המהפכה המשפטית הגיעה למליאה: חברי כנסת התעטפו בדגל והורחקו, מפגינים הוצאו בכוח מהיציע

לאחר יום של הפגנות ברחבי הארץ והפגנה גדולה מחוץ לכנסת - מחאות גם מבית לאחר שהמהפכה המשפטית מגיעה להצבעה במליאה. חברי כנסת מהאופוזיציה נבדקו בכניסה למליאה באופן חסר תקדים "מחשש לפרובוקציה", יו"ר הכנסת אוחנה מהליכוד הודיע שכך יהיה "מהיום". עם זאת, הבדיקה לא מנעה מהם להיכנס, ולמחות נגד הצעת החוק הראשונה במסגרת המהפכה המשפטית - שצפויה להיות מאושרת הערב בקריאה ראשונה. הם התעטפו בדגלי ישראל, ובזמן שיו"ר ועדת חוקה, חוק ומשפט שמחה רוטמן הציג את הצעת החוק מפגינים הוצאו בכוח מהיציע העליון של המליאה.
מי שחולל סערה על בימת הנואמים הוא ח"כ רם בן ברק מיש עתיד שאמר כי "גם בגרמניה הנאצים עלו לשלטון בצורה דמוקרטית",אמירה שזכתה לגינוי מיידי מצד ראש הממשלה.
לפני כן, יותר מ-40 אלף איש הגיעו להפגנה ברחוב קפלן בבירה ובסביבותיו, סמוך לכנסת. הם הגיעו לירושלים בהסעות, באוטובוסים, במכוניות פרטיות וגם ברכבות, שם שוב תועדו עומסים כבדים. עם זאת, בניגוד לשבוע שעבר, הפעם התווספה רכבת תגבור אחת בלבד. בהמשך אלפים החלו בצעדה סביב משכן הכנסת. לפני שהגיעו לכנסת, עשרות אלפים הפגינו בכל רחבי הארץ ואף חסמו צמתים מרכזיים לדקות ארוכות.
זו פעם הראשונה שחוקים שמבקשת ממשלת נתניהו לקדם במסגרת המהפכה המשפטית מובאים להצבעה. באופוזיציה מתכננים למשוך את הזמן במליאה ולעכב את ההצבעה כמה שיוכלו, אך לבסוף היא צפויה לעבור. הצעת החוק כוללת שני חלקים: שינוי הרכב הוועדה לבחירת שופטים ומניעה מבית המשפט העליון מלהביע ביקורת שיפוטית על חוקי יסוד.
כיום הוועדה לבחירת שופטים, המונה תשעה חברים, כוללת את שר המשפטים, שר נוסף בממשלה, שני חברי כנסת שנבחרים באנונימיות בכנסת, שני חברי לשכת עורכי הדין שנבחרים בבחירות חשאיות על ידי המועצה הארצית של הלשכה, נשיאת בית המשפט העליון ושני שופטים נוספים מבית המשפט העליון.
2 צפייה בגלריה
מחאה בירושלים
מחאה בירושלים
מחאה בירושלים
(צילום: שאול גולן)
לקריאה נוספת

סיפורי היום

תוך שעתיים: 6 הרוגים, בהם בת שנה וחצי ובת 3, בשתי תאונות באשכול וליד מודיעין עילית.
רעידת אדמה חזקה בטורקיה הורגשה בישראל.
תיכונים וגני עירייה לא ייפתחו: השלטון המקומי ישבות ביום חמישי.
נשיא ארה"ב ג'ו ביידן הגיע במפתיע לקייב - ביקור ראשון באוקראינה מתחילת המלחמה.
בפעם השמינית ברציפות: הריבית עלתה שוב בחדות - ועומדת על 4.25%.
ממשלת ימין על מלא? ראש הממשלה הודיע כי מעבר לתשעת המאחזים הבלתי-חוקיים שהממשלה הודיעה שתכשיר בדיעבד, לא יוסדרו יישובים חדשים.

מה צפוי מחר

בבית המשפט בירושלים יימשך משפטו של בנימין נתניהו בתיקי האלפים. ראש צוות החקירה במשפט החל להעיד היום: "גבינו עדות מנהג, הוא סיפר שהסיע את יאיר נתניהו למלון של פאקר".
מחר תתקיים ועידת האנשים של המדינה של "ידיעות אחרונות" ו-ynet בבנייני האומה בירושלים.

התחזית

מחר הטמפרטורות ירדו מעט, אך החל מיום רביעי הן יעלו חזרה. עד סוף השבוע ובמהלכו לא צפוי לרדת גשם, והימים יהיו נעימים ובלילות יהיה קר.

מה חיפשו היום בגוגל?

איסט סייד. אתמול עלתה בכאן 11 הדרמה על איש שב"כ לשעבר שהפך לפיקסר בתחום הנדל"ן המזרח-ירושלמי, בשירות כל הצדדים, לא בוחל באף עסקה וגם יש לו מטרה נעלה - הוא מנסה להבטיח את עתידה של הבת שלו, בעלת הצרכים המיוחדים. זה, אגב, מה שחשבה המבקרת שלנו.

סיפורים מומלצים שאולי פספסתם

חוקרים שחזרו את פניה של אישה, שחיה בממלכה הנבטית לפני כ-2,000 שנה.
2 צפייה בגלריה
שחזור פניה של חינאט הנבטית מוצג במדאאן סאלח
שחזור פניה של חינאט הנבטית מוצג במדאאן סאלח
שחזור פניה של חינאט הנבטית מוצג במדאאן סאלח
(צילום: רויטרס)
ח"כ ביטן נגד יוזמת קרעי: לבחון אם ניתן למנוע סגירת שלוש תחנות רדיו בתאגיד.
אחרי טוויטר: גם אינסטגרם ופייסבוק משיקות תג אימות בתשלום.
וקבלו את פריז למתקדמים: מקומות שווים בעיר שלא הכרתם.





נראה אתכם

את ה-Woordle היומי שלנו כבר פתרתם?