דיווחים על הפסקת אש, בכיר ישראלי: "זה לא בטוח"

על רקע מטחים כבדים מאוד מעוטף עזה ועד ראשון לציון, שכללו נפילות של רסיסים ושרידי רקטות בין כלי רכב וסמוך לבתים, מתגברים הדיווחים שלפיהם ישראל והפלסטינים הסכימו להפסקת אש שתיכנס לתוקפה החל משעה 20:00 או 22:00. עם זאת, בכיר ישראל צינן אחר הצהריים את הדיווחים הללו, ואמר כי "לא בטוח שתהיה הפסקת אש, זה לא נעול. המגעים מתקדמים". מוקדם יותר היום ביקרו ראש הממשלה יאיר לפיד, שר הביטחון בני גנץ והרמטכ"ל אביב כוכבי בפיקוד הדרום ובעוטף עזה.
ככל הנראה, המכשול העיקרי בדרך להפסקת האש הוא הדרישות של הג'יהאד האיסלאמי - שעד כה לא הצליח לרשום שום הישג משמעותי במערכה, ודורש בין היתר שחרור אסירים - דבר שישראל לא מוכנה לו. ברשת "אל-ג'זירה" דווח כי מצרים תפרסם הודעה הקוראת להפסקת אש שתיכנס לתוקף הערב החל משעה 20:00. לפי הדיווח, ההודעה תכלול התחייבויות של מצרים להמשיך לטפל בסוגיית האסירים ובמיוחד באסירים חליל עוואודה ובסאם א-סעדי. עוואודה הוא העציר המנהלי שובת הרעב המשויך לג'יהאד האיסלאמי. עוד דווח כי ההבנות כוללות מתן אפשרות של ישראל להקל על המצור בעזה והכנסת משאיות דלק לתחנת הכוח מחר.
1 צפייה בגלריה
רקטה שנפלה ביבנה
רקטה שנפלה ביבנה
רקטה שנפלה ביבנה
(צילום: דוברות המשטרה)


לקריאה נוספת

סיפורי היום

הותר לפרסום: האסיר הביטחוני חשוד שאנס 3 פעמים חיילת בכלא גלבוע.
ח"כ עופר כסיף החשוד בתקיפת שוטר הגיע לחקירה בלהב 433: "פעלתי כשורה".
אלפים בכותל המערבי: "בגלל המצב, התפילות שלנו חשובות במיוחד".
החדשות בעולם: סין דימתה מתקפה על טייוואן, הילד ארצ'י נותק מהמכשירים.
טלסקופ החלל גאיה מספק שפע נתונים חדשים ומדויקים על הגלקסיה שלנו.

התחזית

השבוע יהיה פחות חם מהשבועיים האחרונים, וביום שלישי יהיה אפילו פחות חם מהממוצע לתקופה ויהיה נעים בלילה בהרים. הים השבוע יהיה גבוה יותר, בעיקר החל מיום שלישי, והוא יגיע ל-80 ס"מ, כשטמפרטורות המים תגיע ל-30 מעלות.

מה חיפשו היום בגוגל?

ערוץ 14. ביום חמישי דווח בגלי צה"ל כי ערוץ 14 הציע למתמודדי פריימריס כתבות מחמיאות באתר וקידום ברשתות החברתיות במחיר של 50,000 שקל.

סיפורים מומלצים שאולי פספסתם

טרנד קורסי ההכנה לכיתה א': האם זה נחוץ - ובאיזה מחיר?
ג'יימס פרנקו לוהק לתפקיד פידל קסטרו ועורר סערה. בתו של קסטרו הגנה עליו: "דמיון פיזי ברור".
מחקר: הוואקיטות, שבסכנת הכחדה חמורה, למדו להיזהר מרשתות דיג.
רכב הפנאי המהיר בעולם (והיקר להחריד) הגיע לישראל.
חוקרים ישראלים מצאו גנים שיעזרו לחיטה להתגונן מפני מזיקים.