ח"כ חנוך מילביצקי מהליכוד לטיבי: "מעדיף רוצחים יהודים על פני רוצחים ערבים"

מסתבר שלאחר הבחירות יש מי שסבור כי רוצח יהודי עדיף על רוצח ערבי ולא בוחר פשוט להוקיע את שניהם במידה שווה. ח"כ חנוך מילביצקי מהליכוד אמר הבוקר לח"כ אחמד טיבי בדיון בוועדת הכנסת שהוא "מעדיף רוצחים יהודים על פני רוצחים ערבים". מילביצקי אף הוסיף כי "במדינת היהודים, אני מעדיף יהודים על פני ערבים לא נאמנים לפה".
את הדברים אמר מילביצקי בדיון על פטור מחובת הנחה להצעת החוק לשלילת אזרחות או תושבות של מחבלים שקיבלו תשלום מהרשות הפלסטינית, שיאפשר את העברתו באופן מהיר. טיבי השיב למילביצקי, ואמר כי "זה המשפט של הקדנציה בשלב הזה".
ובכלל, בין הקואליציה לאופוזיציה היו חילופי דברים קשים. יו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ פנה בצהריים שוב לראש הממשלה בנימין נתניהו: "אם אתה סבור שנעשה לך עוול משפטי - אל תתקן אותו בעוול למדינת ישראל ולחברה הישראלית. זהו מעשה אנטי פטריוטי ואנטי ציוני. האחריות למלחמת האחים המחרחרת בחברה הישראלית תהיה עליך". מפלגת הליכוד מסרה בתגובה כי "גנץ, שלא מגנה השוואה של שר המשפטים לנאצי ואת ממשלת ישראל לרייך השלישי, הוא זה שזורע את זרעי הפורענות".
ואילו ראש הממשלה היוצא לפיד תקף את הממשלה ואת בן גביר בנאום במליאת הכנסת: "מי ישלם את המחיר? מי ישלם בחייו?". ח"כ אמסלם קטע אותו: "צבוע, תשרת בצה"ל כמו בן אדם. עשית סיבוב על מדינת ישראל. אתה תשלם".

(צילום: אתר הכנסת)

2 צפייה בגלריה
ח"כ חנוך מילביצקי בוועדת הכנסת ואחמד טיבי
ח"כ חנוך מילביצקי בוועדת הכנסת ואחמד טיבי
(צילום: אתר הכנסת, יואב דודקביץ)

סיפורי היום

שני חסידי ברסלב נאשמים בדרדור הפח הבוער שפצע קשה אם ל-11: "פעלו בצורה חסרת רסן".
יו"ר ועדת אסון נחל צפית: "כשלנו. צריך להקפיא את פעילות המכינות".
השר קרעי קרא לסגור את התאגיד, וספג קריאות מהקהל: "אין דמוקרטיה בלי שידור ציבורי".
בברזיל ממשיכים לחקור כיצד הצליחו אמש אלפים מתומכיו של הנשיא לשעבר ז'איר בולסונרו להסתער על הקונגרס, על ארמון הנשיאות ועל בית המשפט העליון ולזרוע בהם הרס במחאה על תוצאות הבחירות שבהן ניצח יריבו איש השמאל לולה דה סילבה. 400 נעצרו עד כה.

מה צפוי מחר

בבית המשפט בירושלים יימשך משפטו של בנימין נתניהו בתיקי האלפים. היום נשמעו צעקות בבית המשפט כאשר עורך דינו של ראש הממשלה האשים את החוקרת: "הולכתם את פילבר לגרסה".
משה (צ'יקו) אדרי, שמינויו למפקח הכללי של המשטרה סוכל בזמן כהונתו כמנכ"ל המשרד לביטחון הפנים, ימונה לתפקיד מנכ"ל הכנסת בכפוף לאישור ועדת הכספים שתתכנס מחר.

התחזית

החל ממחר הטמפרטורות יעלו, וביום רביעי תורגש רוח מזרחית חזקה בהרים ובצפון. ביום חמישי הרוח מכיוון דרום-מערב תתחזק, ובצהריים צפוי לרדת גשם.

מה חיפשו היום בגוגל?

מאי גולן. כחלק מניסיונותיו של רה"מ למזער נזקים ולעצור את המחאה שהתגברה בליכוד, חברת הכנסת מאי גולן מונתה לשרה במשרד ראש הממשלה לאחר שלא הייתה שבעת רצון מהתפקידים שהוצעו לה. גלית דיסטל אטבריאן, שמונתה תחילה לשרה במשרד רה"מ, תהיה שרת ההסברה. עוד בעולם המינויים, אגב, שר הביטחון גלנט החליט: השר לשעבר שטייניץ ימונה ליו"ר רפאל.

סיפורים מומלצים שאולי פספסתם

שוחזרו פניו של צעיר שנרצח באיטליה לפני יותר מ-700 שנה.
2 צפייה בגלריה
שחזור הפנים של קורבן הרצח של בצ'יטיליו, שנרצח בתקופה שבין המאה ה-11 למאה ה-13, במה שנראה כמו התקפת פתע
שחזור הפנים של קורבן הרצח של בצ'יטיליו, שנרצח בתקופה שבין המאה ה-11 למאה ה-13, במה שנראה כמו התקפת פתע
(צילום: Stefano Ricci/University of Siena)
בגיל 84 רבקה מיכאלי מצטלמת לראשונה לשער "לאשה" ועונה לשאלות של בינה מלאכותית.
המסעדה הטובה בעולם נסגרת: הסוף של נומה.
ובגיל 33 גארת' בייל הודיע על פרישה מכדורגל: "מרגיש בר מזל".



נראה אתכם

את ה-Woordle היומי שלנו כבר פתרתם?