבוקר עד שעות אחר הצהריים, אז תעזוב אותנו הסערה. ביום חמישי צפוי להיות קר, אבל לא גשום.

מה חיפשו היום בגוגל?

טל ואביעד. השניים, שמגישים את התוכנית "טל ואביעד" מאז 2002 וזכו לפופולריות רבה בקרב המאזינים, הודיעו במהלך שידור על פרידה מקצועית. "הסיפור, כמו בסיפורי פרידות, הוא מאוד מורכב, והוא מאוד שלנו ופרטי", אמרו בתוכניתם. לפי גורמים המעורים בפרטים, היחסים בין השניים היו לא טובים במשך תקופה ארוכה, ומורכבות הפרידה נולדה בשל המתנה לפשרה סביב הסכמים משפטיים וכלכליים

סיפורים מומלצים שאולי פספסתם

נשבר שיא גינס: בובי הוא הכלב המבוגר בעולם שחי אי פעם.
מבזק חדשות טובות
(צילום: טל אזולאי)
גוגל משקיעה מאות מיליוני דולרים במתחרה של OpenAI.
שנתיים אחרי אירופה, גם אצלנו הדיפנדר מתחבר לשקע.
ושבעה מינים חדשים של עכבישים התגלו במערות בישראל.





נראה אתכם

את ה-Woordle היומי שלנו כבר פתרתם?