היום פצוע אנוש בפיגוע ירי בצפון ים המלח, אתמול שני נרצחים בפיגוע בחווארה ולאחריו פעולות נקם של מתנחלים

בן 25 נפצע באורח אנוש לאחר שמחבלים ירו לעבר רכבו בצומת בית הערבה בכביש 90, במועצה האזורית מגילות בצפון ים המלח. לא ברור אם הצעיר, שנפצע בתאונה שנגרמה מהירי, נפגע גם מהירי. מכונית נוספת נורתה אך נוסעיה לא נפגעו. כוחות צה"ל פתחו במרדף אחר המחבלים שהציתו את הרכב, נטשו אותו ונמלטו ברכב אחר לכיוון יריחו.
2 צפייה בגלריה
זירת הפיגוע בצומת הערבה
זירת הפיגוע בצומת הערבה
זירת הפיגוע בצומת הערבה
(צילום: דוברות מד"א, הצלה ללא גבולות)
אתמול בצהריים, בפיגוע ירי בעיירה הפלסטינית חווארה מדרום לשכם. מחבל אחד לפחות נצמד לחלון רכב שבו נסעו האחים הלל (22) ויגל (20) יניב - וירה לעברם באקדח מטווח אפס. כוחות הביטחון ערכו מצוד אחר המחבל וטרם מצאו אותו.
לאחר הפיגוע אתמול החלה פורענות של מתנחלים ששרפו ופגעו בבתים ורכוש בכמה יישובים פלסטיניים בגדה. בחווארה, בתים עלו באש, וכוחות הביטחון סייעו למפונים להיחלץ מבתים שהוצתו. לפי הפלסטינים, במהלך ההתפרעויות נשרפו 35 בתים, ו-40 נוספים ניזוקו. בנוסף נשרפו 95 מכוניות.
ראש הממשלה נתניהו פרסם סרטון בשעות הערב סרטון שבו קרא למתפרעים "גם כשהדם חם והרוחות לוהטות, לא לקחת את החוק לידיים".
את אלימות המתנחלים לא כולם גינו ורק היום ב-12:00 פרסם השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר הצהרה במאחז הבלתי-חוקי אביתר, שבה קרא "לא לקחת את החוק לידיים" - בזמן עצמו שהוא נמצא במאחז בלתי-חוקי. חלק מחבריו לקואליציה דווקא לא שמרו על שתיקה אחרי האירועים, והבוקר אמר ח"כ צביקה פוגל בגלי ישראל כי "אתמול יצא מחבל מחווארה - וחווארה סגורה ושרופה. זה מה שאני רוצה לראות. רק ככה נשיג הרתעה". בריאיון לגל"צ אמר פוגל "אני רואה את התוצאה בעין יפה מאוד".
לפוגל הצטרפו חברי כנסת אחרים: יצחק קרויזר אמר בוועדת החוקה כי "החבר'ה האלה (שהתפרעו) קיבלו השראה מחודש וחצי של הפגנות". כשחברי האופוזיציה זעמו על ההשוואה המקוממת בין אנשים ששרפו בתים למפגינים שחסמו כבישים, הוא הוסיף: "לא אמרתי לקחת את החוק לידיים. אבל אני מצפה מכם לגנות גם אירועים קשים שקורים בהפגנות שלכם". חברת הכנסת טלי גוטליב אמרה שלא תגנה "אנשים בשעת צער" וכי "הגינוי היחיד שייצא מפי הוא למחבלים". לדבריה, "הגיעו מים עד נפש. אני מפצירה באזרחים לקחת אוויר ולתת לצה"ל לשמור על האזרחים".
דוד (דוידי) בן ציון, סגן ראש המועצה האזורית שומרון, כתב אמש בציוץ שפרסם אחרי הפיגוע: "כאן בחווארה, שפוך על הכביש דם ילדינו, תושבי השומרון שנרצחו פה. את הכפר חווארה צריך למחוק היום. מספיק עם דיבורים של בנייה וחיזוק ההתיישבות, את ההרתעה שאבדה צריך להחזיר מיד ואין מקום לרחמים". יו"ר הציונות הדתית השר בצלאל סמוטריץ' עשה לייק לציוץ.
כאמור, לצד הפרעות הוקם אמש מאחז בלתי חוקי "אביתר" כש-450 מתנחלים הגיעו אליו. כוחות הביטחון ניסו לפנות את השוהים במקום, ועשרות לוחמי מג"ב הגיעו למקום - אך עד לשעות הבוקר לא פינו את המתנחלים.

לקריאה נוספת


סיפורי היום

אלפים ליוו למנוחת עולמים את הלל ויגל יניב ז"ל, שנרצחו אתמול בפיגוע בחווארה. אמם אמרה: "במקום להוביל ילדים לחופה, אנחנו צריכים לקבור אותם".
נתניהו בכנסת: "עם רצון טוב נוכל להגיע להסכמות"; לפיד: "אתם קורעים את העם לגזרים".
4 תלמידים נעצרו בבית שאן בחשד ששרפו את רכב מנהל בית הספר כי לא יצאו לטיול השנתי.
היום נמשכו הדיונים בפסקת ההתגברות בוועדת החוקה: "מסכנת את השיטה הדמוקרטית".
המלונאים מודאגים: "ינואר השחור של התיירות הנכנסת".

מה צפוי מחר

בבית המשפט בירושלים יימשך משפטו של בנימין נתניהו בתיקי האלפים.

התחזית

מחר יהיה שרבי ויבש עם טמפרטורות שינועו בין 26 ל-28 מעלות, והרוח המזרחית תתחזק בעיקר בצפון ובהרים. ברביעי הטמפרטורות ירדו מעט רק באזור החוף, אך עדיין יהיה חם מהרגיל. בחמישי יגיע לאזורנו שרב והטמפרטורות יעלו עוד ויהיה יבש. משעות אחר הצהריים ייתכן אובך.
ביום שישי השרב יישבר והטמפרטורות יצנחו בכ-6 עד 10 מעלות. בשבת יהיה נוח. גשם לא צפוי בקרוב.

מה חיפשו היום בגוגל?

דירה בהנחה. ההרשמה להגרלה הבאה של תוכנית "דירה בהנחה" תיפתח רק לאחר פסח, אבל היום כבר דווח כי בהגרלות הבאות ההנחות על רכישת דירות אלה יצטמצמו במאות אלפי שקלים.

סיפורים מומלצים שאולי פספסתם

מצאנו את השווארמה הכי יקרה בארץ.
2 צפייה בגלריה
שווארמה טיבי'ס
שווארמה טיבי'ס
שווארמה טיבי'ס
(צילום: יח"צ)
משרד החקלאות פירסם כמה כלבים רשומים יש בישראל, מהו הגזע הכי פופולרי, וכמובן - מה השמות הנפוצים והנדירים?
המסר המאחד של קובי פרץ וחנן יובל: "נשיר יחד ונקרב לבבות".
וקוביית ענק ובתוכה גורד שחקים: הצצה אל התוכנית הגרנדיוזית של ערב הסעודית.

נראה אתכם

את ה-Woordle היומי שלנו כבר פתרתם?