בליכוד כבר מתכננים לחלק את השלל: הקרב על האוצר, האיומים על המשפטים

אחרי ספירת 86% מהקולות, למחנה נתניהו 65 מנדטים. גם אם מרצ תעבור, עדיין יהיו לו 62 ח"כים, וביש עתיד נערכים לחילופי השלטון. בעקבות הכישלון, הסכינים בעבודה כבר נשלפות נגד מיכאלי. יו"ר הליכוד נתניהו צפוי להתחיל בקרוב מאוד את כהונתו השישית בלשכת ראש הממשלה. עם זאת יש עוד הליך רשמי - טכני בעיקר. נשיא המדינה יצחק הרצוג יקבל את תוצאות הבחירות הרשמיות מיו"ר ועדת הבחירות המרכזית, השופט יצחק עמית, רק בעוד שבוע ימים - ב-9 בנובמבר. ההתייעצויות בבית הנשיא, לאחר מכן, ישודרו, כמו בתקופת הנשיא לשעבר ראובן ריבלין, בשידור חי.
על חבר הכנסת הנבחר יעמדו לרשותו, על פי חוק יסוד: הממשלה, 28 ימים להרכיב ממשלה חדשה בישראל. במצב בו תידרש ארכה לתהליך, בסמכות נשיא המדינה להעניק 14 ימים נוספים לחבר הכנסת, על פי החוק.
ומה לגבי התיקים? הדילמה הראשונה נקשרת לאיש שמחזיק בכוח רב במרכז הליכוד ובנה צירים משמעותיים בתוך הסיעה - ישראל כץ. הוא מילא בעבר שורה של תפקידים בכירים ובכללם במשרד האוצר, ואליו סביר להניח שישאף לחזור. גם כך, נתניהו הבהיר בהזדמנויות שונות שהוא מעוניין לשמור את תיק האוצר והביטחון לליכוד (לידיעת סמוטריץ' וגלנט שמעוניינים בו). ומה עם ברקת? סביב תיק המשפטים צפוי להתנהל קרב. אמיר אוחנה, שכיהן בעבר כשר המשפטים, הפך כיום למועמד בכיר ובולט לשוב לתפקיד. ואולם, מינוי נוסף טבעי למשרה הנפיצה הוא של האיש המקורב ביותר לנתניהו, יריב לוין. עוד דורש לתיק הוא דודי אמסלם שאיים לא להיות בממשלה.
אלי כהן ומיקי זוהר צפויים לקידום, מירי רגב אחת הנשים היחידות בקואליציה הצפויה כנראה תשוב למשרד התחבורה. דני דנון הודיע היום כי הוא מציע את עצמו לתפקיד יו"ר הכנסת.
ומה לגבי השותפות? בן גביר כבר הודיע כי ברצונו להיות השר לביטחון פנים, סמוטריץ' מעוניין בתיק הביטחון. מינויו הצפוי של אריה דרעי לתפקיד שר עלולה לגרום למשבר פוליטי וחוקתי, עוד בטרם הוקמה קואליציית ימין – כך מעריך גורם משפטי בכיר. ההערכה היא שבג"ץ יידרש להכריע בשאלת כשירות צירופו של יו"ר ש"ס לממשלת נתניהו הבאה.
1 צפייה בגלריה
ביג 6  לרוחב נתניהו, דרעי, סמוטריץ, בן גביר, גולדקנופף, גפני
ביג 6  לרוחב נתניהו, דרעי, סמוטריץ, בן גביר, גולדקנופף, גפני
(צילום: אלכס קולומויסקי,עמית שאבי,מוטי קמחי,AFP)




לקריאה נוספת

סיפורי היום

ובינתיים המציאות הקשה נמשכת כשקצין צה"ל נפצע הבוקר קשה בפיגוע דריסה במכבים. למרות פציעתו הצליח לחסל את המחבל.
התחקיר חשף ליקויים בכוח: הלוחם שירה למוות בסמ"ר נתן פיטוסי ז"ל יודח מלחימה.
חיילת ישראלית הייתה בטיסה לדובאי בדרכה מביקור משפחתה באוזבקיסטן. בשל אירוע רפואי נאלץ הטייס לנחות בשיראז שבאיראן - ובמוסד הנחו אותה לדבר רק ברוסית עד המראתה לארץ.
לצד הדיבורים על ביטול אפשרי, משפט נתניהו התחדש: "הוא ושרה השתמשו בבית של פאקר עוד לפניו".

מה צפוי מחר

מחר יתקיים "יום הקולנוע", שבמסגרתו ניתן יהיה לצפות בסרטים בכל בתי הקולנוע ברחבי הארץ במחיר של 10 שקלים לכרטיס.

התחזית

החל ממחר מזג האוויר יתייצב ויתחמם בהדרגה ובסוף השבוע יהיה חם יותר.

מה חיפשו היום בגוגל?

שרה נתניהו. ובכן, ברורה הסיבה.

סיפורים מומלצים שאולי פספסתם

התגלה מדליון בן יותר מ-2,100 שנה המתאר את האלה אפרודיטה.
שני גורי אריה אסייתי נולדו בגן החיות התנ"כי.
סוני חושפת את תאריך ההשקה והמחיר של קסדת המציאות המדומה PSVR2.
וחגי הקניות של נובמבר כבר פה: עלי אקספרס הקדימה את יום הרווקים.