37 טייסים בטייסת קרב הודיעו: לא נתייצב לאימוני מילואים במחאה על המהפכה המשפטית

עוד חזית של מתנגדי המהפכה המשפטית. 37 טייסים במילואים בטייסת הקרב 69 הודיעו כי לא יתייצבו לאימונים כשברקע הצהרתם של אנשי מילואים שיימנעו משירות אם התוכנית תיושם. הטייסים הודיעו כי כן יתייצבו לפעילות מבצעית. טייסת 69 מובילה את התקיפות בסוריה ומבצעים נוספים. אנשיה השתתפו בין השאר בתקיפת הכור הגרעיני בסוריה. בכירים בצה"ל אמרו כי מדובר באירוע חמור ביותר. לדבריהם, לא ייתכן שטייס יבחר לאיזה סוג מילואים הוא מתייצב. עם זאת, בצה"ל חוששים שהם יאבדו כשירות לטיסה מבצעית.
ברקע, ישנם קולות שאומרים להדיח את כל המתנגדים משירות מילואים פעיל - מה שמעלה את התהייה, מי יטיס את המטוסים ומי יהיה במילואים בחילות השונים. שאלה שעליה אין כל מענה.
הרמטכ"ל לשעבר ח"כ גדי איזנקוט אמר: "צה"ל הוא הגוף היחידי שייעודו להבטיח את קיום מדינת ישראל. בלי צה"ל אין קיום למדינת ישראל. אנו מוכרחים לשמור עליו מחוץ למאבק החשוב והצודק". שר הביטחון יואב גלנט אמר כי צריך "לדהר ומהר".
שרת ההסברה, גלית דיסטל אטבריאן, הגיבה על החלטת עשרות הטייסים מטייסת 69 לא להגיע למילואים וכינתה אותם "טייסים על תנאי". לדבריה, "הם לא פטריוטים, לא מלח הארץ ולא ציונים". "טייסים שמתנים את בטחון האזרחים בתוצאות הבחירות הם נפולת של נמושות. לא מעניין אותי מה הם עשו למען המדינה, גם סייעות של גננות עושות לא מעט למען המדינה. בזה להם אחד אחד".

1 צפייה בגלריה
גלית דיסטל
גלית דיסטל
(צילום: יואב דודקביץ', AFP)



סיפורי היום

מייקל בלומברג: "ישראל צועדת לעבר אסון". המיליארדר היהודי-אמריקני, תומך מובהק של ישראל שתרם מיליונים לארגונים בארץ, מצטרף לאזהרות נגד המהפכה המשפטית.
ליברמן מעריך: "תוך פחות מחודש נגיע למשבר חוקתי. הממשלה תיאלץ להתפטר".
חברת אל על מתקשה לאתר דיילים וטייס נוסף לביקורו של ראש הממשלה ורעייתו באיטליה בסוף השבוע. לכן, משרד ראש הממשלה החליט לפתוח באופן מיידי מכרז לטיסות רשמיות של ראש הממשלה ופמלייתו באמצעות חברות תעופה ישראליות נוספות - לרבות לטיסתו הקרובה לרומא ביום חמישי הקרוב. "התנהלות אל על מחפירה".
לכבוד פורים - כך התחפשו הילדים למסגרות השונות, ולא שכחנו גם את ילדי הסלבס.

מה צפוי מחר

היועמ"שית גלי בהרב-מיארה הזהירה שהצעת החוק שתאפשר לנבחרי ציבור ולבני משפחותיהם לקבל תרומות עבור הליכים משפטיים או רפואיים, תהווה "פתח לשחיתות שלטונית". למרות זאת היא אושרה בוועדת השרים לחקיקה - ותעלה כבר מחר בבוקר להצבעה בקריאה טרומית במליאת הכנסת.
איילון דרום ייחסם הלילה מחצות עד השעה 05:00, ממחלף קיבוץ גלויות עד מחלף חולון לצורך עבודות.

התחזית

מחר יהיה קריר והטמפרטורות ירדו לסביבות 19 מעלות בחוף. עד יום חמישי יהיה מזג אוויר נוח ביום, וקר בלילה.

מה חיפשו היום בגוגל?

שירי פורים. כי אנחנו לא ממש זוכרים בעל פה כלום.

סיפורים מומלצים שאולי פספסתם

מה הקשר בין קים קרדשיאן לדולפינים?
(צילום: ירון ברנר)
כריס רוק הגיב לראשונה לתקרית הסטירה של וויל סמית': "כולם קוראים לו סמרטוט ואת מי הוא מכה? אותי".
חוקרים מצאו מה גרם להכחדה ההמונית הגדולה בהיסטוריה.
וה"טובלרון" יוצא משווייץ, ופסגת ההר תימחק מהסמל המפורסם.

נראה אתכם

את ה-Woordle היומי שלנו כבר פתרתם?